20 Temmuz 2017 Perşembe

MİM | #dogamızdavar



Yeni bir mimle buradayım. Sevgili Ece  Ablamız çok güzel sorularla bir mim başlatmış. Onun yazısını okumak için buraya tıklayınn.  Miis gibi kokan kahveni de eline aldıysan mimde yer alan benim cevaplarımı okumaya hazırsın. Öyleyse okumaya başlayalım.





1- Hayatınızda olmalarına izin vermek için, kişilerde hangi özellikleri ararsınız?

İlk sırada benim için aradığım en önemli özellik dürüstlük. Bir insanın yalan söylememesi,zor bir durumla karşı karşıya gelmiş ya da yaşanmış bir şey olsa bile açık ve net olması çok önem verdiğim bir şey. Bir diğer özellik ise saygı. Sevgiden önce saygıya önem veririm. Bana göre saygı, sevginin de kapısını açıyor çünkü. Bir nevi anahtar gibi. Kişilerde, merhamet duygusuna kalbinde yer verip vermediğine de dikkat ederim. İnsana,hayvanlara,bitkilere karşı merhameti var mı? Son olarak bir problemle karşılaşıldığında, oturup enine boyuna konuşarak anlaşabiliyor muyum ve bu kişilerin hep sen dilini kullanıp kullanmadığına dikkat ederim. 


2- Ben birinin, ilk bakışta ya da bir iki görüşte anlarım nasıl bir insan olduğunu diyenleriniz var mı? Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

O kişi, benim. İnsanların beden dillerini iyi okuduğum kanısındayım. İnsanlar davranışlarından,konuşmalarından,mimiklerinden hatta yeme-içmelerinden bile nasıl bir kişi olduklarına dair ipuçları verirler. İlk bakışta bunu anlayabileceğimi sanmıyorum ama bir iki görüşte ya da görüşmeler de bunu anlarım. Tabii huyunu suyunu hiç kimsenin bir iki görüşmede anlaması mümkün olamaz bana göre. Bunu ancak o kişiyi ya da kişileri hayatımıza dahil ederek anlayabileceğimizi düşünmekteyim. 

3- Birini sevmeniz için (sevgili,dost,arkadaş,hepsi) size sıcak davranması şart mıdır?

Bana uzak davranan insanları hayatımda barındırmamın bana da bir faydasının olmayacağı düşüncesindeyim. Samimiyet önemli. Sınırı,çizgiyi,doğruyu aşmadan. Sözlerinde,gözlerinde,özünde samimi olmalı. 

4- Birine iyi bir insan dediğinizde,hangi yönleri bu tespitinizde ağır basar?

Bana ve sevdiklerime karşı dürüst,merhametli,saygılı oluyorsa. Yeri geldiğinde çevresiyle paylaşmayı,paylaşabilmeyi bilen bir kişi olabilir.

5- Dokunmak nedir sizce? İki manasıyla da rica etsem...

Kişinin sözleriyle kalbinize,zihninize,gözlerinize dokunması. Ruha hitap etmesi bence. Sevgiyi belli etme şekillerinden biri de olur dokunmak. Zor zamanınızda ağlayacak bir omuz ya da sarılacak sizi teselli edecek birileri dokunur size. Ya da mutlu bir gününüzde sevdiklerinizle kucaklaşırsınız. 

6- Fedakar mısınız?

Kendimi fedakar biri olarak görürüm. Bazen çok da olabiliyor bu. Her şeyin dozu iyidir aslında. 

7- Birinin size iyiliği dokunsa minnet duygunuz sürer mi, o iyilik herhangi bir terslikte referans olur mu? Yoksa?

Birinden bir iyilik görmüşsem o kişiye bir minnet duygum olur ve karşılıksız bırakmam bu duyguyu.  İnsanlardan iyilik gördüğümüz gibi kötülük de gördüğümüz oluyor elbette. Her ne kadar iyiliği dokunmuş olan birinden beni üzecek, kalbimi kıracak derecede bir kötülük görürsem o iyilik sönebilir gözümde.

8-  Sevgiyi bir iki cümleyle anlatabilir misiniz?

Sevgi cümlelere sığmaz bence. İnsanın kalbinde,gözlerinde,ruhunda yaşanır sevgi.. Karşılık beklemeden çıkarsızca ve koşulsuzca sevmek, sevilebilmek. Sevgi, sevdiklerinizin gözlerinde yaşadığınızı görmek,hissetmek. Sevgi,birlikte gülmek,birlikte ağlamak,birlikte heyecanlanmak,birlikte hüzünlenmek...Sevgi,bir olmak.


17 yorum:

  1. Ne güzel sende cevaplamışsın soruları:) Güzel cevaplar olmuş...

    YanıtlaSil
  2. mesele bence sen de çok merhametlisiin :)

    YanıtlaSil
  3. İnsanları tanıma hususunda ayniyiz canm. Benim bloggerlar hakkindada net fikirlerim var mesela :) ve sen cok fedakarsın, şefkatli merhametlisin, dürüstsün, iyi niyetlisin,sakinsin,çok değer veren modellerdensin. Dahada varda yeter bu kadar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ablacığım, insanları tanıma yolunda benzer olduğumuz kanısına senin yazını da okuduğumda anlamıştım bunu. Güzel düşüncelerine ne desem bilemedim.. Çok teşekkür ediyorum *-* ❤❤

      Sil
  4. Sizde gördükten sonra ben de yazmaya karar verdim. :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Tuğçe, mimi yapman beni mutlu etti, çok teşekkür ederim. Çok da güzel, içten cevaplar vermişsin. Sevginin arkasından gelen kızlarım, siz çok değerlisiniz. Sevgiler Tuğçe, hep iyi insanlarla karşılaş dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ece Ablacığım,
      Güzel yorumun yüzümde tebessüme sebep olduğu için ben teşekkür ederim,sevgilerle :)

      Sil
  6. çok güzel sorular ve içten cevaplar,
    önceden bizim doldurduğumuz anket defterlerini anımsattı bana:)))

    YanıtlaSil
  7. Sorular gerçekten çok hoşuma gitti. Biraz da röportaj havasıı :)) Cevaplar da çok hoş tabii :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER