21 Ağustos 2022 Pazar

Bir Dilim Biftek

 


"Çünkü Gençlik her zaman gençtir. Sadece Yaşlılık yaşlanır."

Bir Dilim Biftek, Jack London.

Yazarın kaleme aldığı iki ayrı öyküsünden oluşan bu kitapta; iki ana karakterin farklı hedeflere ulaşmak için yollarının boks ile kesişme hikayelerini okuyoruz.

Bir Dilim Biftek öyküsünü 1909, Meksikalı öyküsünü de 1911 yılında okurlarıyla buluşturan yazarın kendisi de boks sevdalısı ve amatör bir boksörcü. Aynı zamanda o dönemin şampiyon boksörleriyle de çok yakın arkadaştır. Yazar bu ilgisi üzerine toplam dört boks hikayesi kaleme alıyor.

Bir Dilim Biftek öyküsünün ana karakteri Tom King, eski bir boksördür. Yaşından dolayı çevikliğini kaybettiği düşünülen adamın, yoksullukla mücadele eden ailesine bir dilim biftek alabilmesi için dönemin en iyi ve genç boksörüyle maça çıkması istenir. Ailesi için para kazanmak isteyen Tom King bu teklifi kabul eder. Kitlelerce, yenilgisi daha maç başlamamışken kabul edilen Tom King’in hikayesi anlatılmakta.


11 yorum:

  1. alla alla bu yazarın bütün kitaplarını okuduğumu sanıyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Bazen gözümüzden kaçanlar da olabiliyor. :)

      Sil
  2. Konusu Rocky Balboa serilerine ne kadar benziyor. Acaba bu kitaptan mı esinlendiler diye düşündüm. Ben de böyle bir kitabın varlığını hiç bilmiyordum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akkurttaha,
      Ben henüz Rocky serisini izlemedim. Nasıl böyle bir efsaneyi es geçtim, bilmiyorum. :') Evet, belki de esinlenmiş olabilirler. Rica ederim.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      İyi okumalar şimdiden. :)

      Sil
  4. Harika bir paylaşım; elinize, emeğinize sağlık. Bize de bekleriz. 🤗🌟

    YanıtlaSil
  5. İlkay,
    Okuyana kadar ben de böyle bir kitabın varlığından habersizdim. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER