16 Ekim 2018 Salı

EGO SAVAŞLARI







Sürekli ben şöyleyim böyleyim deyip ortada gezinen ama iş icraata gelince de hiçbir şeyden ibaret olduğunu kanıtlayan insanları çözemiyorum. Neyin kafası bu, ya da nasıl bir zihniyet? 
Kimse yoğurdum ekşi demiyor. Ya da öz eleştiriyi yapamıyoruz milletçe. Bir aynayı kendilerine çevirip objektif olarak baksalar ve hatalarını anlasalar insanlar ki böylelikle başkalarına çamur atmaktan da zevk almazlar herhalde.. 

O kadar doluyum ki.. Özellikle mesleğimi yapmaya başladığımdan beri etrafımdaki meslektaşlarımdan(!) bazılarını gözlemledikçe anladım ki her insandan öğretmen olmuyor. Gerçekten olmuyor ya. Her şeyden evvel insanlara saygı gösterebilmeli bir insan. Ki bana göre eğer bir öğretmensen de iki kat daha fazla dikkat etmelisin konuşmana, tavrına... Çünkü sen bir öğretmensen toplumda örnek alınabilecek insanların da başında geliyorsundur. 

Salla başını al maaşını yapmakla nereye kadar sürdürürler orası bilinmez ancak bu işin bir de vicdan boyutu var. Çünkü sen geleceğe ışık tutacak, topluma yararlı olacak, sağlıklı düşünen, karar veren ve konuşan bir birey yetiştirmek için çabalıyorsundur. Üzerinde büyük bir sorumluluk vardır!


Diplomayı almakla ya da tecrübeni konuşarak olmuyor işte.. 
Vicdanının sesi olsa acaba o da süslü kelimeler söyler miydi?

8 yorum:

  1. Gerçekten öğretmenlik meslek olarak sadece para kazanmak için yapılacak iş değil. İdealist olmalı , insan sevmeli memleketi sevmeli öğretmen... diplomayla olacak iş değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gamze!🌸
      Kesinlikle öyle.. O tarz insanların bakış açıları ve prensipleri farklı oluyor işte..

      Sil
  2. Canım maalesef bu tarz insanlar hep var. Ama sorsan sütten çıkma ak kaşıklar kendileri. Allah kolaylık versin canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle sanıyorlar kendilerini ama her şey de ortada işte.. Sağolasın.💖

      Sil
  3. ah evet yaaa bizim ülke kendini beyenmişlerle doluuuğ maleseleef :)

    YanıtlaSil
  4. Sonuna kadar katılıyorum. İnsanlar artık başkalarıyla o kadar meşgul oluyorlar ki, kendi görevlerini, mesleklerinin değerini unutuyorlar. Kısa sürelik ben de universitede eğitim görevlisi olarak çalışmıştım. İnanın bir meslektaşımdan öğle kıskançlık tavırları gördüm, öyle şeylerle karşılaştım ki, hala unutamıyorum.😒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadın yine kadının düşmanı oluyormuş. Bunu hep derlerdi ama yaşamadığımdan pek ihtimal vermezdim. Başa gelince anlıyor insan nasıl olduğunu. Kesinlikle çok haklısınız..

      Sil

 

BİRPEMBESEVER