27 Mayıs 2017 Cumartesi

RAMAZAN GELMİŞ HOŞGELMİŞ




Merhaba merhabaa! 

Bu yılda Ramazan Ayı'na girebilmek nasip oldu,çok şükür. Güzel,anlamlı ve dopdolu geçirebiliriz inşallah. Birkaç gündür buralardan uzak kaldım. Bugün tekrar yazıyor olmamın mutluluğu da var. 

Okulumda bittiğine göre artık, formasyon okulum dışında koşuşturmalarım bi nebze aza indi. Dün akşam teravih namazından sonra Malezyalı arkadaşımdan Ramazan mesajı aldım. Az önce de Ummanlı olan arkadaşımdan benzer bir mesaj aldım. Farklı yerlerde yaşasak da, benzer olmayan kültüre,dile,görünüşe sahip olsak da, ortak duyguları mutlulukları bu güzel Ramazan sayesinde yaşıyor olmak çok güzel, mutluluk verici. 

Hayırlı Ramazanlar herkese,sevgiyle kalın.



24 Mayıs 2017 Çarşamba

FETHİ PAŞA KORUSU



Merhabalaarr! 

Bugün kendi okulumun son final sınavını da verdiim gitti. Güzel bir çarşambaydı. Bir kahvaltının ardından sahilde yürüyüş yaptık. Gökyüzünün rengi denize yansımıştı. Deniz bütün güzelliğiyle parıldıyordu bugün. Bizde onu seyre koyulduk. Sonrasında Fethi Paşa Korusu'na kadar da yürüyelim dedik. Bol yürüyüşlü bir gün oldu anlayacağınız :) .

Fethi Paşa Korusu'nun yolları dik biraz. Eğer aşağıdaki girişten girerseniz durum böyle. Sosyal Tesisin içerisini yeniliyorlardı. Mavinin yeşille buluşması, manzarayı tepeden seyretmek, sıcağa daha fazla dayanamayan dondurmamın düşmesi😅.


Güzel bir perşembe diliyorum.




23 Mayıs 2017 Salı

ÖĞRETMENLİK STAJIM BİTTİ




Bugün son günümdü lisede. 14 hafta çabucak geçti. Çok güzel bir deneyim oldu benim için. Bir kez daha anlamış oldum öğretmenliğin çok kutsal bir meslek olduğunu. Kendimi hep doğru yerde hissettim. Gerek okuduğum bölümde gerekse yaptığım öğretmenlik stajlarımda. Bir ülkenin gelecek nesillerini doğru yetiştirmek önce ailenin sonra da öğretmenlerin elinden geçiyor.




22 Mayıs 2017 Pazartesi

YOĞUNUM YORGUNUM





Az önce bitirdim bitirme projemi. Birkaç haftadır kız kardeşimle beraber yoğunlaşıp üzerinde çalışıyorduk ve son dokunuşları yaparak bitirmiş oldum,son noktayı koydum. Bitirme projeni bitirmiştin ama diyeceksiniz. Evet önceden yapmıştım ve bitirmiştim de. Sonradan konum, içime sinmedi ve kız kardeşimle birlikte ne yapabilirim hakkında konuşurken ortaya Üstün Yetenekli ve Üstün Zekaya sahip çocuklar çıkıverdi. Konu üzerine yoğunlaştık ve bir sürü akademik makale taradım,okudum,not aldım. 

Bu hafta içi teslim edip bir sunu eşliğinde sunacağım inşallah. Çok yoruldum ve yorgunum. Sınavlarım ise hala bitmedi. Yarın lisede yaptığım öğretmenlik stajımın son günü olacak. Şu an yazarken bile birazcık duygulandım. Ne çabuk geçiyor günler değil mi? Daha dün gibi burada sizlerle lisede yapacağım öğretmenlik stajımı paylaşıp,heyecanımı dile getirmiştim. Aslında günler değil aylar,yıllar çabucak geçiyor.

Sevgiyle kalın.





21 Mayıs 2017 Pazar

KPSS




Çok kasvetli bi pazardı bugün. Kpss sınavına gireceğim için gün erken başladı benim için.  Alanım öğretmenlik olunca bu dönem bu sınava girmeye karar verdim. Çok ani bi karar olmuştu benim için. O yüzdendir ki planlı bir çalışma ile giremedim bu sınava. Yine de kendimi denemiş oldum. 

İki oturumdu sınav. Bir ara oku oku bitmek bilmedi sorular. İkinci oturum bittikten sonra zihnim o kadar yorulmuştu ki, dışarı çıkıp temiz hava almak iyi geldi.

Lise'de aynı okulda olduğum bir kıza denk geldim. Hem de aynı sınıfta sınava girdik. Bir yanımdaki sırada oturuyordu. Lisedeyken farklı sınıflarda okuyorduk ama kız kardeşiyle aynı sınıfta olduğum için onu da isim olarak tanıyordum. Hoş bir tesadüf oldu, sohbet ettik :)




20 Mayıs 2017 Cumartesi

OKINAWA'DAN KARTPOSTAL GELDİ



Merhabalar!
Musmutlu güzel bir cumartesi diliyorumm.

Kartpostallaşmayı çok seviyorum. Benim hobilerimden sadece bir tanesi olur. Başka ülkelerden kartpostallara sahibim. Bu seferki kartpostal da Japonya'dan geldi. Kartpostalın sahibi Saki Takeshima. Kartpostal'da birçok şeyden bahsetmiş. Açıkçası boş gönderilen kartpostalları hiç sevmiyorum. Göndereceksen eğer üzerine bir şeyler yazılması düşüncesi daha anlamlı geliyor bana. Saki de tam istediğimi yapmış :) 

Saki, Japonya'nın Okinawa Adası'nda yaşıyormuş. Okinawa'nın küçük bir ada olduğundan bahsetmiş. Çok farklı kültürler taşıyan ada da aynı zamanda da çeşitli tapınaklar bulunuyormuş. Fakat bunların tapınak değil de aslında birer kale olduğunu söylemiş. Tapınak görüntüsü veriyormuş bu yapılar. Okinawa'nın güzel manzarasını bu yapılardan seyretmek çok keyifli ve büyüleyiciymiş.

Gezip görmeli Okinawa Adası'nıı.

Keyifli haftasonları!






18 Mayıs 2017 Perşembe

PERŞEMBE BİTERKEN



Merhabalaarr!

Dünkü yazılarıma o kadar moral verici yorumlar yazmışsınız kii okudukça çok mutlu oldum ve kendimi bazı konularda toparladım. Çok teşekkür ediyorum. Daha ümitliyim ve güzel bir  şekilde mezuniyet sürecinin üstesinden geleceğim inşallah.

Bir hafta daha bitmek üzere. Benim bu haftaki sınavlarım bitti. Bugün dinlenme günü :) 

Sabah bir sınavım vardı ve sonrasında hocamla görüştüm. Staj yaptığım kuruma gidip orada bizden alınan imza listesini getirmemi istedi. Bende Ram stajımı yaptığım kuruma gittim sınav sonrasında. İmza kağıdını aldım ve oradan ayrıldım. Aslında düşününce neden Ram'da staj yaptık bilemiyorum. Çünkü Çocuk Gelişimcilerin çalışma alanı Rehberlik Araştırma Merkezleri'nde bulunmuyor henüz. İyi tarafından bakarsam tecrübe edinmiş oldum. Belki ileride bir gün Çocuk Gelişimciler de Ram'larda olurlar,neden olmasınlar ki :)











17 Mayıs 2017 Çarşamba

BİR İKİ ÜÇ



Yağmurun yağacağı belliydi bugünkü rüzgardan. Az önce camımı açtım. Ve temiz havayı çektim içime.  Kendimi dinledim. Biraz yağmuru biraz da sırayla kaybolan bulutları izledim. 

Bugünü düşündüm. Aslında genel olarak bu dönemimi gözden geçirdim. Mutluluklar, hayal kırıklıkları, sevinçler, üzüntüler... Hepimizin hayatında olan şeyler.

Kısa dönemli yapmam gereken hedeflerimi not almaya karar verdim. Bu bir haftalık- iki haftalık olacak şekilde. Daha çok okul-formasyon-staj-bitirme projesiyle ilgili.  Gerisi nasip kısmet artık.

Bir de son olarak bütün bu olumsuzluklara rağmen bugün sınavdan sonra güzel bir kahvaltı yaptık Katibim'de, demezsem olmazdı :) . Üsküdar'da çook rüzgar vardı. Adeta rüzgar yürütüyordu sanki bizi💨🙊.

Bugünden daha güzel bir yarın olması dileğiyle..



ARTIK SABRIM TÜKENDİ



Söylenecek söz o kadar çok ki hep sabrettim, bir gün biter bir gün bitecek diye. Ama şu dönem anlamış oldum neyin ne olduğunu daha iyi. Mezun olmaya adım adım yaklaştık derken, adamlar bizi mezun etmemek için uğraş veriyorlar resmen. Koca koca profların, yardımcı doçent dediğimiz kişilerin sorumsuzca son dakika bize verilen davranışlarının cezasını çekiyoruz şu günlerde.

Örnekler çok. Ben anlatırım da üşenmeden siz sabredebilir misiniz bilemiyorum. Çünkü ben sabredemiyorum artık. Tek sığınağım Allah. 

6-7 yıllık bir üniversite ama bölümümde eğitim sıfır. Hala yerine oturtulmamış çok şey var. Eğitimci denilen şahıslardan biri daha kendi ders notunu hazırlamadı şu 4 yıllık gördüğüm eğitim boyunca. Başka sitelerden başka kişilerin emeği denilecek ders notlarını sundu.
Bir başkası da kendi yazmış olduğu kitapları, vize ve finalden sorumlu tutmak kaydıyla zorla satın aldırttı bize kitaplarını. Bu etik midir sizce bir eğitim kurumunda?
Şu günlerde ise bitirme projesine takmış durumdalar. Bizden önceki mezunlar sadece teslim etmişler. Bölüm başkanı bizden teslim+sunum da istiyor. Çok titiz davranacakmış bu konuda. Sanki bana nasıl bitirme projesi hazırlanır bunu öğrettiler de çok mükemmel , şahane bir şey istiyorlar. Çoğu kişi bastırmış araştırma yaptığı bitirme projesini, son dakika haberlerle yok ingilizcesini de ekleyeceksiniz yok şunu da ekleyeceksiniz bunu da. Bu nasıl sorumsuzluktur ya! Gerçekten ama gerçekten okulun sorumsuzca tutumlarından bıktım, bıktık. 




15 Mayıs 2017 Pazartesi

YENİ BİR HAFTA



Haftanın ilk gününden günaydınn!

Güzel bir hafta olsun ve benim sınavlarım da ışık hızında güzelce geçsin, bitsin gitsin😂.

Bugün Çocuk Hakları dersimin sınavı var. Sadece 4 ya da 5 klasik soru soracak. Klasik soruları da hiç sevmiyorum.

Akşamüstü ise formasyon dersim var ve bugün de o derslerden birinde sunum anlatacağım.Dün biraz kız kardeşimle konuştuk. Aslında her gün konuşmaya çalışırız. Güzel bir liste yapmış kendine. İstanbul'da nereler gezilir nerede ne yenir gibi. Aslında gezilecek yer çok da nedense şu sıralar insan kalabalığından uzak bir yerde bulunmayı dilerdim. 

Mutlu bi haftanın başlangıcı olsun,bugün.



13 Mayıs 2017 Cumartesi

ÜLKE ÜLKE PULLAR #3 MALEZYA




Düşündüm de uzun bir zamandır pul koleksiyonum ile ilgili yazı yazmıyormuşum.
Bugün bu serinin devamını getirmek adına Malezya'dan gelmiş olan kartpostal ya da mektuplarımın üzerinde bulunan pullarımı sizinle de paylaşmak istedimm.

Öncelikle sahip olduğum bu Malezya'dan gelmiş olan pullarımın bir kısmını,Nana, yani pek severek mektuplaşmayı üç yıldır sürdürdüğüm arkadaşım gönderdi benim için. Kendisi pul koleksiyonum olduğunu bilir ve her mektuplaşmamızda  pul gönderir. Aynı zamanda da yerel postanede çalışıyor. Yani pulları özenle seçiyor, ince düşünceli arkadaşım :)

Haftaya final sınavları olan birpembesever, şimdi derslerine çalışmaya kaldığı yerden devam etmek zorunda.

Tekrar görüşmek dileğiyle.




12 Mayıs 2017 Cuma

DAVETSİZ MİSAFİR




Akşamüstü erkek kardeşim yan apartmanın bahçesinde bir kedi görmüş. Ve arkadaşı da o kedinin birkaç gündür bahçelerinde aynı zamanda da yalnız olduğunu söylemiş.

Kardeşim eve geldi. Yavru kediyi de eve gelmeden önce bizim bahçemize getirmiş. Akşam yemeğinden sonra dışarıdan miyav miyav seslerinin yükselmesiyle,anlattı kardeşim olanları. Ve yavru kediyi evimize alalım mı dedi anneme. Annemin kabul edeceğini hiç düşünmezken ben, bir de baktık ki minik kedi evimize gelmiş. Erkek kardeşimle indik bahçemize ve yavru kediyi eve getirmiş olduk. Ardından besledik. Ama hep miyavladı. Hani yeni doğmuş bebekler olur ve ne yapacağını bilmezsin ya sürekli ağlamasının karşısında, işte tam olarak böyle bi şeydi küçük kedinin miyavlaması. Yaklaşık 10-15 günlük bir kedi zannımca. İnşallah terk edilmemiştir ve annesine kavuşur.

Besleyip birazcık da sevip tekrar bahçeye bırakmak zorunda kaldık. Annesi geri döner ihtimaline karşı. Yarın sabah kediye bakmak var aklımda. Eğer annesini göremezsem, hayvan barınağına götürmeyi düşünüyorum. Tabi hepsinden en önemlisi inşallah annesine kavuşur minik yavrucak.





11 Mayıs 2017 Perşembe

CALIFORNIA'DAN MEKTUP VAR



Birpembesever'den merhabalar!

Yoğun geçen günler bi o kadar da hızlı geçen günler. Ama haftam iyi bi haberle sevinç buldu. Yine bambaşka bir yerden kucak dolusu mutluluk geldii.
Aniden postacıdan gelen habersiz mektupları apayrı seviyorumm.

Yine öyle bir şey oldu. Kapı zilinin çalmasıyla, postacıyı görmemle acaba kimden güzel sürprizler geldi diye de merak etmiyor değilim. Bu sefer California'dan bir paket geldi. Kartpostal, magnet, anahtarlık çıktı içerisinden. Özellikle anahtarlığı çok beğendim.

Hala bir mektup arkadaşınız yoksa bile bir defaya mahsus deneyin mektuplaşmayı ya da dünyanın başka bir ülkesinde yaşayan birine bir kartpostal veya ufak bir hediye göndermeyi, çok güzel bir duygu.

Keyifli günler diliyorum.





9 Mayıs 2017 Salı

ARTIK ŞAŞIRMIYORUM




Geçen cuma okula gidememiştim. Bir dersimizin hocası da notlarını bizimle paylaşmaz. Anlatır isteyen not tutar. Gidemediğimden ötürü dün birinden ricada bulunmuştum. O da benimle paylaşacağını ve mesajla hatırlatmamı söylemişti.

Dün akşam hatırlattım bende. Mesajım okunuyor, çevrimiçi olunuyor ama ses seda yok. Şaşırdım mı? Hayır. Nedir bu rekabet anlamıyorum gerçekten. Sanki Tıp Fakültesi'nde okuyoruz. Belli yaşlara gelmiş insanlarız ve hiç sevmediğim şey sözünün eri olmayan insanlar. Bana paylaşamam notumu dersin, eyvallah derim. Zorla tutup elinden alacak değilim ya!

Sabahleyin ders hocama mail göndermiştim. Sağolsun bana yararlanacağım bir kaynak bile göndermiş. En başından yapsaydım diyorum ama böylelikle kimlerin sözünün eri olup olmadığını ya da kimleri kendime dost bilip bilmeyeceğimi de görmüş oldum. Olaya iyi yönünden bakmak lazım.





8 Mayıs 2017 Pazartesi

BU ARALAR BÖYLE





Bugün sadece formasyon derslerime gittim. Açıkçası bu dönem zorunlu kalmadıkça kendi okuluma gidesim pek gelmedi, gelmiyor da. Bitse de kurtulsam modundayım artık. Şu üç hafta çok mühim benim için. İnşallah bir sorun çıkmaz da finallerimi güzelce atlatıp, tezimi de rahatça sunarım.

Derse girmeden önce olanca notları indirttim. Bir yığın ders notu bekler beni. Dersimin çıkışında yağmura yakalandım. Şemsiyem yoktu yanımda ama yağmurluk giymiştim. Çektim şapkayı başıma ve okuldan koşarak çıktım.

Akşama doğru yolda yürürken batmakta olan güneşin, gökyüzünde bıraktığı renklerin bulutlarla birleşmesiyle ortaya güzel bir manzara çıkmıştı. Gökyüzüne baka baka yürüdüm. Bu arada çok istediğim şeylerden birisi de gün batımını Kapadokya'da seyretmek. Peki siz nerde günbatımını seyre koyulurdunuz?

Huzurlu akşamlar.


7 Mayıs 2017 Pazar

YAĞMURLU AKŞAM





Mayıs ayı ile beraber güneşli havaları beklerken aksine yağmurlu havalar geldi. Dünkü inanılmaz bir yağmurun ardından bugün, akşamüstü tekrar yağmur başladı İstanbul sokaklarında, hafif bir gök gürültüsü de yağmura eşlik ediyor tabii. Bu yağmur en çok dışarıdaki bitkilerin ve susuz kalmış hayvanların yararına olmuş olacak sanırım.


Önceden yağmurlu havaları pek sevmezdim. Mümkünse evden dışarıya bile adım atmak istemezdim. Ama uzun bir süredir seviyorum yağmurlu havaları. Hayatımdaki güzel bir şeyin başlangıcı tam da yağmurun yağdığı bir günde gerçekleşmişti.
 Yağmur sesini dinliyorum. Yağmur tanelerinin yere düşüşlerini seyrediyorum. Ama ani gök gürültülerine hala alışamadım.😌




-1-




Şu sıralar çok şey var aklımda. Onlardan birini de gerçekleştirdim az önce. Sosyal medya hesaplarını çok sık kullanmayan birisiyim. Sadece bir hesabım vardı ve onu da az önce kapattım. Şu an tek gördüğüm herkesin bir şeyleri gösteriş yaparak abartarak özel hayat kavramı dinlemeden apaçık herkese sunuyor olması. Benim gözümde çok basit kalan bir davranış oluyor bu tür paylaşımlar. Resimlerde bize gösterilen hayatlar çok mutlu, çok mükemmel, harika her şey modunda. Ama inanıyorum ki, bunun aksini de yaşıyorlar ki hayatlarını apaçık sergileme mecburiyeti gösteriyorlar ya da altında yatan bir takım psikolojik sebepler var bir hocamızın derste bahsettiği gibi. 

Mahremiyet duygusu yavaş yavaş siliniyor içimizden. Belki de çoktan silindi. Tıpkı merhamet, sevgi- saygı gibi duyguların şu an günümüzde aramızda olamadığı gibi. 

Bir de şöyle insanlar var. Haktan bahsederler. Komşu hakkı, kul hakkı gibi. Ancak sadece bahsederler. İğneyi kendine batırmaz asla. 






5 Mayıs 2017 Cuma

BİR HAFTA DAHA BİTERKEN



Bu sabah eski stajımı yapmış olduğum anaokuluna gittik kız kardeşimle beraber.
Kardeşimin bir dersinden ödevi vardı, etkinlik yaptırması gerekiyordu. Önceden vakit geçirdiğim bir sınıf olunca, çocukları da tanıyınca rahat bir şekilde yaptırdık etkinlikleri. Çok eğlenmiş olacaklar ki bir daha bir daha diye sesleri yükseldi küçüklerin :) Güzel bir gün geçirdik. Ayrılmadan önce de çocuklara çikolata verdik ve vedalaşıp oradan ayrıldık.


Malezyalı arkadaşımdan bir mesaj aldım bugün. Uzun süredir konuşamıyoruz nasılsın demiş ve küçük bir tatil kaçamağı yapmış bundan bahsetmiş, resimler göndermiş tatilinden. Onun adına sevindim çünkü onunda yoğun ve yorgun geçen bir çalışma hayatı var. İyi olmuş bu tatil yani :)

İki hafta sonra finallerim var. Son sınavlar artık inşallah, sonra ver elini mezuniyet :)









4 Mayıs 2017 Perşembe

KORELİ ARKADAŞIMA ULAŞAN PAKETİM




Bol güneşli bir gündü bugünde.

Bildiğiniz gibi devamlı mektuplaştığım 3 arkadaşım var benim, dünyanın başka yerlerinden. Bu kişilerden biri de geçen yıl tanıştığım Koreli arkadaşım. Hatırlarsanız sizlerle de geçen aylarda paylaşmıştım bana göndermiş olduğu güzel hediyeleri. Hatta bir ince davranış gösterip doğum günüme özel küçük bir hediye de göndermişti Kore'den. Kullanamadım hediyesini ama olsun, bir sonraki kış telafi ederim bende inşallah :)

Bende mektubumla birlikte Koreli arkadaşıma bir şeyler hazırlayıp göndermiştim. Türk abur cuburlarını, gönderdiğim kartpostalları, turistik yerlere ait olan el kitapçıklarını, magnetleri... Çok beğenmiş. Çok memnun oldum bende tabii bu duruma. 

Mektup arkadaşlarımdan iki tanesine de ansızın birer mektup yazıp göndermeyi düşünmekteyim. 

Huzurlu akşamlar diliyorum.







3 Mayıs 2017 Çarşamba

BEŞİKTAŞ





Öğleden sonra Üsküdar'da bulduk kendimizi. Çok sıcak ve çook kalabalıktı. Üsküdar'da biraz dolaştık ve ardından vapurla Beşiktaş'a doğru yola koyulduk. 

Bindiğimiz vapur yavaş yavaş gidiyordu. Güzel İstanbul manzarasının tadını çıkartırcasına. Güneşin pırıltısı denizin dalgalarına yansıyordu. Ara sıra deniz anaları gün yüzüne çıkıyor, martılar da bizimle yolculuk ediyordu.

Beşiktaş'da bir sergi vardı bugün. Orayı ziyaret ettik. Tezhip, ebru, hat sanatları sergilenmekteydi. Tıka basa doluydu içerisi. Eserlere baktık, inceledik, birkaç resim çektik. Ne yazık ki sergiyle ilgili kataloglar biz gittiğimizde tükenmişti. İçerideki insanlara baktığımda kimi üçer kimi de ikişer almış katalogları.. Birkaç kişiye sordum fakat tükendi cevabını aldık. Bende görevli bi bayandan rica ettim ve sağolsun kırmadı beni ve benim için bir katalog buldu. Hoş bir sohbet geçti sonra aramızda. Günden geriye  kalan güzel bir kare...


NE GÜZEL BİR ÇARŞAMBA




Merhaba merhabaa !

Dün blog yazmayı çok istememe rağmen yorgunluğum buna izin vermedi ne yazık ki. Bugünkü stajımda yoktu. Dinlenme günü yaptım kendime bugünü.

Dün lise stajımın dört saati doğum günü partisiyle geçti. Sınıf öğrencileri sınıfı süslemişler; börekler çörekler, kekler, pastalar yapmışlar. Baya gürültülü bir gündü ama eğlence kısmını en iyi öğrenciler yaşadı :)

Formasyon derslerimden birinde, herkes kendi belirlediği bir konuyu 10 dakika içinde sınıfa sunacaktı. Bende dün, tabii ki mektup arkadaşlığını anlattım. Sınıfın ilgisini çekmiş olacak ki her bir taraftan soru yağmuruna tutuldum. Bu beni çok mutlu etti. Yaptığım bir hobinin merak edilmesi ve başkalarına da ilham olmak güzel bir şey. 

Mutlu günler diliyorum! 



1 Mayıs 2017 Pazartesi

TÜNEL



Çok güzel bir dizi takip ediyorum şu sıralar. Üçüncü bölümü izledim az önce. Aslında yavaştan alıyorum ki diziyi hemen bitmesin🙈.

Dizi konusu itibariyle polisiye, korku, gizem, psikoloji. Zaten bu dördünün birlikte olması, dizinin içerisinde kendimi bulmama yetti. 

1986 yılında geçen bir dizi. Başrolde bir polis var ve ara ara işlenen cinayetler kasabada derin yankılar bulmakta. Bu polis de kendi ekibiyle işlenen cinayetlere son vermek istiyor ve ardındaki gizemi açığa çıkartmayı hedefliyor. Ama olaylar başroldeki polisin istediği şekilde gitmeyecektir. Polis bir gün, bu seri katille bir tünelde karşılaşacak ve o zaman tüm hayatının seyri ve gayesi değişecektir. 

Meraklısına şimdiden iyi seyirler!






MAYIS GELMİŞ HOŞGELMİŞ



Bulutun bol olduğu bir günden merhabalar!

Düne nazaran hava bugün birazcık kasvetli gibi. Dünkü hava tam piknik yapmalıktı. Bugünde rüzgar da eklenince bulutlu havaya, tam evde oturmalık bir gün oluyor :)

Nisan'ı da çabucak bitirdik. Mayıs geldi. Bu ay benim için çok yoğun geçecek. Finallerim, sunumlarım, staj dosyamın ve tezimin teslimi, malum kpss sınavım ve en güzeli de okuldan hayırlısıyla güzelce mezun oluşum. Şu en son söylediğimi düşündükçe öncesini unutuveriyorum😂.

Dün bir iş başvurusunda  bulundum. İnternet sitesi üzerinden ön kayıt formu doldurdum ve gönderdim. Aklımda birkaç yer daha mevcut. Bi şansımı deneyeyim dedim. Her kapıyı çalacağım ve hayırlısı için bekleyeceğim.

Hepimiz için güzel bir Mayıs ayı olur inşallah.


30 Nisan 2017 Pazar

JAPONYA'DA NELER OLUYOR?



Japon arkadaşım, Sayumi, instagram üzerinden mesaj göndermişti birkaç gün öncesinde. Line hesabımı silmiştim ve ordan bana ulaşamayınca bu şekilde  mesaj göndermiş. 

Bizde kakaotalk üzerinden iletişime geçtik birbirimizle. Hal hatır sorduk ikimizde, hayatımızın nasıl geçtiğinden bahsettik. Kumamoto'da yaşıyor kendisi ve hemşire. Yoğun geçen bir çalışma hayatı var. Haliyle mesajlarıma da gün içerisinde cevap aldığım söylenemez🙊. Ama olsun canı sağolsun dimi😇.

Kumamoto'da bir etkinlik düzenlenmiş geçen haftalarda. Onlar için anlamı büyük önem taşıyan bir etkinlik gösterisi. Benimle de paylaşmak istemiş. Çok sevindimm :) Bu festival, depremden meydana gelen yeniden yapılandırma festivaliymiş. Geçen yıl bu zamanlarda bir deprem meydana gelmişti Kumamoto'da. Bunu duyduğumda mesaj atmıştım. Neyse ki arkadaşım iyiydi ama evinin resimlerini atınca durumun ciddiyetini anlamak mümkündü. Savaş alanı gibiydi odaları. Aradan bir yıl geçmesiyle anladığım kadarıyla şehir çapında bir yenilenme projesi uygulanmış ve bu yılda hava akrobasisi ile kutlanmış. İşte gönderdiği videodan bazı resimler,

Mutlu pazarlar!








29 Nisan 2017 Cumartesi

CİCİ DEFTERLER


En güzelinden merhabaa!

Kırtasiye sevdam bitmez benim. İlgi alanlarım içerisine giren ve sevmekten bıkmadığım şeylerden biri de şu kırtasiye ürünlerii. Her biri ayrı güzel ve caf caflı.

Gezmeyi sevdiğim reyonlardan biri de defterlerin olduğu kısım. Aslında düzenli olarak kullandığım defterlerim var. Günlük olarak kullandığım, gezdiğim yerleri resmettiğim ve gezilerimi yazdığım, çantamdan ayırmadığım gün içerisinde kısa kısa notlar almak için bulundurduğum küçük bir defterim, var da var yani.. :)

Bende elimin altında olan defterlere bakayım dedim ve bir sürü defter çıktı. Uzun bir süre bunlar bana yetecek diye düşünüyorum ama kendime de engel olabilir miyim defter almamak için bilemiyoruum🙊. Ama olurum, olacağım olacağım.



28 Nisan 2017 Cuma

BUGÜN ANAOKULUNDAYDIK


Bugün, bir arkadaşımdan çok güzel bir Cuma mesajı aldım. Mesaj şöyleydi:
''Gerçek dost, senin varlığında sana Allah'tan bahseder. Senin yokluğunda ise Allah'a senden bahseder.'' Çok güzel değil mi?

Dün akşamda, kız kardeşimle uzun uğraşlar sonucu anaokulunda yapacağı etkinliklerin materyallerini tamamladık.
Kardeşime okulundan bir ödev verilmiş. Okulöncesi öğretmenliği okuduğu için anaokulunda uygulanması gereken etkinlikleri çocuklarla yapması gerekiyordu.
Bizde bir anaokulunun yolunu tuttuk bugün. 

6 yaş grubuyla yaptı etkinliklerini ama pek istediğimiz gibi de olmadı. Çocukların dikkat süreleri kısıtlı olunca ve bize verilen süre de yeterli olmayınca etkinliklerde aksayan yerler oldu. Başka bir gün farklı bir anaokulunda tekrarlayacak etkinliklerini ve bende videoya alacağım. Tecrübe edinmiş oldu.

Bugünde hava çook güzeldi. Artık resmen bahar geldi. Gezip görmek istediğim çok yer var. O vakit bir liste yapmalı şimdiden :)

Mutlu haftasonları!

Bu arada çok güzel çiçek değil mi şu Gelincik Çiçeği ^-^




27 Nisan 2017 Perşembe

NASIL MEKTUP ARKADAŞI BULUYORUM?



Birçok farklı ülkelerden mektup arkadaşım oldu. Kimi kısa süreliydi kimiyse daimi oluverdi.
 Birçok kişi mektup arkadaşlarımı nasıl, nereden bulduğumu merak etmiş. Bende bu konuyla ilgili bir yazı paylaşarak, ilgilenenlere nasıl mektup arkadaşı bulabildiğime dair bilgilendirme yapmak istedim.

Öncelikle birkaç uygulama indirip, bu uygulamalarda kendim hakkımda bir profil oluşturmuştum. Şöyle ki; hobileriniz, ilgi alanlarınız, arkadaş edinmek istediğiniz ülkeler... 

Bu uygulamalar sadece mektuplaşmak isteyenler için değil elbette. Dilerseniz geliştirmeyi düşündüğünüz başka bir dilinizi de edindiğiniz arkadaşlara göre ilerletmenize fırsat sunuyor.

Son olarak İnstagram'dan da mektup arkadaşları edinmeniz çok kolay. Hashtag kısmına #penpal, #penpalwanted gibi hashtagler sayesinde arama yaparak mektup arkadaşları bulabilirsiniz. İşte mektup arkadaşları edinebileceğiniz iki site.



Umarım bu yazım mektup arkadaşı isteyenlere yardımcı olur. 
Mutlu akşamlar!


ONLY YOU / ALWAYS




Geçenlerde izlediğim bir filmden bahsetmek istedim bugün. Güney Kore yapımı bir film. Başrol oyuncuları da büründüğü rollerin hakkını vermişler. 
Konusu itibariyle dram,aşk ve duygusaldı. 
Film, eski  boksör bir adamın yaşamını ele alıyor.

 Zamanında yer altında geçen kirli işlere bulaştığı için boksörlüğü bırakıp birçok yarı zamanlı işle geçimini sürdürmekte. Hiç ailesi, arkadaşı olmayan kendi çapında yaşamını sürdüren birisi. Ta ki görme duyusunu kaybetmiş bir kadınla yolları kesişene kadar. Ama bu sırada eski boksörün peşini kirli geçmişi de rahat bırakmayacaktır.

Filmde beni en çok etkileyen şey, hayattaki engellerin, hiçbir şeye bir engel olmadığı. 



26 Nisan 2017 Çarşamba

İLK MEKTUPLAŞMA HİKAYEM



İlk mektup arkadaşım Endonezya'dandı. Güzel bir anı mı benim için diye sorarsam kendime, değildi derim. Çünkü mektuplaşmak gerçekten sabır ve aynı zamanda güven duygusunu da barındıran bir şey. 

İlk mektup gönderdiğim kişiye pek mektup arkadaşı denemez çünkü sadece ben mektup göndermiştim ve ardından mektubum ulaşınca engel yemiştim. Ne yazık ki böyle insanlarda oldu birkaç kez mektuplaşma serüvenimde. Tamamen vicdan meselesi bana göre. Kişinin vicdanıyla alakalı olan bir durum. 

Tabii ilk mektup arkadaşım yalancı çıkınca kötü hissetmiştim ve bir süre Endonezyalı biriyle bir daha mektuplaşmayı düşünmemiştim. Zaman geçtikçe yeni insanlar tanıya tanıya bu genellememden arındım ki birçok Endonezyalı mektup arkadaşım ya da kartpostal aldığım kişiler oldu. Yani uzun lafın kısası her milletin iyi insanı da kötü insanı da var.

Mutlu ve bol güneşli günler!


25 Nisan 2017 Salı

SIRADAN BİR SALI



Çok yoğun geçen bir salı günü. Sabah lise stajım vardı. Öğretmenlerin gelmemesiyle tam 6 dersi ben idare etmek durumunda kaldım. Yorgun bir şekilde bitti staj. Evin yolunu tuttum. 

Evden çıkıp formasyon derslerime kavuşmak için yola koyuldum tabii ki. Öğrencilik hayatım dışında alamazdım herhalde şu formasyonu. Akşam dersleri olduğu için ve mezun olacağım bir döneme denk geldiği için bazen canıma tak ettiği zamanlarda oluyor ama sabrediyorum. 

Ama en önemlisi de güne bol gülücükle başladım. Tanıdığım insanlara bir tebessüm etmek, günaydın demek, bir kediyle konuşmak onu sevmek..  Sanırım bugünü güzel atlatmamın sebepleri bunlar olsa gerek. Tebessüm etmek gerçekten önemli. Ben bitkileri bile severim mesela hatta bazen evdeki çiçeklerle konuştuğum bile olur. Belki kimine tuhaf gelmiştir bu dediğim ama ben böyleyim.

Güç bela bir günü daha geride bıraktık. Bekle beni Çarşamba.




24 Nisan 2017 Pazartesi

ÇİLEK



Bugün şanslı başladım haftaya. Hem kendi okulumun dersi iptal oldu hem de formasyon dersim. Bende hazır evdeyken bitirme projeme yoğunlaştım ve güç bela bitirdim sayılır. Birkaç grafik ekleyeceğim ve bitecek.

Bugün biraz çilek yedim. Yaz meyveleri yavaş yavaş tezgahlarda. Ama çilek çilek değildi. Tadı yok. Ben çocukken yazın anneannemlere, Bursa'ya gittiğimizde, sabah erkenden uyanır ve elime büyük bir kap alırdım. Annemler kahvaltıyı hazırlarken ben, annemin vermiş olduğu görevleri yerine getirmek için can atardım. Bahçeden salatalık, sivri biber, patlıcanı toplar bunları teslim eder, ardından da kendim için çilek toplardım. Tabi toplarken biraz biraz da yerdim😇.

Şimdi bakıyorum da meyve ve sebzelerde olan o doğallık yok bu zamanlarda. Doğallık insanlarda da kaybolmuş durumda. 

Çocuk olmayı, bahçede sebze meyve toplamayı özledim.



23 Nisan 2017 Pazar

GÜNLERDEN PAZAR



Bir haftayı daha bitirdiğimiz bir gün.
 Şu sıralar izlemiş olduğum bir filmin kitabını okumaktayım. Hatta filmle ilgili bir yazı da paylaşmıştım blogda. Merak edenler bu yazıma bakabilirler.

Filmin adı ''Tuck Everlasting'', ( Ölümsüz Aile ). Bu filmle 2011 ya da daha öncesinde televizyonda, Cnbc-e ' de karşılaşmıştım. Dikkatimi çekmişti. Eski dönemlerde geçmesi, konusunun sıradışı olması...

Geçenlerde de erkek kardeşimin elinde gördüm bu kitabı. Kitabı mı varmış bu filmin dedim ister istemez. Ve o okuduktan sonra bana vermesini istedim. Kitapta, filmdeki gibi hızlı işlemiyor olaylar.

Dün haberlerde bir festivale denk geldim. Çikolata Festivali'ydi. Sirkeci Garı'ndaymış ve bugün de son günmüş. Bir de Sultanahmet Meydanı'na lalelerden oluşan kocaman bir halı deseni yapılmış. Binlerce lale kullanılmış. Görülmeye değer. İşte buna giderim. 




22 Nisan 2017 Cumartesi

TEŞEKKÜR EDERİM




Aslında bu yazımı yazmak için biraz geç kaldım. Uzun zamandır aklımda olan bir şeydi. Ama bi türlü fırsatını bulup da oturup yazamamıştım. Şimdi bloğumun başına geçtim ve cümlelerim birazdan sizlerle buluşacak. 

Yazdığım yazılarımın birçok insana ulaşması mutlu ediyor beni. Yeni öğrendiğim bir şeyi paylaşmak, hobilerimi, gezdiğim yerleri size de ulaştırmak... Okunan her yazım ve bırakılan her yorum kıymetli benim için. Bazen yeri geldi burada sizinle mutlu olduğum bir anımı bazense benim için kötü geçen bir günümü paylaştığım oldu. Bloğumu okuyanlar, takip edenler ya da uğrayanlar mutlu ya da kötü günlerimde, burada benimle oldunuz.

Geçen yıl uzun bi zaman ara vermiştim yazmaya. Bloğumu bırakmış gibi olmuştum. Bir gün bloğuma girdim ve ben yokken, ben yazı yazmıyorken, birçok kişi yazılarımla buluşmak istediğini, nerelerde olduğumu merak etmişlerdi. O zaman çok duygulanmıştım. Şimdi diyorum da iyi ki geri dönmüşüm bloğuma.

Burada sizlerle yazılarım aracılığıyla buluşuyor olmak çok güzel. 

Birpembesever'den mutlu akşamlar! 




YOL

Çocukken günlük tutardım. Hatta yazıp da bitirmiş olduğum günlüklerim hala daha durur. 

Bu yazma alışkanlığımı sürdürüyordum geçen sene itibariyle. Ama bir süre sonra yazmayı bıraktım ve haliyle günlüğüm, kitaplığımda bekleme yerini almış bulundu.

Geçenlerde tekrar yazmaya başladım. Aslında pek gün içerisinde yaşadıklarımı yansıtmadığım bir günlük oldu bu seferki. Daha çok dertleştiğim, içimdeki duyguları ona yansıttığım bir defter oluverdi. Ara sıra bloğumda, gün içerisinde yaşadıklarımı kelimelerle buluşturup yazıya döküp yansıttığım bir  yer oluveriyor. 

Yazmayı, çizmeyi, bir şeyler karalamayı pek severim. 

Bugün kendim için güzel bir karar aldım bu arada. Bitirme projeme bireysel devam etme. Çünkü anladım ki ödevlerde ya da benzer şeyler de grup olunca bir sürü kapris  giriyor işin içerisine. Uğraşamam dedim bende.  Aslında iki haftadır aklımda olan bir şeydi. Bugün cesaretimi toplayıp hocama sorduğumda çok olumlu karşıladı düşüncemi.  Bu beni mutlu etti. 

Yürüdüğümüz yollar, bazen düz oluyor hayatımızı kolaylaştırıyor bazense engebelerle zorlaştırıyor. Yine de her şeye rağmen bolca şükretmeliyiz. 


21 Nisan 2017 Cuma

GÜNÜN SÖZÜ







İyilik yap denize at, balık bilmezse halik bilir.




19 Nisan 2017 Çarşamba

MİSAFİR



Havalar birazcık ısındı bahar yüzünü gösterdi, çiçekler, böcekler, kuşlar ortaya çıktı derken ben şifayı kaptım -.-

 Dünkü stajımda her şey yolunda gidiyordu. Hatta bir misafir de vardı sınıflardan birinde. Girmiş olduğum bir sınıfın sahiplendikleri bir kedi de bizimle birlikteydi, tam olarak dört ders saati boyunca. Bir ara kitap okuma saatinde dizlerimde uyudu.

 Son derslere doğru anladım hasta olacağımı. Hafif bir kırgınlık hissettim üzerimde. Erken çıkma gibi bir şansım da olmadığından mecburen derslerin bitmesini bekledim.

Bugün daha iyiyim çok şükür. Bugünkü stajıma da gidemedim. Dinlendim güzelce. Havalardan mı yoğun geçen bir okul döneminden dolayı mı bilmiyorum bu durumlar.




17 Nisan 2017 Pazartesi

GÜLHANE



Gülhane'de bulduk bugün kendimizi, o güzelim lalelerin içerisinde..

Gezdiğim yerlerde, yaptıklarımı, gördüklerimi fotoğraflamayı ve o günümü kalemle buluşturup kelimelerimle kağıda dökmeyi çok seviyorum. Güzel anılar biriktirmek ve bunları hatırlamak istenmeyecek bir şey değil.

 Aslında bütün çiçekler ayırt etmeksizin güzeller. Ama bu muhteşem renk cümbüşünü,laleleri, hep bir arada görünce insanın içi açılıyor, gözleri kamaşıyor. Sahilde oturup denizi izler gibi laleleri seyre koyuldum.

Sonra Topkapı'nın bahçesini gezdik ve Eminönü'ne doğru yol aldık. Geze geze bol bol yürüdük anlayacağınız. Çok uzun mesafe olmadığı sürece ya da bir rahatsızlığınız yoksa yürüyüşler yapın bence, çok güzel oluyor. 

Yine anı defterine güzel bir gün ekledin Tuğçe. ^-^





16 Nisan 2017 Pazar

MINISO JAPAN MAĞAZASI


Güzel bir pazar gününden merhabalar!

Hava güzel oldu mu, açık hava eşliğinde alışveriş yapalım dedik bugün ve Ümraniye Meydan'a gittik. 

Gezinirken bir Japon mağazasının açıldığını gördük kardeşimle. Japonya olunca hemen içeride bulduk kendimizi. Bütün ürünler Japonya'dan ithal edilmiş ama içlerinde bazı Çin malı ürünler de yok değildi. Ama çoğunlukla Japonya ve Kore ürünleri mevcut.

Mağaza genel olarak bakım ürünleri, kozmetik, ev eşyaları, çantalar ve daha bir sürü şey barındırıyordu. Fiyat olarak da hemen hemen her ürün makuldü. Ben mağazayı çook beğendim. Kendimi bir ara Japonya'da hissettim ^-^

Biraz araştırma yapınca İstanbul'da farklı avmlerde de şubelerinin olduğunu öğrendik. En yakın zamanda yine Mınıso'ya gitmek istiyoruumm.


 

Birpembesever Template by Ipietoon Cute Blog Design