7 Eylül 2018 Cuma

YENİ SİSTEM






Bu hafta iş yerimde en yoğun geçen günlerimi yaşıyorum. Özel Eğitim yönetmeliğinde bir takım değişiklikler oluyor. Ve bu değişiklikler de velilere ve öğretmenlere yansıyor elbette.

Eskiden öğrenme güçlüğü olan okul çocuklarımı resmiyette alıyor gözükmesem de dersime alıyordum. Böyle olunca da bütün öğrencilerimle aramda bir bağ oluşuyor. 
Sekiz aydır böyle devam eden sistemde yeni kurallar gelince okul çocuklarımı derse alamaz oldum. Hem çocuklarım üzgün hem velilerim bu durumdan şikayetçi.

Bugün öğrencilerimden M. kuruma geldi. Ben derslerime girmeden önce teneffüslerimde öğrencilerimi derse almadan önce onlara gözükmeye, tebessüm etmeye ya da el sallamaya çalışırım. 

Öğrencim M. öğrenme güçlüğü öğrencisi. Okumaya ve yazmaya benimle geçen öğrencim. Aramızda gerçekten çok başka bir bağ vardır onunla. Kurduğu cümleler, konuşması büyümüş de küçülmüş dedirtiyor insana. 😊

Onu bugün derse ben alamadım. Bu yeni yönetmelikten nasibini alan çocuklarımdan birisi oluyor. Anneden bugün bir mesaj aldım. Eve çok üzgün gitmiş benimle ders yapmadığı için. Anneye de arayıp durumu izah ettim. Pek tatmin olmadı haliyle. Oğlunun kuruma benim için geldiğini ve benim orayı ona sevdirdiğimi söylemesi o kadar dokundu ki kalbime. Ve annesine, bana sarılmak istediğini de söylemiş. Bunu demiş demesine ama utangaç bir çocuk oluyor yanımda da. 😊 

İnşallah bu yeni sistem değişir de kalbine dokunmayı başardığım çocuklarıma yeniden kavuşurum. 

14 yorum:

  1. Kalplere iz bırakmak çok zordur, ne mutlu size.

    YanıtlaSil
  2. ay aman evet değişsin yaaaa söle idarecilere nolcak onlar deeee yaaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Yaaa sen ne güzel ne tatliş bir öğretmen oldun boyle😍 bu tutkun hic eksilmesin insAllah canim benim😘

    YanıtlaSil
  4. Umarım değişir sistem, böyle kötü olmuş :((
    Fotoğraftaki elbise ne hoşmuş öyle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O resmi Koreli mektup arkadaşım çekip göndermişti. Ben de çok beğendim o elbiseyi.☺️

      Sil
  5. Yaa o sistem değişse ve kimse mağdur olmasa

    YanıtlaSil
  6. Umarım değişir sistem :)) kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Aniden değişen sistemlerin mağduru böyle hiçbir şeyden habersiz çocuklar oluyor maalesef:( Bir orta yol bulunur umarım. Çocuğun psikolojisi için de sıkıntılı bir durum çünkü:(

    YanıtlaSil
  8. Fizik tedavi almak zorunda olan kızim için gidiyorum özel eğitim merkezine. Yaşadığımız yerde fizik tedavu merkezi ve özel eğitim merkezi aynı binada. İmkanları çok kısıtlı bir şehirde mecburi hizmet için yaşıyoruz. Engelsiz yaşam merkezlerinden özel eğitim kurumuna gelen öğrencilerle tanışıyorum serviste gidip gelirken. Ne hayatlar var diyorum. İşinize büyük saygı duyuyorum. Rabbim yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER