10 Temmuz 2018 Salı

BAZI YOLLAR YALNIZ YÜRÜNÜR





Özgür Bacaksız'ın, Bazı Yollar Yalnız Yürünür kitabı.
Tam bir yaz kitabı, bir günde biten çerez kitaplardan. Düşünürlerin, fikir adamlarının kısa kısa sözlerine yer verip kendi cümleleriyle harmanlamış yazar kitabında. 
Hatta bazı cümleler var ki tekrar tekrar okuyorsun üzerine kafa yoruyorsun ya da not alıyorsun köşeye. Yazar bu kitabını, aforizmalarla şekillendirdiği ve hikayelerle süslediği bir felsefi kitap olarak görüyor. Çok sevimli, tek solukta okunabilen, akıcı kitaplardan.


'' Kitapsız, çiçeksiz, hayvansız, vicdansız, doğrusuz insandan uzak dur.''

'' Sesinin tonu kalbinin tonundan çok olanlardan uzak dur.''

''İnsan her geçen gün biraz daha yalnızlaşır,kalabalıklar fayda etmez.''


'' Göz bir vicdan organıdır.'' 

''Görülmeye değer hiçbir şeyin olmadığı bir görüntü bolluğu.''

'' Ne kaldı konuşulmayan,
görülmeye değer ne kaldı?
İnsan karmaşada kendini kaybetti...
Hiçlik kaldı geriye. ''


'' Zarar vermeyerek değil, zarar vermeyi bile düşünemeyecek kadar merhametli olursun.''

'' Hep denk geldim. Anlamış gibi yapanlara, anlamadan çok uzak olanlara.''


'' Boş konuşandan, parayı göklere çıkartandan, dünyayı kurtarmış gibi gözükenden uzak dur.''

10 yorum:

  1. Guzel bir kitap önerisi. Alıntılar da çok hoş. Teşekkürler emegine.

    YanıtlaSil
  2. Kitabın kapağındaki resim heyecan vericiymiş. Alıntıların içinde şunu bir ayrı sevdim: "Göz bir vicdan organıdır." Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap kapağındaki resim gerçekten de ilgi çekici. Soyut bir tarafı da var gibi. Neşeli sevgiler! ^-^

      Sil
  3. Ne çok görüyorum sosyal medya da.. Ben roman sanmıştım aforizmalar olduğunu öğrenmem iyi oldu teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çerez gibi bir kitap. Akıcı ve elinden hiç bırakmak istemiyorsun. :)

      Sil
  4. Merhabalar,
    Bazıları da bu kitabı ünlü düşünürlerin sözlerini alıp alıp, o sözler hakkında yorum yapmış ne var böyle kitap yazmaya diye yorumluyor. Simi çok etkileyici gelmişti almayı düşünüyorum ki böyle yorumlar biraz uzaklaştırmıştı beni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlara bakmamak gerek bence bir şans vermelisiniz bu kitaba. :)

      Sil
  5. hımmm okudum bu yazardan bir tane kitap iyiydi bu da olabiler hıhım ivit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözler, düşünceler kırıntısından oluşan bir kitap. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER