19 Ocak 2022 Çarşamba

En Tehlikeli Okul Yolları

 


Most Dangerous Ways to School, Trt Belgesel.

Belgesel, İngilizce’den dilimize çevrilerek Trt Belgesel kanalında izleyicilerle buluşuyor. Farklı coğrafyalarda yine farklı hayat şartları altında yaşamlarını sürdüren ailelerin çocuklarının eğitim hayatları süreçlerini ele alıyor.

Yakutistan, dünyanın en soğuk yerleşim yeri. -50 dereceleri ve daha da düşen hava sıcaklıklarını gören Rusya’nın Oimjakon köyünde yaşayan Aljosha ve ailesi için bu hava şartları oldukça normal ve alışılmış karşılanıyor. Yaşça çok küçük çocuklar soğuk hava şartlarından dolayı okuldan muaf tutuluyor. Fakat belli bir yaşa gelen çocuklar için eğitim öğretim hava şartlarına rağmen zorunlu kılınıyor.

Çocuklar sabahın erken saatlerinde güne başlıyorlar. Evlerinden okula süren yol oldukça uzak ve tehlikeli. Kimi çocuk izleyeceğiniz bölümlerde bu yolu tek başına, kimileriyse zorlu yolu eğitim hayatından mahrum kalmamak için aileleri ile birlikte aşıyorlar.

Her bölümde farklı bir ülkeye konuk olan izleyici zorlu şartlarda hayat süren ve eğitimleri için birçok şeyden feragat eden ailelerin yaşamlarını izliyor. Aynı zamanda izlerken içinde bulunduğumuz hayat şartlarını ve imkanları da sorgulatan anlamlı bir belgesel programı. Belgeselin bölümlerine youtube üzerinden kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Ben Türkçe haliyle bulamadığım için orijinal haliyle İngilizce altyazılı bir şekilde izledim. Televizyonda Trt Belgesel’de denk geldikçe de izlenilebilir.

13 yorum:

  1. Selam, çok hoş bir blogunuz var takipteyim :). Rica etsem benimde bloguma bi göz atıp en altta bulunan 'Okuma Listene Ekle' kısmından takip eder misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Uzunyol,
      Merhaba,
      Teşekkür ederim. Blogunuza uğrayacağım, güzel günler dilerim.

      Sil
  2. Bayılırım bu belgesele, muhteşem ötesi:) Macera yanı ayrı, ama eğitimin kıymetini anlatması açısından çok önemli. O küçücük çocukların bir harf için verdikleri emek, her gün gidip gelmek zorunda kaldıkları yollar ve anne babaların desteği, Afrika bir başka Kuzey bir başka zor...:) Kesinlikle anlatılmaz, izlemek lazım ki elde olanın kıymeti bilinsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Kesinlikle. Yazdığınız her cümleye katılıyorum. Zorluklar içinde eğitim alabilmek için bunca şeye katlanmaları; elimizde olanların kıymetini hem sorgulatıyor hem de düşündürtüyor.

      Sil
  3. bazen denk geliyorum ben de bir şekilde, ama üzüyor ve pişmanlık duygusu sarıyor, o kadar imkanımız varken girmediğimiz dersler ve başka konular üzerinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Evet, insanın vicdanını rahatsız hissettiriyor. Elimizde olanların kıymetini bilmek dileğiyle.

      Sil
  4. hımm iyimiş hiç duymadım bi bakıyım tenk yuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Belgeselin üzücü bir tarafı olsa da hayatımızdaki imkanların farkına varmak adına iyi bir belgesel. Rica ederim. :)

      Sil
  5. Buna eşimle birlikte bakmıştık gibi kalmış aklımda, TRT Belgesel'de çok acayip şeylere denk geliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Kaliteli içeriklere sahip. Denk geldikçe ben de farklı farklı belgesel programları izliyorum.

      Sil
  6. İlgimi çeker farklı cografyalarda yaşanan hayatlar 👋

    YanıtlaSil
  7. İlkay,
    Azıcık soğuğa ya da çok sıcağa biz bile dayanamazken onların böylesi zorlu şartlar altında okumaya istekli oluşları ve çektikleri zorlukları görünce kendimi, kendi hayatımı sorgularken buldum. Senin de dediğin gibi, dilerim çok başarılı olurlar.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER