31 Mayıs 2017 Çarşamba

SARI DEFTER




Gittiğim, gezip gördüğüm yerleri ve biriktirdiğim anıları unutmamak için yazıp resmederim çoğu zaman. Bu yüzdendir ki yazmayı ve resim çizmeyi severim. Çok yetenekli değilimdir resim çizmek konusunda ama o günümü hatırlatacak şeyleri resmedecek kadar yeterli buluyorum çizimlerimi.

Çok okuyan mı yoksa çok gezen mi daha çok şey öğrenir? Bu üzerinde çok tartışılacak bir konu. Zeka türlerine bakacak olursak, herkesin ağır basan zeka yönü farklı farklıdır. Mesela ben isimleri pek hatırlamam ama yüzleri,mekanları,objeleri ve benzeri şeyleri hatırlarım. Yani görsel zekamı daha kuvvetli buluyorum. Bir gezi defterim var benim. Aslında geçen sene başladım bu deftere yazmaya başlamaya. Çok da güzel oldu. 

Şöyle geriye dönüp defterin sarı sayfalarını çevirdiğimde hepsi renk renk, başka başka şeyler anlatmakta bana. Mesela Japon Bahçesi gezimden düşen bir kiraz çiçeğini yapıştırmışım sayfalardan birine. Yine başka bir gezimden geriye kalan biletleri eklemişim. Biraz da hayal gücümü ekleyerek çizimlerde yapıyorum o güne ait ve boyamaya başlıyorum, küçük küçük dip notlar ve günü anlatan bir yazı diğer sayfaya da. Hem keyifli hem eğlenceli geliyor bana. Aynı zamanda da unutulmayacak bir gezi defteri yapıyorum kendime. Sizde yapıyor musunuz böyle şeyler ya da hiç yapmayı düşündünüz mü? 



10 yorum:

  1. Canım ben de yapmak istiyorum ama bir türlü başlayamadım ama ilk fırsatta hemen bir defter edinip başlamam lazım. Hatırlatman için sağol. Umarım bir gün tanışmak fırsatımız olur ve birlikte geçirdiğimiz bir günü de yazarsın o deftere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah fırsat bulursun sende bir gezi defteri yapmaya :)
      Ya evet inşallah bir gün tanışırız ve o günü defterime anı olarak yazarım,sevgiler :)

      Sil
  2. Harika ve çok romantik bir fikir hele ki gezi defterini anı objeleriyle süslemek bir roman okur gibi hissettim :)

    YanıtlaSil
  3. Gezi defteri fikri süpermiş blogada yaz gezilerini:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşıyorum ara ara ama şu günlerde pek gezmek mümkün olmuyor :) İnşallah en yakın zamanda gezmelere kaldığım yerden devam edip blogda paylaşacağım :)

      Sil
  4. nefis bişi bayıldım fikrine :) günlük tutuyom ama sadece yazıyom yani :)

    YanıtlaSil
  5. Birgun bende cok gezersem aklimda olsun iyi fikirmis 💕🙈😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir edinmene sevindim :)
      Birgün başlarsın sende inşallah ^-^

      Sil

 

BİRPEMBESEVER