16 Temmuz 2020 Perşembe

YENİ BİTKİLER






Merhaba sevgili okur.
Geçen ay bitkilerimle ilgili bir yazı yazmıştım ve burada seninle paylaşmıştım. Bu yazımda elimden geldiğince sukkulent ve kaktüs bakımına dair neler yapıyorum ya da yapmıyorum hakkında bilgiler vermiştim. Zaman geçtikçe ve araştırmalarımın sonucunda edindiğim bilgiler kapsamında öğrendim ki her sukkulentin kendi başına farklı bir bitki olduğu. Yani bitkiler de tıpkı insanlar gibi. 

Kendi önerilerim benim yetiştirmekte olduğum bitkilerde işe yararken bir başkasının bitkilerinde belki işe yarayabilir ya da yaramayabilir. Yani öncelikle kişinin kendi bitkilerini çok iyi tanıması gerekiyor. Bitkileriniz evin hangi köşesinde olmayı seviyor ya da sevmiyor? Veya hangi aralıklarla suya ihtiyaç duyuyor? Bu gibi soruları ben de zamanla tecrübe ederek öğrendim ve hala öğrenmekteyim.

Geçen ay bahsettiğim yazımda paylaşmış olduğum önerilerle birlikte bitkilerimin resimlerini de buraya koymuştum. Yavru sukkulentlerin ana kaynağı olan ilk görseldeki sukkulentim gövdesinden minik bir sukkulent daha vermiş. Bunu görünce çook mutlu oldum elbette.




Güzelce büyümeye devam eden ilk sukkulentimin yapraklarından çoğaltmış olduğum dört tane minik sukkulent vardı. Onlar da yavaş yavaş büyüdüler ve şimdiki halleri ise şu şekilde,


Tüm bitkilerimin komple topraklarını değiştirmiştim. Hindistan Cevizi lifli toprağı çok sevmiş olacaklar ki üç haftalık bir süreçte bu hale geldiler.




Bu bitkiyi de kız kardeşim pazarda görüp almış. Bana getirdiğinde Resimdeki bitkiden tek saksıda iki tane vardı. Ben de toprağını değiştirirken iki bitkiyi köklere zarar vermeden ayırdım ve farklı farklı saksılara koydum. Adını bilmediğim bu bitkiyi internette arattım ve ''Mor Telgraf'' isimli çiçeğe biraz benzettim. Ancak adından hala emin değilim.




Ve son olarak ailemize yeni katılan bir sukkulent çeşidi daha. 
Bu sukkulentin adını bilmiyorum. Araştırsam da bulamadım. Büyüdükçe çok güzel bir görüntüsünün olacağına inanıyorum. İnşallah zamanla diğer bitkilerimin de gelişimlerini paylaşmak nasip olur.

Huzurlu ve mutlu günler!




19 yorum:

  1. Ben bitkiler için Plantnet uygulamasını kullanıyorum. Sana da tavsiye ederim büyük oranda işine yarayacaktır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolahenkli,
      Plantnet uygulamasını ilk defa duyuyorum ve araştıracağım. Önerin için teşekkürler. ^-^

      Sil
  2. Çok güzeller. Benim alamadığım kaktüsü oğlum amcasından alıp bakmaya başladı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Ne kadar güzel, inşallah güzelce büyür. :)

      Sil
  3. ne güzel yazıydı. mor telgraf ne hoş isimmiş ama :) benim de ilk kez bir kaktüsüm yaşadı ve azcık boy verdiii. bi ara koyayım bilokaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      İsmi değişik birazcık. :) Merak ettim kaktüsünü. ^-^

      Sil
  4. Mor Telgraf ne hoş bir isimmiş. :) Bu arada diğer yazında sukkulentimin solmak üzere olduğunu yazmıştım. Çok şükür kurtardık kendisini. Biraz daha büyük bir saksı ve yeni toprak istiyormuş :) Sulamalarını da senin tavsiye ettiğin gibi yapıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      İsmi hem ilginç hem de güzel. ^-^
      Yaa bunu duyduğuma çok sevindim. Kendi bitkim kurtulmuş gibi hissettim. :')

      Sil
  5. Hemen bunları sukkulent bakan arkadaşıma iletmeliyim🤗

    YanıtlaSil
  6. İlkay,
    Güzel dileklerin için teşekkürler. ^-^

    YanıtlaSil
  7. yaa çok güzelleerr <3 gövdesinde verdiği minik sukkulent de çok tatlı gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysu,
      Evett, o minik sukkulentin büyümesini gözlüyorum günden güne. *-*

      Sil
  8. Bitkiler benim için tam bir terapi. Her sabah kalkıp hepsiyle tek tek konuşuyorum. Büyüdüklerine şahit olmak çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Tutam Karınca,
      Ben de aynını yapıyorum. *-* İnsana iyi geliyor gerçekten de. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER