1 Ocak 2022 Cumartesi

Sessizliğin Rengi

 


Sevgili okur,

Hiç dikkat ettin mi? 

Kar yağmadan evvel gökyüzünün aldığı o rengi, hiç fark ettin mi? 

Kar yağmadan önce gökyüzünü kaplayan o renge kar kızılı diyorlar. Tüm gökyüzü önce sessizliğe bürünüyor ardından kızıla yakın bir renk gökyüzünü örtü gibi kaplıyor. Ve sonrasında birbirinden tamamen farklı olan o muhteşem kar taneleri yeryüzüne düşüyor.

Çocukluğumda kış mevsiminin gelmesini iple çekerdim. Çünkü tam bir kar aşığıyım. Kışa olan tutkum içinde birden fazla şeyi barındırıyor. Kat kat giyinmek, eldiven ve atkı takmak, karda yürümek, kışı hatırlatan salep, kardan adam yapmak, kar tanelerini seyre dalmak... Kış mevsimi içimde yaşayan çocuksu ruhu barındırıyor. Son birkaç yıldır yaşadığım şehre güzel kar yağıyor. Önceki senelerle kıyaslarsam birkaç yıldır yağan kar beni çok mutlu ediyor.

Eğer sessizliğin bir rengi olsaydı ve bana bu soru olarak sorulsaydı, cevabım kış mevsimi olurdu. Sessizliğin rengine en çok yakışanı. Usul usul yağan kar taneleri gökyüzünde dans edercesine yağarken, diğer yandan beyaza bürünen ve yeryüzünü süsleyen kar taneleri.

Sevgili okur,

Yaşım kaç olursa olsun yılın ilk karında her zaman olduğu gibi kalbimdeki heyecanla dışarıya çıkmış olacağım sanırım. 

7 yorum:

  1. İlk kar buraya da yağdı, ama kalmıyor... Özledik kar'ı :)
    Güzel fotoğraf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Buraya da kısa bir süre önce yağdı ancak pek tutmadı. :')
      Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Hiç kar kızılını fark etmemiştim :D Kar yağışını çok severim. Dediğin gibi çocuk gibi hissettiriyor kar :) Bize pek güzel kar yağamadı maalesef, tadını çıkarın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzeli Kız,
      Kar yağmadan evvel havada önce bir sararma sonra da kızıl dönük bir renk oluşuyor. Bunun sebebini merak edip araştırınca kar kızılı terimiyle karşılaştım. :)
      Henüz buraya da yağmadı kar, sabırsızlıkla bekliyorum. ^-^

      Sil
  3. İlkay,
    Kesinlikle! Böyle güzel anlar yaşamı iliklerimize kadar hissettiriyor. Kar kızılını ben de yeni öğrendim. :)
    Çocukluğunda çekindiğin resim zihnimde canlandı bir an. ^-^
    İzmir'e gitmeyi, en çok da tarihi yerleri gezmeyi çok istiyorum. Belki bir gün kısmet olur.

    YanıtlaSil
  4. kar kızılını görcez mi yakındaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Merakla bekliyoruz, ocak bitmeden görmeyi umuyorum. :')

      Sil

 

BİRPEMBESEVER