24 Ekim 2022 Pazartesi

Sevgili Dost #49

 


Sevgili dost,

İletişimin kolay sunulduğu ancak iletişimin zorlaştığı bir çağda bulundun mu? Sana böyle bir dünyadan yazıyorum işte. Artık her şeye ulaşmak çok kolay. Bilginin çabuk ve kolay bulunduğu bir zamanda yaşıyor olsak da insanlar duygularını, düşünlerini, kelimelerini kapalı kutulara saklar oldu. Kimi insan kutusunu hiç açmamak, açılmamak üzere bir mühür vurmuş; kimi insansa lazım oldukça kutusundan ihtiyacı olanı dışına vurmuş.

Sevgili dost,

İletişime aç bir hâlde yaşıyoruz. Herkes bir şeylerin telaşesi içerisinde gününü geçiriyor olsa da iletişim kurmak, iletişimi sürdürmek ve nezaket kurallarını ihmal etmemek ne mühim şey.

Sevdiğim bir kitaptan aldığım bir alıntıyı seninle de paylaşmak istiyorum: 

"Ağaçlar aynı anda her yanlarıyla konuşurlar. Yapraklar, dallar ve kökleriyle birlikte. Görmek ister misin? Kulağımı gövdeme daya, kalbimin atışını dinle."

Öyle ki sevgili dost, bazen bazı insanların iletişime kapalı; bitkiler ve hayvanların iletişime daha açık olduğunu düşünüyorum. İletişim dediğimiz şey sadece konuşmak eylemiyle gerçekleşmez. Bazen bir bakış bazen bir tebessüm, bazense bir dokunuş bile iletişim olabilir. 

Sevgili dost,

Sen hiç bir ağacın kalp atışını dinledin mi?


14 yorum:

  1. Çok dinledim, çok ayrım yapmam ama özellikle zeytin ve dut ağacının ki çok farklı atar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Çocukken dut ağacının gövdesine sarılıp dinlemiş olabilirim. Hayal meyal bir anı hafızamda var. :)

      Sil
  2. İnsanlarla mesafeliyim, arkadaş edinmeye çalışmam hiç. Çünkü bir iki yıl senle vakit geçirip konuşup sonra işi bitmiş gibi davranıyorlar. Böyle bir arkadaşlığı istemiyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      İnsanlarla mesafeli olmayı zamanla ben de öğrendim. Uzun zamandır da böyleyim. Hayatımıza aldığımız insanları ince eleyip sık dokumak çok önemli. Evet, öyle insanlar da var.

      Sil
  3. Ne kadar güzel bir paylaşım olmuş :D

    NoT: Blog yazarları olarak Ankara'da toplanıyoruz. Sizleri de aramızda görmek isteriz. :) BLoG MaHaLLeSi olarak katılanlara ufacık bir hediyemiz de olacaktır. :) Her ilde mümkün olduğunca toplanmaya çalışacağız. :) Tek amacımız blog yazarlarını tanımak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SinanGCL,
      Teşekkür ediyorum. :)
      Çok isterdim katılabilmeyi ancak şu sıralar Ankara’ya gelebilme fırsatım yok. Eğer sonraki buluşma İstanbul’da gerçeklşirse katılırım inşallah.

      Sil
    2. Yakında öyle bir planlarımız var :D

      Sil
    3. SinanGCL,
      İnşallah ona katılırım. Teşekkür ederim bilgilendirme için.

      Sil
  4. İlkay,
    Şeker Portakalı’ndan bir alıntı. :)

    YanıtlaSil
  5. Bilemedim şimdi, bazı insanlarla da ilgim alakam olmasın istediğimden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Bazı insanlar için ben de öyle düşünüyorum ancak toplum içinde gerçekleştirdiğimiz alışverişlerde iletişime kapalı oluşumuz ya da yardıma ihtiyacı olan birine el uzatmama gibi şeylerle çok karşılaşır oldum. Beni daha çok düşündüren bu oldu.

      Sil
  6. İlkay,
    Bazen aynı kitabı okurken aldığımız alıntılar farklı olabiliyor. Ben de benzerini yaşamıştım. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER