13 Aralık 2022 Salı

Yağmur, yağmur ve daha fazla yağmur

 


Yağmurun yağmaya devam ettiği bir akşamdan merhaba sevgili okur.

Cumartesi günü Afad’dan gelen uyarı mesajı pazartesi sabaha doğru başlayan şiddetli yağmurla ve rüzgarla kendini gösterdi. Hava henüz aydınlanmamışken, sabaha karşı başlayan yağmur sesine gözlerimi açtım. Camdan dışarıya baktığımda etrafta uçuşan yapraklar, kendini sıkı sıkıya toprağa bağlamış ama şiddetle esen rüzgara karşı koyamayan ağaç gövdeleri ve cama vuran yağmur damlalarından başka bir şey göremedim. Sokakta kalmakta olan insanlar ve hayvanların barınacak, sıcacık bir yerler bulmuş olmasını ümit ederek perdeyi kapadım.

Havalar ise gün geçtikçe soğuyor. Birkaç gündür beni yoklayan boğaz ağrısını bitki çayları ve vitaminlerle geçiştirmeye çalışıyorum. Geçtiğimiz günlerde kütüphaneden spontane bir şekilde aldığım Maupassant’in kitabının akıcılığı beni şaşırttı. Bugün okumaya başladım ve kitabı elimden düşüresim de gelmedi. Kitap bittiğinde yazarın başka eserlerini de incelemek ve okumak istediğime karar verdim.

Bu aylarda çıkan yapraklı mandalinanın tadı diğerlerine göre daha lezzetli olmuyor mu? Yapraksız olanlar bana hep daha az lezzetli gelmiştir. Bu yüzden kış ayının başlarında çıkan yapraklı mandalinalar bana sınırlı sayıda satışa sunuluyormuş gibi bir his verir.

Bir elimde kitabım, diğer elimde mandalinayla yağmurlu geceye doğru yola çıkıyorum.

Huzurlu ve mutlu akşamlar.

13 yorum:

  1. Kış mevsimi bende hep yalnız aktivite yapma isteği uyandırıyor, tüm gün evde tıkılıp sevdiğim şeyleri izlerken yiyip içmek ve ardından kulaklıkları takılıp düşünceli zihnimle yürüyüşler yapma isteği... Mis kokulu mandalinalarla size de mutlu ve keyifli akşamlar dilerimmm <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komet,
      Evet, insanı kabuğuna çekmeye teşvik eden bir mevsim. :) Kış güzeldir, özellikle kar yağarsa çok severim sevinirim. :)

      Sil
  2. Yağmura bayılırım. Bu arada salgın var sanırım çevremdeki herkes hasta:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      Evet, ortada bir salgın varmış. Duymuştum bunu.

      Sil
  3. Maupassant yıllar önce okumuştum ama şu an anımsamıyorum bile, bende bakayım. :) Yapraklı ve yapraksız mandalina ayrımı olduğunu ilk kez şimdi öğrendim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Yazarın dili o kadar akıcı ki. Kitap bitmesin diye kendimi zor tutuyorum. Kütüphaneye gidersem diğer kitaplarına da muhakkak bakmak istiyorum inşallah. :) Varmış, tatları bile farklı oluyor. Yapraklı olanlar daha güzel. :)

      Sil
  4. Geçmiş olsun.

    Mandalina, kitap ve yağmur güzellemesi şahaneydi, üçünün de kokusunu hissettim diyebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Havalar son zamanlarda soğudu İstanbulda çok doğru fakat artık bir gün yağmur varken ertesi gün sicak ve kuru bir gökyüzü meydana çıkıyor:) hakikatten artık neye uyacagamizi ben de şaşırıyorum.
    Yağmur yağdığında o gün evdeysem benden mutlusu yok,sıcacık bir yerde ohh miiss :)) vee çok geçmiş olsun zaten artık hasta olmayana şaşırıyorum:) sirke,bal,tarçın,limon,bunları ılık su ile karıştırıp iç bana dua edeceksin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İman Power,
      Evet havalar çok değişken ama şu aralar gittikçe soğuyan bir hava var ki adeta kar yavaş yavaş geliyorum diyor. :)
      Sağanak yağışlarda ben de evde olmayı severim. Ama çiseleyen yağmurda yürüyüş yapmak da çok iyi hissettirir. Çok teşekkür ederim. Önerini dikkate alacağım. Bu akşam içeyim inşallah. :)

      Sil
  6. İlkay,
    Kesinlikle, havaların değişkenliği bizim bünyemizi de etkiliyor. Hastalık havaları geldi dediğin gibi. :) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. tatlı mandalina yiyebiliyom, ekşi yiyemiyom :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER