13 Aralık 2021 Pazartesi

On Üç Aralık

 


Yağmurlu bir günden merhaba sevgili okur.

Bursa'dan döneli birkaç gün oluyor. Bir gün dışında günler şansıma hep güneşliydi, tıpkı ilkbahar havası gibiydi. Teyzelerimle, kuzenlerimle bol bol vakit geçirdim. Arada mesafelerin oluşu, hayatın telaşesi ve bunlara eklenen virüs de olunca ziyaretleri azaltmak zorunda kaldık. 

Eğer bir gün Bursa'ya yolun düşerse sevgili okur gezilecek yerler dışında yine Bursa'ya özel leziz tatları denemeni tavsiye ederim. Bunlardan ilki ''Cantık''. Pidenin üzerine kıymayla iç malzemesi yapılmış pide. Bir diğeri ise ''Tahanlı Pide''. Tahini pek sevmesem de tadı gerçekten güzeldi. Taş fırında pişirilen tahanlı pide sıcak yeniyor. Bu fırının da tahanlı pidesi çok meşhurmuş.



Geçtiğimiz cumartesi günü satranç dersimiz vardı. Bu hafta yerli malı haftası olduğundan dolayı eğitmenimiz meyvelerle satranç taşları yapıp oynamamızı söylemişti. Herkese düşen meyveler geçen haftadan belirlenmişti. Meyvelerle satranç oynamak da pek keyifli oldu. 

Şu sıralar bir tane de müzik aleti çalma isteği var içimde. Özellikle de keman çalmak. Zorluk düzeyi nedir, nasıldır hiçbir fikrim yok. Ama başarabilirim diye düşünüyorum, şimdilik. :) 

Birpembesever'den huzurlu ve mutlu akşamlar!

6 yorum:

  1. Ne demişlerdi, istemek başarmanın yarısıdır.

    Yakışır bence -enstrümanların en duygulusu- keman.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Şu an düşünme aşamasındaki isteğim bakalım ne zaman eyleme dökülecek. :)

      Sil
  2. cantık ve tahanlı pide pekiiiii :) meyvelerle oynayıp yiyor muydunuz sonra? :) bugünlerde ukulele modası var bak :) keman da çalışırsan öğrenirsin tabii yaaa nolcaak çok isterseen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Evet, rakip meyveleri kazandıkça hocayla birlikte meyveleri yemiştik. Çok keyifliydi. :)
      Ukulele'yi de biliyorum. Ama onu çalarken sesle eşlik etmek daha güzel gözüktü gözüme. Sesim kötü değil ama güvenmiyorum kendime. :)

      Sil
  3. Merhabalar,
    Daha öncesinde Bursa'ya hiç yolum düşmedi. Fakat gezmeyi, görmeyi çok istiyorum. Ve eğer bir gün gidersem mutlaka tavsiyelerinize uyacağım. :) Şimdiden teşekkür ediyorum.
    Bu satrançta denediğiniz fikir çok hoş ve akıllıca. Tahmin edebiliyorum ne kadar eğlenceli geçmiş olabileceğini.
    Benim kemanım var. Geçen sene doğum günümde alınmıştı. Keman konusunda ısrarcı davranmıştım çünkü diğer enstrümanlara kıyasla bana en çok hitap edenin o olduğunu düşündüm. Hala aynı kanaatteyim fakat aldığım zaman çok ara vermeden keman derslerine başlamalıydım. Başlasaydım şimdi bir süreliğine ertelemiş durumda kalmamış olurdum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında,
      Merhaba,
      Bursa, gezmesi kolay şehirlerden biri bana göre. İstanbul gibi trafik, kalabalık derdi de yok. En çok bu yönünü seviyorum.
      Satrançtaki fikir eğitmenimize aitmiş. Anaokulunda derslere giriyormuş kendisi. Oradaki öğrencileriyle yerli malı haftası için denemişler. Böyle yenilikçi ve üretken insanlara hayranım.:)
      Ara vermeden devam etmek enstrüman çalmayı öğrenmek için önemli bir durum anladığım kadarıyla. Fakat bazen hayatımızda bazı şeyler için uygun koşullar ya da doğru anlar olmayabilir. Belki siz de öyle bir zamana denk gelmişsinizdir. Önerinizi dikkate alacağım, teşekkür ediyorum. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER