19 Mayıs 2021 Çarşamba

İSTANBUL ARKEOLOJİ MÜZESİ

 



Sevgili okur,
Resmi tatilin olduğu gün dışarıya çıkıp güneşli havanın keyfini çıkartayım dedim. Açıkçası epeydir gezmeye dair tek bir şey yapamıyordum. Bu fırsatı en çok da mental olarak bir tazelenme gibi düşünerek kendimi dışarıya attım.

Hava çok sıcak olsa da güneşli bir gündü. Vapurla yapılan deniz turunun ardından kendimi Sirkeci'de buldum. Buradan hobi satan bir yerden marker kalemler, sulu boya fırçası ve paleti aldım. Böyle yerlerde çok şey almasam da uzun uzun vakit geçirmeyi seviyorum.



Daha sonra Gülhane taraflarına doğru yürümeye başladım. Buraya varınca Arkeoloji Müzesi'nin açık olması umuduyla oraya doğru yürümeye koyuldum. Müzelerin açık olduğunu görünce kendime öğretmen müze kartı çıkarmak için gişeye yöneldim. Fakat ne yazık ki öğretmen müze kartı çıkartamadım. Yönetmelikte sadece ortaokul ve lise öğretmenlerinin bundan yararlanabileceğine yer veriliyormuş. Bu duruma biraz üzüldüm. Ardından mecburen tam fiyat ödeyerek müze kart çıkartmam gerekti. Tüm bunlardan sonra Arkeoloji Müzesi'ne doğru yola koyuldum.


Osman Hamdi Bey tarafından kurulan Arkeoloji Müzeleri Türkiye'nin ilk müzesi olarak kabul edilir. Üç farklı bölümden oluşan müze, Neo-Klasik mimarinin en görkemli örneklerini yansıtmaktadır.


Müzede yer verilen İskender Lahdi, Antik Çağ'a kadar uzanan heykeller ve diğer lahitler göz kamaştırıcı nitelikteydi. 





Eski dönemlere ait izler barındıran tarihi eserleri ve mekanları gezmek beni inanılmaz mutlu etmekte. Mesleğimin dışında arkeolog olmayı da çok isterdim.







Burayı gezdikten sonra bahçede biraz dinlenip tramvayla Beyazıt'a doğru geçtim. Yiyecek bir şeyler alıp Süleymaniye'ye doğru yürümeye başladım. Dik yokuşlar ve sıcak hava biraz zorlayıcı olsa da yemyeşil çimenlik ve masmavi bir gökyüzü tüm yorgunluğumu almaya yetti. 

Benim için bol tarih kokan bir gündü. 
Başka bir gezi yazısında görüşmek dileğiyle!



9 yorum:

  1. Ne güzel bir gün geçirmişsin ✨ Benim de böyle tek başıma uzun yollar yürümeye ihtiyacım var galiba... Arkeoloji müzesini çok seviyorum, bir daha gitmek istiyorum. Ama müze kart meselesine üzüldüm açıkçası :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğa çeşnicisi,
      Uzun zaman sonra böyle gezmek çok iyi geldi. Daha niceleri güzel günlerde hepimize nasip olsun inşallah. :)
      Evet, müze kart olayı biraz can sıkıcıydı. :')

      Sil
  2. Hem bu müze hemde Osman Hamdi Bey'in Gebze'de ki müzesi çok merak ettiğim yerlerden. Açıkçası kapalı olduğunu düşünüyordum ama açık olmasına sevindim. Güzel paylaşım için sağolun:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Gebze'deki müzeyi bilmiyordum. Müzelerin resmi tatillerde kapalı olduğunu sanırdım aksinin olması beni de sevindirdi. Rica ederim.

      Sil
  3. Blogunuzu yeni keşfettim. Yazınızı da keyifle okudum emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pekara,
      Hoş geldiniz! ^-^
      Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  4. İlkay,
    Bana da çok saçma geldi. Hatta görevli kişiden yönetmeliği görmek istediğimi bile söyledim. Yetkili kişi de resmi belgeleri okudu ve gösterdi. Gerçekten de öyle bir durum varmış yani.
    Buna rağmen güzel bir gündü senin de dediğin gibi. :)

    YanıtlaSil
  5. ya bu müzeyi çok severim yaa demek açık yaniiii özledim yaaa gideyim ben dee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Ben de sık sık olmasa da yılda bir kere giderim buralara. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER