4 Mart 2017 Cumartesi

AYLA



Yakın zamanda gösterime girmesi planlanan,Kore Savaşı'nda yaşanmış gerçek bir olaydan esinlenerek yapılan bir filmden bahsetmek istedim. Filmin çıkmasını büyük bir merakla bekliyorum. Eminim kardeş ülke Kore'de de büyük bir heyecanla beklenmekte. 


1950 yılındaki bu savaşta yaklaşık 1000 Türk askeri de burada görevlendirilmişti. Askerlerden Süleyman,küçük korumasız bir koreli kızı savaş esnasında bulup,onu koruyacağından habersizdi. İkisinin yolları bu savaşta kesişecek ve Süleyman Astsubay küçük kıza Ayla ismini verecektir. 


Aralarındaki bağ gün geçtikçe kuvvetlenecektir. Hatta Ayla'ya birkaç türkçe kelimede öğretir. Adeta baba ve kız gibi olurlar. Küçük kız yetimdir ve Süleyman Astsubay adeta bir baba şefkatiyle ona bakar ve korur. Belli bir zaman sonra askerlerin kendi ülkelerine dönmeleri için emir gelir. Ancak Süleyman Astsubay Ayla'yı Kore'de bırakmak istemez. Ve  bir kaçış planı hazırlarlar. Minik Ayla Astsubay'ın bavulunun içine girer ancak daha ilk girişimde yakalanırlar. Süleyman Astsubay görev süresini uzatmak ister ve yaklaşık 3-4 ay kadar uzatır. Aylar süresini doldurunca yine bir ayrılık kapısı açılır Ayla ve Astsubay'a.


**Film üç dile çevrilecek diye biliyorum. Güney Kore'de ve Türkiye'de eş zamanlı olarak yayınlanmasını umuyorum. Filmi merak edenlere aşağıda mini bir fragman,iyi seyirler.


6 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir hikaye.Merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Bende çok merakla bekliyorum bu filmi inşallah hayal kırıklığına uğratmaz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah,fragmanlara bakınca güzel şeyler ortaya çıkacağını ümit ediyorum *-*

      Sil
  3. aaa duymamıştım tamam izlerim tabisiii :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER