7 Ağustos 2018 Salı

İZNİK #2 | AYASOFYA CAMİ





İznik'te de bir Ayasofya Camisi olduğunu biliyor muydun? Gitmeden önce biraz araştırma yapınca orada da İstanbul'daki ile aynı ada sahip bir cami olduğunu görmüş oldum.

Bu yerin adı, İznik Ayasofya(Orhan) Cami olarak geçiyor.
İznik'in yerleşim yeri olarak kullanılmaya başlandığı zamanlarda ibadet mekanı olarak inşa edildiği tahmin ediliyor. Ayrıca Romalılar döneminde de ibadethane olarak kullanılmış ve 4. yy.'da bu kalıntılar üzerine kilise yapılmış.

11.yy'da bir deprem sonucunda mimaride önemli değişikler yapılıyor.
Orhan Gazi tarafından 1331 yılında İznik'in fethedilmesiyle camiye çevriliyor.


Bu gördüğün görseldeki alan, geçmişte yaşayan birçok Roma imparatorunun taç giyme törenine eşlik ettiği yer oluyor. Buna benzer bir alan da İstanbul'da yer alan Ayasofya Camisinde bulunmakta.


Eskiden kilise olarak kullanıldığı için bu alanda rahipler, incil hakkında konuşmalar yapıyormuş.

16.yy.'da bir yangın sonucu Kanuni Sultan Süleyman'ın emriyle, Mimar Sinan tarafından mimarisi değiştiriliyor. 

1920 yılında Yunanlılar tarafından yakıp yıkılan cami harap ediliyor. 2007 yılında ise yıkık vaziyette olan minare restore ediliyor ve caminin açık olan üstü kapattırılıyor. 6 Kasım 2011 yılında Kurban Bayramı namazında ibadete açılıyor.


Burası da Ayasofya Camisinde bir fotoğraf karesi. 
İznik'i gezince gözüme çarpan ilk şey tarihi yerlerin çok başıboş bırakılmış olmaları oldu. Açıkçası bu beni biraz üzdü. Ne bir güvenlik görevlisi ne bir yetkili gördüğümü söyleyebilirim. Böyle tarihi yerlerin ayrıca korunması ve üstüne düşülmesi gerektiğini düşünüyorum.

Bugün sana gezimden anlatacaklarım bu kadardı.
Sevgiyle ve sağlıcakla kal sevgili okur! 😊




7 yorum:

  1. diziciiiii gezginciiiii mektupçuuuu öyretmeeen :)

    YanıtlaSil
  2. heey tamam ilk sekiz bölümü izledim, sahte hakim çok komiiik :) yeni bölüm hangi akşam acabaaa :) ya bir de berfçeye söyleseneeee, yorum kutusunu yine değiştirsin, hep unutuyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok komik geldi bana o. ☺️
      Haftasonu çıkıyor diye hatırlıyorum sankii.😊
      Tamamm ileteceğim inşallah🌸

      Sil
  3. Yazılarını okudukça bloğunun ne kadar dolu dolu olduğunu fark ediyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duymak beni çok mutlu etti Gizem. :) Teşekkür ediyorum. ^-^

      Sil

 

BİRPEMBESEVER