18 Ocak 2022 Salı

Bir Tuhaf Gün

 


Günün ilk saatleri apartmanda gerçekleşen birtakım olaylardan ötürü biraz hareketli başlıyor. Kahvaltı faslımız hem yarım kalıyor hem de bizleri endişe sarıyor. Çok şükür olay bizle ilgili değil ancak aynı apartmanı paylaşınca bir kişiden yükselen sesler, bağırışlar herkesi ayağa kaldırıyor. 

Olayı açık bir şekilde anlatmak istemiyorum. Şu kadarını belirtebilirim ki; birinin çocuğunun sağlık problemiyle ilgili bir durum. Aynı hadiseler yılda birkaç kez yaşanıyor. Tıpkı bugün olduğu gibi. Daire kapısını açtığımızda bağırışın geldiği daireye yardıma giden diğer apartman sakinlerinin seslerini duyuyoruz. Kapıya vuruluyor uzun bir süre açılmıyor, daha sert vuruluyor ve kapının açıldığını işitiyoruz. Kapı açılınca tüm apartmanı ağır ve acı bir koku sarıyor. Peşine hepimiz öksürük krizlerine giriyoruz, gözlerimizden yaşlar geliyor. Kapıyı kapatıyoruz ne olduğunu anlamaya çalışıyoruz, kardeşim biber gazı olduğunu söylüyor. Hayatımda ilk defa biber gazına maruz kalıyorum. 

Günün bir kısmı böyle geçiyor. Sonra moral bulmak için en sevdiğim bardağıma bitki çayı yapıp koyuyorum. Bu aralar çok sık bitki çayı tüketiyorum. Hibiscus, ıhlamur ve karanfil üçlüsünden yapılan tadı hoş bir çay. Öğleden sonra odaya vuran güneş eşliğinde biraz blog okuyup yorumlar yazıyorum. 

Güneş batmaya hazırlanıyor, diğer yandan gökyüzüne eşlik eden kargaların sesi her yerden yankılanıyor. Bir tuhaf gün.

16 yorum:

  1. Allah Allah ne ilginç, yani o evde bir hasta var demek ki, zor durum olsa gerek o aile için.

    YanıtlaSil
  2. Apartmanda yaşamanın bazı zorlukları var evet ancak yine de komşuların dertleri ile mümkün olduğunca hemhâl olmak gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ReHiTu.com,
      Apartmanda yaşamamın zorlukları olduğuna katılıyorum. Ancak insanların dertlerine ya da diğer meselelerine karışmanın doğru olduğunu düşünmüyorum. Eskilerde yaşanılan komşulukların günümüzde çok sık rastlandığına şahit olmuyorum. İnsanlar fazlasıyla art niyetli ve çıkarcı. En azından benim yaşadığım yerdekiler böyle.

      Sil
  3. Herşeyi anladım da niye orta yere biber gazı sıkıyorlar onu hiç anlamadım. İnsanlar ne gairp.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, bu anlattığınız olay çok enteresan geldi. O evde çocukla ilgili kötü bir durum olması söz konusu mu? Böyle bir durum karşısında yardımcı olmak isterim. Gaz olayı farklı düşüncelere sevk etti beni :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos,
      Merhaba,
      Duyarlılığınız için teşekkür ederim. Çocuk dediğim kişi reşit. Ve bizlere söylenen psikolojik rahatsızlığı olduğu yönündeydi. Ancak dünkü yaşanılan olayda annemin gördüğü kadarıyla genç kız kriz geçiriyormuş. Olayın detaylarını sormadık. Biber gazına da onların evlerinin kapısı açılınca herkes maruz kalmış oldu. Neden ve ne amaçla sıkıldı anlayamadık.

      Sil
    2. İsterseniz numaranız gizli kalmak kaydıyla 183 Aile ve Sosyal Hizmetleri arayıp durumu iletebilirsiniz. Zira o evin içinde kendini ifade edemeyen biri olabilir ve bu onun için çok büyük bir yardım olur. İletmek istedim. Sevgiler gönderiyorum.

      Sil
    3. Momentos,
      Kişisel bilgilerin gizli tutulduğunu bilmiyordum. Öneriniz için teşekkür ederim, bir daha yaşanırsa muhakkak dikkate alacağım. Aslında kendini ifade edemeyen biri gibi de değil. Dışarı çıkıyor, geziyor, çalışıyor, denk geldikçe selamlaşıyoruz sosyal yaşamı varmış gibi duruyor. Ama evin içerisinde neler yaşanıyor onu bilemiyoruz.
      Tekrar teşekkür ederim, sevgiler benden de.

      Sil
  5. Biraz tuhaf bir sabah olmuş. Ben de bitki çayı çok severim. en çok da vanilyalı bir tane var favorim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzeli Kız,
      Evet, güne biraz öyle başladık.
      Bitki çayları kış mevsiminde vazgeçilmezlerden. :) Vanilyalı tarifini çok merak ettim.

      Sil
  6. çocuk ve biber gazı bir aradaysa apartmanda yaşamak çok zor olmalı ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Aslında yetişkin demem gerekiyordu. Çocuğu deyince küçük algılanmış. :) Evet, apartmanda yaşayınca zorluklar da olabiliyor.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER