2 Ocak 2023 Pazartesi

Big Fish

 


"Bir şeyin habercisi değillerse, rüyalarımı hatırlamam. Bunun ne demek olduğunu biliyor musun? Olacak bir şeyin rüyasını görmek demek."

"İnsan, hayatının akışını gördüğünde zaman dururmuş."

"İnsan o kadar çok hikaye anlatırsa kendisi hikaye olur. Ve hikaye ondan sonra da yaşar. Böylece insan ölümsüz olur."

Big Fish, ABD 2003.

Yönetmeliğini Tim Burton’ın yaptığı film, fantastik drama türündedir. Daniel Wallace’nin yazdığı Büyük Balık romanından uyarlanmıştır.

Edward Bloom, yaşadığı tüm hayatı boyunca ailesi ve etrafındaki insanlara kendi yaşamını hikayelerle anlatmıştır. Öyle ki bu hikayeler kimi zaman insanlar tarafından çok abartılı bulunmuş ve dalga konusu olmuştur. Oğlu da babasının yaşam hikayelerine inanmayan ve abartılı bulan insanlardan biridir.

Bir gün babası oğlu  Will’in düğün töreninde onun doğum hikayesini anlatır ve bunun üzerine Will, babasıyla üç yıl boyunca görüşmez. Aradan yılların geçmesiyle Will, babasının hastalığını ve durumunun kötüye gitmesiyle ailesinin yaşadığı şehre yolculuk yapmaya karar verir.

Eşiyle Alabama’ya varan Will, hasta olan babasıyla son vakitlerini geçirecektir. Bu süreç içerisinde Edward hem oğluna hem de onun eşine tüm hayatını yine hikayeleriyle anlatmaya başlar. Will bu defasında babasının yaşamıyla ilgili öykülerini can kulağıyla dinlemeye başlar ve her bir detayını kaçırmadan dinler. Babasının hastalığından dolayı onu üzememek için hikayesini -yine ona kalpten inanmasa da- paylaşmasına izin verir. Will zamanla dinlediği hikayelerdeki gerçeklik paylarıyla karşılaşmaya başlayınca yıllardır hak vermediği babası ve onun yaşam hikayeleri hem izleyici için hem de oğlu Will için farklı bir boyut kazanacaktır.

7 yorum:

  1. Konusu çok hoşmuş, ilginç bir hikayesi var. İzlemek isterdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Son zamanlarda izleyip etkilendiğim nadir filmler arasına girdi. Tavsiye ederim. :)

      Sil
  2. İsmini duymuş ama kendisini hiç izlememiştim. Şimdi diyorum ki uyarlama yapılan kitabı mı alsam. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Kitabının olduğunu ben de sonradan öğrendim. Filmi izledikten sonra kitabını da merak etmedim değil. :)

      Sil
  3. izledim hoştu hımms bi daha izleyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Defalarca izlenilesi filmlerden biri oldu benim için de. :)

      Sil
  4. İlkay,
    Öyle mi, sevindim. :) Aşkı çok nahif ve hoş anlatan bir filmdi. Evet, masalsı havası da çok güzeldi. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER