24 Aralık 2021 Cuma

Güneşli ama bol rüzgarlı bir gün

 


Bugün hava ışıl ışıldı. Güne erken başlamış olmanın avantajını kullanıp dışarıya çıkmaya karar verdim. Öncesinde evden çıkmadan evvel telefonumu güzel fotoğraf kareleri çekebilmek adına şarj ettim. Güneşli bir hava olsa da insanı uçurtacak kadar soğuk rüzgarın oluşu beni, atkımı ve eldivenlerimi almak konusunda uyardı. Toplu taşımada yanıma okumak için bir kitabı da bez çantama ekleyip evden çıktım. Evden çıkarken az çok aklımda bir plan yapmıştım. Planım önce kapalı çarşı taraflarına gidip sonrasında yürüyürek Vefa Bozacısı’na geçmekti. 


Birkaç yere fotoğraf çekmek için uğradıktan sonra bozacının yolunu tuttum. İstanbul’da bu yer dışında güzel boza yapan başka bir mekan bilmiyorum. Özellikle sıcak sunulan bozaları harika. Geçtiğimiz aya göre fiyatlarının zamlanmış olması ise üzücü.

Süleymaniye taraflarında dolaşırken karşıma beklenmedik bir şekilde daha önce girmediğim bir müze çıktı. Yürüme mesafesinde olan müzeyi de gelmişken gezdim. 

Eve dönüş yolunda güneşin batışını seyretme şansım oldu. Güneş batarken bir yandan kıyıya vuran dalgaları dinlerken diğer yandan güneşin batarken denize yansıttığı o güzel renkleri seyre daldım.

17 yorum:

  1. çarşıdan bozacıya yürümek çok keyifli yaa :) boza da haklısın tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Hava soğuk olmasa daha da keyifli olacaktı ama olsun. :)

      Sil
  2. Ne güzel bir gün olmuş. Tez zamanda benim de benzerini gerçekleştirmem lazım valla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüzgarla Birlikte,
      Dilerim istediğin gibi bir gezi planlarsın ve bizlerle de paylaşırsın. ^-^

      Sil
  3. Selam ne iyi yapmışsınız. Boza ve müze. Sevgiler. Yei yılınız sağlık ve mutluluk getirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parıldayan çiçek,
      Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. İnşallah sizler için de huzurlu ve mutlu bir yıl olur. :)

      Sil
  4. Bozayı çok severim ama alkol barındırıyor dedikleri günden bu yana uzak duruyorum.... Fermantosyon filan işte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Bunu duymamıştım, biraz araştırdım. Diyanette alkol olmadığı belirtilmiş. Fermantasyon olayı sirkede, yoğurtta, kefirde, turşuda da oluyor. Bilemedim şimdi.

      Sil
  5. Ne güzel bir gün geçirmişsin :) Benim de kendime vakit ayırıp tek başıma bir yerlere gidesim geldi bu aralar hava hep böyle olacakmış yağmur kar gelmeden yapmalıyım bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BUFFIY,
      Teşekkür ederim, evet güzel bir gündü. :) Havalar soğuyor, soğumadan gezi aktivitelerini de yapmak lazım dediğin gibi. :)

      Sil
  6. Fiyatı zamlanmayan ne kaldı ki? Ufacık mutluluklarımız bile, artık yapmadan önce düşündürüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi Anemon,
      Evet, gün geçtikçe de fiyatlar artmaya devam ediyor. Ufacık mutluluklar bile pahalı oldu. :')

      Sil
  7. İlkay,
    Evet ya rüzgarlı havalar beni de baya zorluyor. Uçacakmışım gibi hissediyorum. :) Güneşli havalar insana pozitiflik veriyor, haklısın.^-^

    YanıtlaSil
  8. Kendinizle geçirdiğiniz güzel bir gün olmuş, çok keyifli anlatmışsınız:)

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. she is the man,
      Yazımın böyle hissettirmiş olmasına pek sevindim. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER