28 Ocak 2017 Cumartesi

MİNİ BİR JAPON DİZİSİ - MOTHER




Dün bitirmiş olduğum diziden bahsetmek istiyorum. Televizyonda görmüş olduğum ''Anne'' isimli dizi konusu itibariyle dikkatimi çekmişti.Daha sonra dizinin senaryosunun bir japon dizisinden alınmış olduğunu öğrendim ve hemen araştırmaya başladım. Başladım derken bir de baktım dizi bitiverdi. Bazı bölümleri değil her bölümü sizi derinden etkileyecek sahnelere sahip. Ben dizi ya da film izlerken kolay kolay ağlayan birisi olmadım hiçbir zaman. Bu dizide de küçük kızın sessiz haykırışları içten içe etkilemiş oldu ki kendimi neredeyse her bölümde ağlar buldum.



Resimde görmüş olduğunuz kişi, Rena-chan'ın(küçük kızın) okulunda,geçici olarak sınıf öğretmenliğini yapacak olan kişi.Yani diğer bir deyişle küçük kızın annesinin ve onun erkek arkadaşından görmüş olduğu suistimalden çekip kurtarıp ona annelik yapacak kişi olacaktır. Dizideki herkesin oyunculuğu çok etkiliyici ve başarılı. Özellikle küçük kız Rena'nın. O her ağladığında ben de ağladım her mutlu olduğunda ben de mutlu olur buldum kendimi. Bir akşam Suzuhara Öğretmen, Rena'yı merak eder ve evine ziyarete gider.Evlerinin önünde siyah bir çöp poşetinin içinden kıpırtılar görür,poşeti açtığında içinde Rena'yı görür. İşte o zamandan sonra onu bu ortamdan kurtarmayı kafasına koyar. Ve Rena'yla yeni bir yaşamın kapılarını aralarlar.









Dizinin iyi tarafı böyle olayların yaşandığı gerçeği üzerinde durup,daha fazla denetim ve önlemleri almalarına teşvik edici olsa da eksi yönlerinin olduğu da zannımca bulunmaktaydı.Şöyle düşününce Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin olmasına rağmen birçok çocuğun kendi haklarından bir haber olması. Bu çok üzücü. Aslında suistimal hakkında toplum olarak en önemli etkenin ebeveyn ve yetişkinlerden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Çocuklara sadece ''çocuk'' muamelesi yapmak yerine onlara da bir birey gibi davranıp kendi fikirlerinin dinlenip dikkate alınması gerektiğini,onların sevildiğini ve önemsendiğini hissettirmenin çocukların benlik ve kişilik duygularında olumlu etkiler bırakacağına inanıyorum. Çünkü tüm çocuklar geleceğe ışık tutan bir fener gibidirler.



Sevgiyle kalın..

9 yorum:

  1. Canım bende dizilerde gerçekleşen kötü senaryoların gerçege davetiye çıkaracagnı düşünenlerdenim.

    Bu yüzden pekte hoşuma gitmiyor bu tarz filmler.Ancak senin son paragrafta yaptığın kamu spotuna bayildim.Kesinlikle haklısın 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlike katılıyorum ,dizilerdeki kötü olayların birçok kötü şeye teşvik ettiğine.

      Teşekkür ederim :) İnşallah ülkemizdeki hatta tüm dünyadaki duyarlı ve bilinçli ebeveyn sayıları artar.

      Sil
  2. Ben anne dizisine bakıyordum. Alıntı oldugunu bildiğim halde çok etkileniyordum. Aslında çocuk haklarını herkese anlatmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinal dizisi yani Japon olan dizi bana daha cazip geldi açıkçası izleyince. Özellikle aradaki farkı görüyorsun. Evet,her çocuk haklarının olduğunu bilmeli..

      Sil
  3. ay yaa ben de anne dizisinin her bölümünde ağladııımdııı :)

    YanıtlaSil
  4. ayyyy çok eskiden yazmışsııın. o zaman daha blogunu bilmiyodum demek kisiii :)

    YanıtlaSil
  5. Ben izlemedim ama çok merak ettim boş zamanlarımda mutlaka bakmak isterim :) not aldım :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER