26 Ekim 2022 Çarşamba

Bir fotoğraf makinesi, bir şarkı

 


Sevgili okur,

Eline geçen bir eşyanın seni geçmişe götürdüğü oldu mu?

Evde çok uzun zamandır duran iki tane dijital kamera vardı. İkinci el olarak bulunan bu kameraların üretimi de artık kalmamış. Teknoloji gelişti derken geçmişte kullandığımız dijital/filmli kameralar artık ne yazık ki yok.

Kameralardan biri sağlam durumdaydı ancak benim istediğim ve kullanmayı düşündüğüm kameranın pil girişinde oksitlenme olduğundan dolayı kullanılamayacak bir hâle gelmiş. Her ne kadar telefonla ya da dslr makineyle fotoğraf çekimleri yapsam da eski tip dijital makineyle de fotoğraf çekimleri denemek istemiş ve bu girişimleri de o yüzden yapmıştım.

Diğer dijital makineye pil ve hafıza kartı takınca olumlu geri dönüş aldım. Evdeki hafıza kartlarını bilgisayarda denerken de dokuz-on yıl öncesine ait aile fotoğrafları ve kısa anılardan oluşan videolar da ortaya çıktı. Küçücük bir kartta yer alan bu kıymetli anılar unutulup gitmişti. Makineyle uğraşırken bu anıların ortaya çıkması da günümüze neşe kattı.

Şu aralar değişik şarkılar keşfedip dinlemek gibi bir hobim var. Özellikle klasik/jazz gibi şarkı türleri çok hoşuma gidiyor. Bir de plak çalar olarak bilinen pikap. İlgimi çeken bir başka şey. Bu konu hakkında çok fikir sahibi olmasam da uzun bir araştırma yapıp bir plak çalar almak istiyorum. 

Son olarak keşfettiğim bir müzik kanalı var. Adı: PostmodernJukebox. Hem geçmişteki hem de günümüzdeki şarkıları nostaljik türde seslendiren birbirinden harika sanatçılar yer alıyor. Kanalda yer alan sevdiğim bir şarkıyı da buraya bırakıyorum.

Huzurlu akşamlar.

https://www.youtube.com/watch?v=jemgIOAjGDw

8 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Evet, bazen insan ihtiyaç duyuyor. Özellikle anıları hatırlamak için.

      Sil
  2. güzel bişiler olmuş. dual pikap var ondan alabilirsin. galata civarında da eski LP ler var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Ya çok teşekkür ederim önerin için. Alacağım vakit ilk iş galata civarına gitmek olacak öyleyse. :)

      Sil
  3. Dönüştürmüşler resmen şarkıyı... Apayrı bir versiyon ortaya çıkmış.
    Kanala bakıyorum hemen :) Teşekkür ederim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem,
      Evet, kanalda buna benzer çok şarkı var. :)
      Rica ederim. ^-^

      Sil
  4. Şimdi dinliyorum şarkıyı da ne güzelmiş ya. :)
    Bizde müdürümüze veda hediyesi plak çalar almıştık. O günden beridir kendime de alsam diye var aklımda ama kısmet olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Beğenmene sevindim. :)
      Çok güzel bir hediye düşüncesi. Ben de kendime almak istiyorum ama henüz araştırmalara başlayamadım. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER