15 Temmuz 2018 Pazar

MİM | İNSAN NE İLE YAŞAR?





Uzun zamandır mim yazısı başlatmadığımı fark ettim. Dün düşüncelere dalmışken aklıma aniden bir cümle geldi. 
''İnsan ne ile yaşar?''

Her insanın duyguları, düşünceleri, ideolojisi, yaşam tarzı, hobileri, görüntüsü farklı bu hayatta. Yaşamda da olmazsa olmaz şeyler vardır hepimiz için. 
Bizler öncelik olarak hep bedenimize önem ve değer verdik. 
Hiç ruhumuzu düşündük mü? 
Ruhumuzun da beslenmeye, dinlenmeye, sevilmeye, sevmeye, konuşmaya ihtiyacı olur. Bana göre insan ne ile yaşar sorusunun cevabı öncelikle şükür olur. Şükürsüz bir insan, meyvesiz bir ağaca benzer bence. Ruhun gıdalarından biri de şükretmek. 

İnsan ne ile yaşar sorusu aklıma ilk geldiğinde, insan ruhunu da eş zamanlı olarak düşündüm. İnsanın ruhu, ölümden başka bir şeyle ayrılamayacağı için insan ne ile yaşar sorusuna da cevabım ilk olarak şükür sonra da sevgi geldi. Sevgiden yoksun bir insan düşünemiyorum. Sevmek, sevilmek ne güzel bir his. 

İnsan, sevgisiz de yaşayamaz. Susuz gibi hisseder kendini sevgiden yoksun bırakılırsa. Hem çevresindeki insanları, hayvanları, bitkileri ve nicelerini de fark edip sevemez böylelikle. Sevgi de önemli. 
Sevgi, diğer bütün güzel dıyguların başı aslında. 

Bu mim, kendi düşüncelerini bir soru altında yorumlayabileceğin bir yazı olacak. Seni düşündürecek.  

Mimlendin:


🌸 Deeptone
🌸Ruhsadan İnciler
🌸Beydanın Kitaplığı
🌸Çok Bulutlu
🌸İmza Hayalperest
🌸Her Telden Şef
🌸İmanpower
🌸Sakura Mevsimi
🌸Ece Evren 
🌸Girift




Ve

🌸Okuyan herkesi mimledim.🤗 

14 yorum:

  1. oooo nefis bir konu ve yine nefis duyarlılıkta yazmışın :) mim pikuu.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim İlkay’cığım.🌸 Seni de davet ediyorum mimee

    YanıtlaSil
  3. Tolstoy'un başlıktaki gibi "İnsan Ne İle Yaşar?" adlı kitabı vardı. Sevgi ile yaşanabildiğini anlatan güzel bir kitaptı.

    YanıtlaSil
  4. Enfes bir mimm, insanı nerelerden nerelere götürür yahu!
    Biraz düşünüp hemen yapacağım, çok teşekkür ediyorum sevgili Tuğçe <3

    YanıtlaSil
  5. Canım mimi yeni gördüm. Malum tatildeydim. Bir haftadır netten uzak durdum desem yeridir. Mim için teşekkürler. En kısa zamanda cevaplayacağım. Bu arada şükür önemli. Şükretmeden olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevapladım canım. Çok teşekkürler. Sevgiler :)
      https://beydaninkitapligi.blogspot.com/2018/07/mimlendim-ve-mimledim-30-insan-ne-ile.html

      Sil
  6. İki haftadır epey yoğun olduğumdan daha şimdi görebildim çok teşekkürler hemen yazacağım :)

    YanıtlaSil
  7. O zaman hemen yapıyorum bu güzel mimi.:)) aslında görmüştüm ama fırsat olmadı canım.:) şimdi 1 tane daha geldi mim onunla birlikte keyifli olacak.:)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER