14 Haziran 2017 Çarşamba

MEKKE ve MEDİNE -2-



Mekke, Medine'ye oranla daha sıcak ve basık bir havaya sahipti. Mekke'ye girmeden evvel ihrama girmiştik. Tur rehberimiz bize ihramda iken neler yapmamamız gerektiğini anlatıyordu. Ufacık bir bitki yaprağı dahi kopartmak, canlıya zarar vermek yasaktı. Medine'den Mekke'ye kiralanmış bir otobüsün içerisinde grubumuzla birlikte yola koyulmuştuk.

Otobüs Mekke'ye varınca, ilk iş kalacağımız otele eşyalarımızı yerleştirmek oldu. O kadar sıcaktı ki hava.. Otele vardığımızda içerisi dışarıya göre serindi. Camlarda yine kalın ve koyu renkte güneşlikler vardı. Kabe'yi görüp tavaf etmek ve Safa- Merve Tepeleri arasındaki ibadetlerimizi gerçekleştirmek için otelden ayrıldık. Her milletten çeşit çeşit insanlar tek bir amaç için aynı adımları atıyorduk. Kabe'yi görmek.. Kabe'yi ilk gördüğümde hissettiğim, büyülenmiş gibiydi gözlerim. Gözlerim de dolmuştu birazcık. Sonra ellerimi açıp semaya dua ettim. Ardından  tavafımızı yapmıştık. Tavaf yaparken gözlerim hep Kabe'deydi. Bir rüyanın içinde gibiydim.

Ertesi günlerde artık hep aynı yoldan Kabe'ye ibadet yapmaya gittik. Her kırk-elli adımda bir ya coco-cola ya da pepsinin olduğu otomotların olması dikkatimi çekmişti. Fast-food kültürü Arabistan'a yerleştirilmiş. Bir tane avm vardı. Bazen dondurma ya da meyve alıp yemeye oraya giderdik. İçerisinde mermerlerden yapılmış süs bir şelale vardı. Etrafında da oturma yerleri. Bazen burada da vakit geçirirdik. 




12 yorum:

  1. Aaa oraya mi gittin sennn. Allahm kabul etsin ben cok mersk ediorm gidemedim hala. Bol bol gez bizim.icinde 💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah.. Allah sana da nasip etsin en kısa zamanda. <3
      Ben 2006 yılında gitmiştim. :)

      Sil
  2. Miş-li geçmiş zamanda anlattığına göre gelmiş olmalısınız diye düşünüyorum.Allah kabul etsin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Yeşim, 2006 yılında bu aylarda gitmek nasip olmuştu, çok teşekkür ediyorum inşallah..

      Sil
  3. Ay ne çok özlemişim oraları ^^ 7 yaşında gitmiştim bende , Allah tekrarını nasip etsin inşallah , sana da bana da ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende mi gittiinn ^-^ Ya bende çook özledim oraları.. İnşallah nasip olur tekrar gidip görmek ^-^

      Sil
  4. düşün yani orda kola pepsi olması çok ilginç ve anlamlı. paranın dini imanı yok derler ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet, dediğin gibi gerçekten. Adım başı bu otomatlar ve çevrende fast food zincirlerini görmen mümkün ne yazık ki..

      Sil

 

BİRPEMBESEVER