27 Temmuz 2017 Perşembe

ÇOCUK GÜZELLİK YARIŞMASI | TOODLERS & TIARAS


Çocuklara olan hassasiyetim ve bir farkındalığım var. Bu farkındalık kısmı üniversitede okumuş olduğum bölümle keskinleşti. Çocuk Gelişimci olduğum için çocukların olduğu her alanın onlara bir katkı sağlayıp sağlamadığı da ilgimi çekmektedir. Televizyonumuzu açtığımızda reklamlarda yarı çıplak oynatılan bebekler, dizilerde ağlatılan ve rollere bürünmesi istenen çocuklar, ya da eğlence programlarında insanları eğlendirmek, güldürmek için kılıktan kılığa giren çocuklar... Aslında örnekler uzatılabilir. Ne yazık ki dünyanın her yerinde çocuklar üzerinden prim yapılıyor. Tepkimi çeken bir programdan bahsetmek istedim bugün. Amerika'nın birçok eyaletinde bu program reyting rekorları kırıyor. Üstelik 8. sezonuna girmiş bulunmakta. Programın orjinal ismi '' Toddlers & Tiaras ''



Bu programda para, şan, şöhret ve hırs düşkünü annelerin ve babaların kuklası olmuş küçücük çocuklar güzellik yarışması adı altında birçok şekle sokuluyor. Çocuklar da kendi aralarında ister istemez bir rekabet içerisinde olduklarını fark ediyorlar elbette. Bu yüzden elenen ya da yenilgiye uğrayan çocuklar kaybetmeyi hiç haz edemiyorlar. Çünkü mühim olan anneyi tatmin etmek diye düşünüyor birçoğu. Programın bazı bölümlerini izleme fırsatım oldu. Ara ara çocuklarla yapılan kısa röportajlara da yer veriliyor. Küçük bir kız eğer güzel ve başarılı olursa annesinin onu daha çok sevdiğinden bahsediyor.



 Bu arada sadece çocuklar katılmıyor bu yarışmaya. Bebekler de katılıyor. Bu küçük masum bebek ve çocuklar böyle bir yarışmaya katılıp katılmayacağını söyleyemeyecek kadar küçük yaştalar. Ama aileler çocuklarını böyle yerlerde görmekten ve yarış içerisine sokmaktan çok mutlu(!) olmalılar ki çocuklarına yarışma boyunca ona eşlik edecek özel koç bile tutuyorlar. Bu koç çocuğa spor,müzik,dans dersleri veriyor. Çünkü yarışmada birçok kategori mevcut. Her kategoriye uygun kostüm giyen çocuklara bazen dans ettiriliyor bazense şarkı söylettiriliyor. Karşılarında da juri adı altında toplanmış yetişkinler tarafından izlenip puanlamaya tabi tutuluyorlar.


Dahası da var tabii ki. Bu şık kostümleri giyen çocuklara ağır makyajlar yapılıyor. Takma dişler,tırnaklar,kirpikler,saçlar... Hatta yetmeyip tenlerini bile bronzlaştıran anneler bile var. Bu çocuklar adeta küçük birer kadın rolünü alıyorlar. Ve yetişkinlere sergilettirilmek üzere ebeveynleri tarafından ekranlara itiliyorlar.

                                                       

Bazen bu saçmalıkların olduğu yarışmadan çocuklar da o kadar çok sıkılıyor ki psikolojilerinin ne durumda olduğunu ağlama krizlerinden, çevrelerindeki insanlara küfür edip şiddet göstermelerinden dışa vurup belli ediyorlar.


Bu yaştaki bir çocuğun tek gayesi oyun oynamak olması gerekirken,oyun çağında olan çocukların böyle kötü emeller uğruna kukla edilmesi ne kötü. Sizce de bu program saçmalığın ötesinde bir şey değil mi?



22 yorum:

  1. Çok ama çok kötü bir durummuş, böyle insanları pazarlama olayını hiç sevmiyorum dayanamıyorum özellikle çocuklar olunca durum çok vahim bir de kız çocukları... Dünyanın heryerinde malesef böyle, burada sadece daha modern role bulunmuş. Ülkemizde ve dünyada böyle istismarlar yaşanmaması dilegiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olan bu küçük ve masum çocuklara oluyor. Herkes bilinçli ve farkında olabilse belki bu gibi showların önüne geçilebilir diye düşünüyorum.

      Sil
  2. Saçmalığın daniskası resmen,eğlence adı altında ne yapacaklarını şaşırmış insanlar.Kendi çocuğunu diri diri gömen sözde ebeveynlere ise bir şey diyemiyorum.😡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyecek söz ben de bulamadım. Aslında anlatacak yazacak çok şey var da engelleyemiyor olmak en kötüsü..

      Sil
    2. Bu devirde en büyük istismarı Anne Baba yapıyor maalesef:(
      Merak edip açıp baktım videolarına,aileler küfür gırla gidiyor resmen çocuğun yayında...normal insan değil onlar yaa,yazık acıdım çocuklara :( Bence bizim programlarda daha insancıl kişiler,oradakilerin tavrı hiç hoşuma gitmedi.

      Sil
    3. Evet ne yazık ki öyle... En büyük suç ebeveynlerde. Ben bizdeki eğlence adı altında toplanmış programları da pek tasvip etmiyorum. O yüzden bir şey diyemiyorum bununla ilgili..

      Sil
  3. Eskişehir'de de her sene bir gazetenin trajını arttırmak için düzenlediği mini kral ve kraliçe yarışması var. Bu yarışmaya çocuklar katılıyor. Okuyucu da gazetelerden kestiği kuponları toplayıp gazeteye gönderiyor. Hangi çocuk daha çok kupon pardon oy alırsa 1.seçiliyor. Yarışmaya katılan çocukların aileleri de eş dost akraba kim varsa arayıp gazete almasını ve kuponu doldurup gazeteye postalamasını söylüyor. Her çocuk kendi ailesine özeldir. Bu şekilde teşhir etmeye, para kazanmaya çalışmak doğru değil. Ama maalesef devir para devri olunca ailelerde en kolay çocuk üzerinden para kazanılır deyip, çocuklarını kullanmaktan çekinmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanmıyorum. Ben ilk defa duydum bunu ve inan ne diyeceğimi bilemedim. Anne ve babalar ne hale gelmişler ki çocuklarını koruma iç güdülerini bir kenara koyup onların popüler olmalarını ya da bir şeyleri kazanmak uğrana kullandıkları oyuncak haline getirmişler. Sonra niye istismarlar artıyor niye önlenemiyor. İş anne ve babanın bilinçli olmasında bitiyor en öncelikli olarak.

      Sil
  4. Saçmalık değil bu artık üstdüzey iğrençlik olmuş.Bu insanlar ne düşünüyor anlamıyorum.Ne zaman bu kadar düştük anlamıyorum.Yazık,sadece yazık.
    O kukla edilen çocukların geleceğini düşünemiyorum bile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Ayselciğim. Birkaç bölüm izle o iğrençliği göreceksin. Anne ve babaların gözlerindeki kazanma hırsını çocuklarını alet ettikleri bu saçma yarışmada maşa gibi kullanmaları hiç mantıklı değil. Gelecekleri mi? Ben pek güzel şeyler düşünemiyorum...

      Sil
  5. Çok saçma bulduğum şeyler. Hem de sinirleniyorum. Çocukları/insanları daha çok para için malzeme olarak kullanıyorlar..

    YanıtlaSil
  6. Ne hallerede düştük. Çocuklarımızın para kazanıp hayatımızı güzelleştirmesini bekler olduk.

    YanıtlaSil
  7. Yazık ya gerçekten reyting için neler yapar oldu millet gerçekten.

    YanıtlaSil
  8. ya sahiden ne kötü bişi yaaa çocukları oyuncak yapıyolar.

    YanıtlaSil
  9. Saçmalığın daniskası hem de :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ama program 8.sezonuna kavuşmuş bile.. Devam etmekte olan bir saçmalık.

      Sil
  10. Bu resmen istismar ve hic hosuma gitmedi :(

    YanıtlaSil
  11. Kanım dondu... Ben kızıma ne yapsam da hasta olmasa antibiyotik almasa ya da iğne olacak psikolojisi bozulcak derdindeyim milletin derdine bak :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle!! Bu programı izleyince ürperdim,korktum. Masum çocuklar anne baba kurbanı olmuşlar..

      Sil

 

BİRPEMBESEVER