2 Aralık 2022 Cuma

Sevgili Dost #51

 


Sevgili dost,

"Ölene kadar sorumlusun gönül bağı kurduğun her şeyden."

Yine, çok sevdiğim bir kitaptan alıntıya yer vererek yazıyorum sana. Tırnak içine alınan cümle öyle anlamlı öyle çok şey ifade ediyor ki yalnızca kalpten sevgiyi bilenler ve hissedenler anlar bunu. 

Kalbe sevgi tohumlarını ekebilmek, ekilen tohumları büyütmek ve çiçek açıp meyve vermesini sağlamak gerek. Zira sevgisiz bir kalp kurumuş bir ağaca benzer.

Sevgili dost,

Arada sırada da olsa iyilikler yapmalı. İyi insan olmak aynı zamanda iyi davranmayı da gerektirir. Ayrıca iyilikler de kalbi besleyen en belirgin özelliklerden biridir.

Sevgili dost,

Gönül bağı kurduklarımızla birlikte gönül bağı kurduğumuz meşgaleler de önemli. İnsan, kendisine kötülük edenlerden uzak durmaya ve yaşam kalitesini arttıran şeylere yönelmeyi bilmelidir. Bunu yapabilmenin ilk kuralı da insanın önce kendini tanımasından geçmektedir. Kendini tanıyan insan, kendini gerçekleştirme yolunda ilk adımı da atmış demektir.

Sevgili dost,

Başkalarını sevebilmek, insanın önce kendisini sevmesiyle başlar. Kendini seven insan aynı zamanda kendi benliğinin de farkındadır. Sevginin ilk adımı önce kendini sevmektir.



7 yorum:

  1. Kendimi tanımaya ve gerçekleştirmeye çalışıyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Evet, sağlıklı bir yaşam için bu yönde çabalamaya devam etmeliyiz. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  2. Her bir satırına kalbimi bıraktım. Artık kendimi tanıma evresini yavaş yavaş arkamda bıraktığımı hissediyorum. Kendimi gerçekleştirme evresine geçtim gibi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Beğenmenize çok sevindim.
      Kendinizi tanıyıp, gerçekleştirme evresine geçmiş olmanız da çok güzel. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER