20 Ocak 2022 Perşembe

Artan Kitap Fiyatları

 


Yarından sonraki günlerde yağışlı ve karlı havayı hava durumunda görünce bugünkü güneşli havayı değerlendireyim istedim. Aslında aklımda olan kahvaltıdan sonra yürüyüş yapmaktı ancak fikrimi yakınlarda açık alanı olan bir alışveriş merkezine gitmekle değiştirdim. Uzun bir aradan sonra kız kardeşimle öğleden sonra dışarıya çıktık. 

Gideceğimiz yere varınca kitapçıya uğradık. Kitapçılarda gezmeyi, kitap raflarındaki kitapları incelemeyi sevdiğimden bu mekanlarda vakit geçirmek ve yeni çıkan kitaplar hakkında bilgi edinmek iyi oluyor. Kitapların içinde kaybolmuşken içerde şekerleme yapan bu sevimli kediye rastladım. Bir süre onu uzaktan izledim. Bir ara uyanır gibi olunca dayanamadım ve sevmeye başladım. Sonra uykusuna devam etti. 

Kitapçıdaki kitap fiyatları beni fazlasıyla şaşırttı. Zaten normalde de internet sitelerine göre daha yüksek fiyatlarla satılan kitapların fiyatları çok çok artmıştı. Merak edip elimde tuttuğum birkaç kitaba her zaman aldığım siteye girip oradaki fiyatlarına da bir bakayım dedim. Sitede karşılaştığım fiyatlar da çok artmış. 

Çoğunlukla kitaplarımı internet sitelerinden satın alırdım. Sonbahardan beri kitap alışverişi yapmıyordum. Kitaplığımda okumamış olduğum kitapların varlığı bunun en temel sebebiydi. Bir de kütüphane üyeliğimin oluşu. Geçen yılın son aylarından beri kitaplarımı kütüphaneden ödünç alıyorum. İstediğim her kitabı ve yayınevini bulamasam da bir ay içinde okuyabileceğim üç tane kitap ödünç alabiliyorum. Ve buna fazlasıyla yeterli geliyor. 

Belki artış gösteren kitap fiyatlarıyla unutulan kütüphane kültürümüz de böylelikle tekrar gün yüzüne çıkmış olur. 


17 yorum:

  1. Ben de bu sene şöyle bir uygulama yapacağım. Aylık okuduğum sayfa için belli bir miktar kenara kitap almak için ayıracağım. Mesela ocak ayı 1000 sayfa okudum diyelim 50 sayfa için 2.5 tl ayıracağımdan kenara ocak ayı için 50 tl ayıracağım biriktireceğim bu paralar ile kitap almayı düşünüyorum.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Fikrinize bayıldım. :) Hem böylelikle kendimizi daha çok kitap okumaya da teşvik etmiş olabiliriz.

      Sil
  2. Ben son dönemde kitaplarımı sahaflardan temin ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalemyazar,
      Sahaflara gitmeyeli epey oldu. Yolumun düştüğü bir gün kütüphanede bulamadığım kitaplara oralardan bakınayım.

      Sil
  3. artan fiyatlar rahatsız edici gerçekten de... sahaflara gidilmiyordu internet siteleri ucuzdan verdiği için, ama şimdi onlarda da artış varsa nasıl olacak bilmiyorum, ben internetten bir şey almamaya çalışıyorum genellikle ama iki türlü de fiyatlar rahatsız edici...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Kitapyurdu'ndan temin ediyordum kitaplarımı. Dün fiyatların orada da arttığını gördüm. Şimdilik kütüphane ve kitaplığımda okunmayı bekleyen kitaplarım bir süre beni idare eder. Belki indirim günlerinde ücretleri düşürürler. Bekleyip görmek lazım.

      Sil
  4. Çok fazla arttı ne yazık ki kargo fiyatı da eklenince, kitap satın alırken bir değil iki kez düşünür oldum. Özellikle eğitim kitapları hem az bulunuyor hem de el yakıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdandusler,
      Kargo fiyatları konusunda katılıyorum. Ben kitaplarımı sipariş edip teslim alma noktalarından kitaplarım gelince alıyordum. Kargo ücretini ödememiş oluyordum. Eğitim kitapları da ne yazık ki çok artış gösterdi.

      Sil
  5. Kütüphaneler beni çok açmıyor, ama sanırım sahaf kapılarını aşındırmaya geri döneceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Ben çok severimm. *-*
      Kütüphanede ders çalışmak konusunda pek başarılı olamasam da kitap raflarında dolaşmayı, kitap ödünç almayı seviyorum. Sahaflar oturduğum yere biraz uzak kalıyor. Yolumun o taraflara düştüğü bir gün sahafları gezerim ben de inşallah.

      Sil
  6. Her şey maalesef aşırı zamlandı ve zamlanmaya da devam ediyor. Kağıt fiyatlarındaki artışı tuvalet kağıtlarından daha çok hissettik ama kitaplar da ulaşılmaz fiyatlara yaklaşıyor gün geçtikçe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ReHiTu.com,
      Evet, her yeni haftayla birlikte aynı zamanda yeni fiyatlara da merhaba diyoruz.

      Sil
  7. evet yaa artık ya kütüphane ya da elimizdekileri bi daha okuycaz bi de belki sahaf yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Sahaf fikri bu yazıyla birlikte gelen yorumlar sonucunda benim de diğer seçeneklerim arasında yerini aldı. :)

      Sil
  8. Herşey gibi kitap fiyatları da arttı malesef.Zaten okumayı seven bir toplum değiliz, bu fiyatlarla kimse kitap almaz.Olan yine yazarlara oluyor ne yazık ki:(

    YanıtlaSil
  9. İlkay,
    Korkutan da her geçen gün zamların artıyor olması...
    Beğenmene sevindim, teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER