29 Ocak 2022 Cumartesi

İlk Sushi Deneyimi | Süleymaniye'de Sanat Sergisi

 


Kız kardeşim vesilesiyle tanıştığım bir arkadaşım eğitim öğretim yılına ara verildiği için yurt dışından kısa bir süreliğine Türkiye'ye geldi. Buraya gelmişken de üçlü bir buluşma ayarlamaya karar verdik. Gün ve mekan belirlendi. Cuma günü bir alışveriş merkezinde sushi yiyecektik. 

Farklı ülkelerden lezzetlere karşı çok eskiden ufak bir ön yargım vardı. Bunu zamanla yeni kültürlerden değişik tatlar deneyerek aşmaya çalıştım. Sushi de ön yargılarım içerisinde yer alıyordu. Benim ilk deneyimim olacağı için acaba nasıl bir tatla karşılaşacağım merakı içerisindeydim. 

Cuma günü geldi ve buluşma gerçekleşti. Diğerleri için sushi ilk deneyim olmasa da benim için ilkti. İlk tadımda benim damak tadıma pek hitap etmedi. Ancak ikinci tadımı zencefil turşusunu üzerine ekleyerek yaptım. Böyle daha hafif geldi. Deniz ürünlerini çok sevmediğimden dolayı deniz ürünleri tadı zencefil turşusuyla kesilmiş oldu. Burada biraz vakit geçirdikten sonra kahve eşliğinde sohbet edebileceğimiz bir yere geçtik. Sohbete o kadar dalmışız ki zamanın nasıl geçtiğini anlamadık. 

Cumartesi yani bugünden bir fotoğraf karesi. Annemle bir sanat sergisine gittik. Sergi Süleymaniye taraflarındaydı. Buraya her gelişimde sokaklarında kaybolup, tarihi dokusunu kaybetmeyen evlere hayranlıkla bakıp gezmeyi çok seviyorum. Hava şansımıza güneşliydi ancak yine de soğuktu.



Sergiyi gezdikten sonra Süleymaniye'ye gelmişken bozacıya da uğradık elbette. Bozacının önünü ilk defa bu kadar kalabalık görüyorum ve şaşkınlığımı gizleyemiyorum. Bozayı da aldıktan sonra sahile doğru yokuşlu yollardan aşağıya doğru yürüdük. 


Günün sonunda gün batımına eşlik eden göz kamaştırıcı renkler ve denizin parlaklığı harikaydı. Vapur yolculuğunda bu anın tadını çıkarmak adına sessizce camdan dışarıyı seyre daldım.



14 yorum:

  1. değişik tatlara ben de ön yargılıyım maalesef, mesela kokoreç... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Can,
      Kokoreç'e karşı olan ön yargım hiç değişmeyecek sanırım. Kokusundan bile hoşlanmıyorum. :')

      Sil
  2. sushico güzeel :) suşi çok seviyom, wasabi yiyemiyom ama o acı sosu yani, gözümden yaş geliyor, orda nefis bir çorba var, acılı çorba, süper süper :) california roll seviyom suşişerden en çok, fotodaki beyaz olanı da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Wasabi baya acı, ben de duymuştum. Bu yüzden denemeye cesaret edemedim. :)
      Acılı çorbayı sen söyleyince merak ettim. Gidersem tekrardan onu da denerim. Fotoğraftaki california roll, evett. :)

      Sil
    2. acılı ekşili çorba, evet, nette tarifi de var :)

      Sil
    3. deeptone,
      Evde de yapılabilir o zaman, bir bakayım. Sağol. :)

      Sil
  3. İtiraf ediyorum sushi ile tanışmamıştım hatta ne o beni nede ben onu gördüm

    YanıtlaSil
  4. Bende denemek istiyorum suşiyi. Önyargım hiç yok ama hiç fırsatım olmadı. Paylaştığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DUYGUBLOG,
      Ben önyargıyla gittim ama beğendim. :)
      Rica ederim.

      Sil
  5. Ne güzel olmuş sergi sonrası boza içmek, yürümek. Sushiye bende önyargılıyım. Zaten deniz ürünü hemen hemen hiç yemiyorum. Denemeyi de düşünmüyorum sanırım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Evet, hava soğuk olsa da güzel bir gündü çok şükür. :)
      Bana göre de tekrar tekrar yiyebileceğim bir lezzet değil. Farklı tatlar denemiş olduk.

      Sil
  6. Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.yeni bloğum saymuallim.blogspot.com hakkında sizi bilgilendirmek istedim. Ders ders oluşturduğum pratik bilgilerin öğrencilerimize faydalı olabileceğini düşünüyorum. Sevgilerle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EĞİTİM PINARI,
      Rica ediyorum.
      Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim, uğrayacağım inşallah.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER