24 Temmuz 2020 Cuma

HAYAT TAMİRCİSİ






Hayat Tamircisi, TRT Belgesel 2020.
Adını tamamen yansıtan bu belgesel izleyenlere unutulan değerleri ve günden güne hayvanlara karşı yapılan acımasızlıkların attığı dünyada hala bir umudun olduğunu gösteriyor.

Belgeselin ilk bölümü bizleri Mardin'in Derek ilçesine götürüyor. Burada küçüğüyle büyüğüyle ayrım yapmaksızın tüm hayvanlara kendi imkanları ile yardım eli uzatan Hasan Kızıl'ı izliyoruz.

Hasan Kızıl, yaşadığı yerde adını ''Hayvan Tamircisi'' olarak duyurmuş birisi. Engeli olan ve yardıma muhtaç olan hayvanların sesi oluyor.  Onlara ihtiyaçlarına göre protez bacak, yürüteç gibi materyaller yapıp tekrar toplumda hayatta kalabilme şansına vesile oluyor.

Bu belgeselde vicdanlı insanların yüreğindeki seslere de kulak veriyoruz. Aynı toplumu paylaşmakta olduğumuz bu canlılar da tıpkı her insan gibi yaşama hakkına sahip. Hayatta bazı şartlardan ötürü sahip olunan engellerin birer engel teşkil etmemesi için biz insanların ortak bir dili bile olmayan bu hayvanlara yardım eli uzatması gerekir. 

Güzel bir konuya değinen ve farkındalık bilinci oluşturan anlamlı bir belgesel.

11 yorum:

  1. TRT Belgesel artık çok güzel yapımlara imza atmaya başladı, yakından çoğu belgeselini takip ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Nuray Çiçek,
      Ben de denk geldikçe izliyorum. Böyle belgeseller güzel oluyor.

      Sil
  3. oy ne güzel bişiymiş. neyse ki iyi insanlar da var bu dünyada. saol bilgi içiin :)

    YanıtlaSil
  4. Çok naif bir olay gerçekten. TV'de izliyordum bende izlerken duygulanmamak elde değil. Böyle insanlar iyi ki var ❀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve Canbaz,
      Aslında insana kaybolan birçok değeri de geri aşılıyor böyle nitelikli yapıtlar.

      Sil
  5. İlkay,
    Evet, böyle insanların oluşu bu hayvanlar için bir umut niteliğinde.

    YanıtlaSil
  6. Çok TV izlemem ama yazınızı okuyunca göz atma ihtiyacı duydum.Böyle vicdanlı insanların varlığını bilmek mutlu ediyor insanı.Keşke hepimiz ihtiyacı olan her canlıya el uzatsak...inanıyorum ki her insanın başkası için yapabileceği bir şey var.Belki bi gülümseme belki bi tas çorba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rumeysi,
      Böyle güzel yürekli insanları görmek beni de çok mutlu ediyor. Dilerim güzel yürekli insanların sayısı artar. ^-^

      Sil

 

BİRPEMBESEVER