21 Ocak 2017 Cumartesi

TUĞÇE'NİN GEZİNTİ GÜNLÜĞÜ-GALATA KULESİ ve GALATA MEVLEVİHANESİ





İstanbul'da yaşayıp da onun güzelliklerini, buram buram tarih kokan büyük eserlerini görmemek olmazdı. Böyle olunca ilk iş gidilecek yerlerin isimlerini tek tek listeledim. Ve böylelikle bu yıl içinde geçerli olan bir hedef belirlemiş oldum kendimce. Ayrıca gidip gezip gördüğüm yerler hakkında bir defter tutarım. Bu defterimde kimi zaman o yer hakkında veya o günü hatırlatacak ya çizimlerim olur ya da cümlelerle buluşan kelimelerim düşer sarı defterime. En çok da bunu seviyorum,günümü değerlendirme kısmını defterime geçirmeyi. Lafı çok uzatmadan bugün Galata Kulesi ve hemen yakınında buluna Galata Mevlevihane'sinden bahsetmek istiyorum bu yazımda.


Galata Kulesi,dünyanın en eski kulelerinden birisidir. Tarihin bir çok döneminde de çok farklı şeylerle kullanılmış olup en dikkat çekici olanıysa 4.Murat döneminde Hezarfen Ahmet Çelebi'nin, Okmeydanı'nda rüzgarları kollayıp uçuş talimleri yaptıktan sonra, tahtadan yaptırdığı kartal kanatlarını sırtına takarak 1638 yılında Galata Kulesi'nden Üsküdar-Doğancılar'a uçması.

 Galata Kulesi'ne gidişiniz Haliç'i geçtikten sonra birazcık meşakatli olabilir dik yokuşları yüzünden ama yılmayın çünkü vardığınızda göreceğiniz büyüleyici manzaraya değeceğini anlamış olacaksınız. Tabi bu dik yokuşları keyifli hale getirmek sizinde elinizde olabilir.Neden mi? Çünkü bir sürü hediyelik eşya satan küçük küçük dükkanlar Galata'nın sokaklarına ayrı bir renk katmakta. Bu arada yapıtlarla birlikte müzeleri de gezmek istediğimi belirteyim. Galata Mevlevihanesi Müzesi'nin Galata Kulesi'ne yakın olmasıyla birlikte orayı da gezelim dedik. Ve müzeye bayıldık. Müze'de çeşitli müzik aletleri,farklı dönemlere ait Mevlevi eşyaları ve çeşitli eserler bulunmakta. İşte gezimden kareler..

Mutlu haftasonları!










4 yorum:

  1. İstanbula gittiğim de galataya çıkmıştım. Sehre burdan bakmak nefisti. Ve tam da bahardı harika bur manzaraydı. Ali kuşçu nin cesaretini kıskanmadım değil kuledeyken

    YanıtlaSil
  2. İstanbula gittiğim de galataya çıkmıştım. Sehre burdan bakmak nefisti. Ve tam da bahardı harika bur manzaraydı. Ali kuşçu nin cesaretini kıskanmadım değil kuledeyken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görme şansınız olmuş ne güzel :) Katılıyorum. O kadar yükseklikten atlamak cesaret ötesi bir şey gerektiriyor sanırım :D T.T

      Sil
  3. Süper bir manzara, hava da güzelmiş şansınıza :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER