28 Aralık 2022 Çarşamba

Kütüphane Günlükleri

 


Sevgili okur,

Günlerden 28 Aralık Çarşamba. Bugün kitap tesliminin son günüydü. Gittiğim kütüphane kurallarına göre kitap okuma ve teslim etme için verilen süre üç hafta. Tek seferde iki kitap alma izniniz var. Bu durum biraz hayalkırıklığı yaşatsa da yine de bu kütüphanenin kitaplarının güncel oluşunu ve çok çeşitli olmasını seviyorum. 

Dün akşamdan almak istediğim kitapların rafta olup olmadığını uygulama üzerinden kontrol ettim. Alacağım bir kitap hakkında kesin karar vermiş oldum ve diğer kitabımı da raflara göz gezdirip yine spontane bir şekilde ödünç alma işlemini gerçekleştirmeye karar verdim. 

Bugün gökyüzünde hiç güneş yoktu. Kapalı ve bol rüzgar eşliğinde kütüphaneye doğru yola koyuldum. Soğuk hava, sabah evden çıkmadan önce yanıma aldığım eldivenlerimi iyi ki almışım dedirtti. Kütüphane, olduğundan daha az kalabalık ve sakinlikle karşıladı bizi. Bir müddet kitap arayışından sonra kitaplarımı alıp kütüphaneden ayrıldım. 

Yine dün akşam kardeşimle aramızda kütüphane üyeleri sayısı ve kitap okuma oranları ile ilgili istatistiksel verilerin güncellenmesiyle yaşanan artış hakkında kısa bir sohbet ettik. Verilere göre her ikisinde de artış yaşanmış. Buna içten içe çok sevindim. Kütüphanelerin unutulması ve kitapların raflarda kaderine terk edilmesi düşüncesi oldukça üzücü. Umarım yeni yılla birlikte belirlenen hedeflere daha çok kütüphane gezmeyi ve kitaplar okumayı da ekleyebiliriz.


 

8 yorum:

  1. Hiç kütüphaneye gitmiyorum yakın çevrede yoktu önceden ama şimdi açıldı. O nedenle bir gidip zaman geçiresim var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Benim keyif aldığım ve güzel vakit geçirdiğim, aynı zamanda huzur bulduğum ortamlardan biridir. Dilerim gittiğinizde benzer hisleri siz de yaşarsınız. :)

      Sil
  2. Kütüphane üyeliğindeki artış bence artan fiyat kitaplarından kaynaklanıyor. Ben de o yüzden üye oldum, arada gidiyorum. Elimde okunacak çok kitap olduğu için şu sıralar gitmedim hiç. :) İyi okumalar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Elbette, artan kitap fiyatları da kütüphane üyeliklerini etkilemiş olabilir.
      Ben de keyifli okumalar dilerim. :)

      Sil
  3. tabii ya kitaplar pahalı artık kütüphaneye gitmeli :)

    YanıtlaSil
  4. Kütüphanelerden üç kitap alınabiliyor ve süresi on beş gün oluyor diye genellemişim kafamda onu fark ettim. Ama iki kitap çok az :') Kitapların raflarda kaderlerine terk edilmeleri düşüncesi de üzücü ama edilmiyorlardır diye düşünmek istiyorum :]

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem,
      Kütüphane kuralları kütüphaneden kütüphaneye değişiyormuş, ben de yeni öğrenmiş oldum. Maalesef, bu gittiğim kütüphane iki kitap verme kuralıyla sınırlı. Yine de daha fazla çeşitliliğin olması gitmem için olumlu sebeplerden biri. :)
      Üye sayılarında artış olmuş. Böylelikle -umuyorum ki- kitaplar raflarda kaderine terk edilmiyordur. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER