22 Temmuz 2017 Cumartesi

TURİST | BİR ANI



Geçen yıl bu zamanlar Sirkeci tarafından bir arkadaşla Üsküdar'a geçiyorduk. Eminönü-Sirkeci çevresinde gezinmeyi severim. Turistik mekanlar da bu civarlarda haylice fazla. Sirkeci'de işim vardı o gün. Marmarayla Üsküdar'a çabucak geçme niyetindeydik.
Yerin üç kat aşağısına indik ve sıradaki gelecek olan trenin gelmesini beklemek için oturduk. O sırada yanıma yaşlı bir amca geldi,masmavi gözleri vardı ve ingilizce ''Buraya oturabilir miyim?'' dedi. Ben de başımla onaylayarak ''Elbette'' dedim. Sonrasında bana bir kağıda yazılmış adres gösterdi ve oraya gitmek istediğini söyledi. Adreste de Üsküdar'da bulunan opera binasının adresi yer alıyordu. Üsküdar'da geçen bir üniversite hayatım olduğu için orayı bilmemek olmazdı herhalde. Yazan adresi bildiğimi söyleyerek onu oraya götürebileceğimi teklif ettim. Zaten yolumun üstüydü. Kendimi onun yerine koydum ve yardım etmemek yakışı kalmazdı bana diye düşündüm. Sonra sıradaki tren geldi ve birlikte bindik.

 Kısa süren yeraltı yolculuğundan sonra yerüstüne geçmek için yürümeye başladık. O sırada bana ''Öğrenci misiniz?'' sorusunu yöneltti. Ben de evet diyerek üniversite okuduğumuzu söyleyerek sorusunu yanıtladım. Ardından okuduğum bölümü ve ingilizce dili ile birlikte alıp almadığımı merak etti. Bu soruyu da yanıtladıktan sonra, nereli olduğunu merak ederek ona sordum. Bana İsrailli olduğunu söyledi yaşlı turist. Ben sadece başımı salladım anladım dercesine. Ardından şöyle dedi '' Biliyorum. İsrailler Filistin'de yaşayan müslüman insanları öldürüyorlar ve bu çok kötü bir şey'' dedi. İçimden elbette kötü bir şey diye geçirdim. Masum savunmasız insanlara yapılan her eziyet kötüdür elbette. Ama karşımda duran ve kendi milletinin yaptıklarından hayıflanan bir yaşlı kişiye de içimdekileri haykıramazdım diye düşündüm. Opera binasının önüne geldik. Minnet dolu gözlerle teşekkür etmişti bize. Türklerin iyi ve yardımsever olduğunu da ekledi. Ama şu aralar yine ne yazık ki insanlar ölüyor Kudüs şehrinde. Aslında bu bütün insanlığın içinde bulunduğu bir savaş. İnsanlık ölüyor. Dua etmekten başka bir şey gelmiyor elimden..


4 yorum:

  1. Turistlere yardımcı olmayı ben de seviyorum.. Böylece onlardan da farklı şeyler öğrenmiş oluyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Her şeyin olduğu gibi toplumun da çürükleri var malesef. Umarım biter artk bu insanlik suclari. Bu zaten Sadece israilin degil susan herkesin ayibi :( çok güzel bir konuydu canim benm

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bişi yapmışsın. ölümler evet dünya böyle işte çıkar savaşları.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER