14 Ekim 2022 Cuma

Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi

 


Geçtiğimiz haftalarda gerçekleştirdiğim günübirlik Ankara ziyaretimde gezdiğim yerlerden biri de resim ve heykel müzesiydi.

İstanbul’da yer alan müze kadar büyük olmasa da içeride yine çok önemli sanat eserleri bulunmakta. Cumhuriyet öncesi ve sonrası Türk plastik sanatının eserlerini içermekte.

Osman Hamdi Bey, Abdülmecid Efendi, Şeker Ahmet Paşa, Şevket Dağ, Abidin Dino gibi birçok sanatçının orijinal eserleri oda-sanatçı eserleri konseptiyle sergilenmekteydi. 

Müzede daimi sergilerin sunulduğu 6 salon bulunmaktaydı. İçerideki eserler zaman içerisinde değişkenlik gösterebilmekte.



İlk oda Osman Hamdi Bey’in eserleri ile başlıyor. Ve diğer odalarda da adı geçen sanatçıların eserlerine yer veriliyor.

Osman Hamdi Bey’in resimdeki eserinin adı ise "Silah Taciri".

Müzeyi gezmek oldukça keyifliydi. Resimlerin sergilendiği müzeleri gezmeyi hep sevmişimdir. Gönül isterdi ki Ankara’daki müze de İstanbul’da yer alan resim ve heykel müzesi kadar büyük olsaydı. Ancak içeride yer verilen önemli sanatçıların eserlerini görme şansımın olması bile güzel bir fırsattı. 

Müzenin hemen yanında arkeoloji müzesi de yer alıyor. Benim sınırlı bir vaktim olduğundan dolayı oraya giremedim. Bir dahaki gidişimde orayı da gezmek istiyorum.

Resim ve heykel müzesinde çektiğim resimleri buraya bırakıyorum.










9 yorum:

  1. silah taciri, orda mıymış, meşhur tablo :)

    YanıtlaSil
  2. Resim sergilerini seviyorum ama sanırım Arkeoloji Müzesi daha çok ilgimi çekerdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Evet arkeoloji müzeleri de çok ilgi çekici, ben de severim. :)

      Sil
  3. harika fotoğraflar emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. İlkay,
    Beğenmene sevindim, teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  5. Birkac hafta önce gezdik eşimle. Çok güzel bir mekân hakikaten ve eserler de resim tarihimizin önemli duraklarıni gösteriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N. Narda,
      Evet, mekan çok güzeldi. Çalışanları da çok nazikti. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER