6 Mart 2017 Pazartesi

MACHU PICCHU




Peru'da geçmişten günümüze kadar kendini muhafaza eden,merak uyandırıcı ve ilgi çekici ve ürpertici bir antik kent.

 Machu Picchu ile orta okuldayken ingilizce dersimizde tanışmıştım. O zamanlar aklımda bir arkeolog olma hayalleri vardı tabii😅. Haliyle böyle geçmişte birçok uygarlığın yaşadığı yerler,tarihi eserler ya da birçok farklı topluluklara ev sahipliği yapmış mekanlar hep ilgimi çeker. Çok gezmeyi seviyor olmam, bu merakımdan olsa gerek.

Bu antik kent 1450 yıllarında inşa edilmiş. İsmini yakınlarında bulunan bir dağdan almış. Çünkü ne amaçla yapıldığı kimlerin kullandığı bilinmiyor. Bu şehir alışılagelmişin dışında sık dağlar arasına inşa edilmesiyle,istilacıların kendilerini rahatsız etmemesi büyük bir şans olsa gerek.

Gidip görmeyi istediğim yerlerden sadece biri burası. Bu antik kenti görmek için o yüksekliğe çıkmayı,temiz havayı içime çekmeyi,gördüklerimi defterime not etmeyi ve en önemlisi,antik kentin taşlarına dokunmayı çok istiyorum.

Mutlu haftalar!


4 yorum:

  1. benim de benim de! biz de ingilizce dersinde görmüştük ingilizce dersini hep çok severdim çok güzel resimler olurdu kitapta.
    ama bana öyle geliyor ki macchu picchu bu resimdeki kadar güzel değildir. tepeden bir resim çünkü. ben antik kenti gezim (ve taslara dokunup) ucurum kenarından ayaklarımı uzatmak ısterdım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett,bir sürü ilgi çekici yerler vardı hep ingilizce kitaplarında bende çok severdim,şöyle bi bakınca geriye zaman ne çabuk geçiyor -,-

      Sil

 

BİRPEMBESEVER