18 Eylül 2018 Salı

CÜMLE KIRINTILARI






Kötü bir döneme girdiğinde ve her şey sana karşı gibi göründüğünde, bir dakika bile dayanamayacakmışsın gibi geldiğinde, sakın pes etme! Çünkü işte orası, gidişatın değişeceği yer ve zamandır,diyor Mevlana.

Çok güzel bir söz değil mi?

Hayatta bazen hiç beklemediğimiz anda istenmedik şeylerle karşı karşıya geliriz. 
Bu durumda belki bize seçenek bile sunulmaz. Her şey olur ve biter. Göz açıp kapatıncaya kadar.

Her insan farklı. Herkes birbirinden farklı. Nasıl ki aynı görüntüye sahip birebir benzer insanların olmadığı gibi her insanın karakteri, kişiliği, davranışları da farklı. Aslında farklılıklar güzeldir. Ancak şimdilerde insanlar hep aynı. Birbirinin aynısı. 

Ruh ve insan. İnsan, ruhunu da beslemelidir. Şükür ile, ibadet ile, zikir ile. Sadece sözlerle kalmamalı. İcraata da dökebilmeli insan ki ruhu beslensin. Ruhu da doyurmak önemli. Nefsi terbiye etmek kadar. 


Resimde görmüş olduğun benzettiğim kadarıyla uğur böceği yuvası. Fındık toplarken fark edip hemen resmini çekmiştim. Çünkü ilk defa görüyorum bu kadar minik uğur böceklerini.🙈

14 yorum:

  1. Ya da her şerde bir hayır vardır... Pes etmemek gerek ama insanız işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Allah güzel kapılar açsın hepimize inşallah. Sevgiler. :)

      Sil
  2. Bazen oluyor kötü şeyler kötü olaylar.. elbet geçiyor bir şekilde ama bence önemli olanı bittiğinde ruhunun temiz kalmış olması.. :)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten dayanılmaz insanlar olabiliyor. İyi olmak için çaba harcıyoruz. Ama dediğin gibi hepimiz ruhumuzu zikir ile, şükür ile, ibadet ile beslersek yaşadıklarımız o kadar da ağır gelmez. Çünkü bilinçlenmiş ve olgunlaşmış olacağız...

    Bende ilk defa uğurböceği yuvası görüyorum:)
    Onlar bizim için ne güzel ibret değil mi?
    Küçücük bir kabukta büyük bir yuva kurmuşlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha nice ibret var aslında değil mi? :)
      Mühim olan farkında olup, zikretmek. ^-^
      Sevgiler Fatma Nur! *-*

      Sil
  4. İnsanlar biraz değişik sanki yaa. Belki bizde onlara göre değişiğiz. Bilmiyorum, bazen ben istemsizce soğuyorum.
    Uğur böceklerinin yuvası o kadar küçük mü yaa 😄😃😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Eveet, biraz araştırdım internetten buna benzer bir görsel buldum. :)

      Sil
  5. Çok güzel bir söz kesinlikle!
    Ah bu yazıyı açıp açıp okuyacağımm..

    YanıtlaSil
  6. ay fotodakini kuş sandım. sonraaa a kuş gibi bitki dedim amaaa :)

    YanıtlaSil
  7. İlaç gibi söz söylemiş mübarek. Bence herkes birbirinin aynı değil. Belki zahiren aynı ama bâtınen temiz kalpliler dışında her çeşit insan bulmak mümkün. Temiz kalpli iyi insanlar nerede bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  8. En üzüldüğüm nokta da bu. Hep planlar kurarız, hayatımızı daha doğru-dürüst, Rabbin istediği ölçüde yaşamaya söz veririz kendi-kendimize. Ama hep de öyle sözde kalıyor. İnsanız çünki. Nefsine yenik düşen insan😔

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER