31 Aralık 2021 Cuma

Bir Dişçi Hikayesi

 



Haftalardır ertelediğim diş muayenesini bugün itibariyle gerçekleştirmiş oldum. Yıllardır gittiğim ve güvendiğim bir diş hekimim olsa da dişçi korkumu hala daha yenebilmiş değilim. 

Ben orta okuldayken gittiğim bir diş hekiminin yaklaşımı ve tutumundan etkilenmiş olacağım ki şu an en basit bir muayeneden bile ürküyorum.

Bugün de yıllık muayene için diş hekimine görünmeye gittim. Muayene genel olarak iyi geçti. Ancak Bruksizm yani diş sıkma ile de tanışmış olduk.

Diş hekimime ilettiğim bazı şikayetlerin sonucunda uyurken dişlerimi sıktığım ortaya çıktı. Dişleri sıkmanın sonucunda da dişlerde ağrılar beraberinde boyun ve omuz ağrılarını da getiriyormuş. Bir süreliğine gece plağı kullanacakmışım. 

Bir de son olarak 20'lik diş.

Çıkması ayrı, çekim süreci ve sonrası apayrı bir dert olan canım 20'lik dişler.

20'lik dişlerim çıkmaya başladıkça çekimlerini de yaptırıyorum. En son geçtiğimiz yıl yine bir kış ayında bir 20'lik dişime daha veda etmiştim. Bugünkü muayenede de bir 20'lik dişin daha çekimine karar vermiş bulundum.




9 yorum:

  1. 20lik dişler gerçekten ayrı bir dert. Ben çıkım sürecinde pek hissetmesem de çektirdiğim dönemde bir hafta yüzüm şiş gezmiştim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Çekimden sonra bir de ağrı kesicinin etkisi geçince fena oluyor. :(

      Sil
  2. Bilgilendirme için çok teşekkürler. Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EĞİTİM PINARI,
      Rica ederim. Size de mutlu yıllar dilerim. :)

      Sil
  3. Dişçi korkumu yenmem lazım benim de yoksa daha da kötü olcak 😅 mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      İyi ve güvenebileceğiniz bir dişçi bulmanızı tavsiye ederim. Ben bir nebze de olsa dişçi korkumu böyle yendim.
      Size de mutlu yıllar dilerim. :)

      Sil
  4. İlkay,
    Yirmilik dişler insana baya dert oluyor. Gece plağının farklı olduğunu bilmiyordum. Evet diş teli tedavisinden sonra diş plağı takıldığını duymuştum. Bunu bir araştırayım, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER