11 Ocak 2023 Çarşamba

Sevgili Dost #52

 


Sevgili dost,

Yeni bir yıldan merhaba. Biliyorum, sen de tıpkı benim gibi zamanın ışık hızında  yitip gitmesine çoktan alıştın. Günler eskisinden de çabuk geçiyor. Yeni yılın ilk ayındayız ve çoktan yarılamadık mı?

Sevgili dost,

Kitapçı dükkanlarını gezmeyi sever misin? Mesela, ben çok severim. En son gezdiğim bir kitapçıda gözüme çarpan bir kitabı elime aldım. Bitkilerle ilgili olan bir kitaptı. Sayfaları karıştırdım elbette. Çünkü en sevdiğim çiçeği, yani papatyaları bulmalıydım.  Buldum da…

Sevgili dost,

Papatyalardan ilk kez 14. yüzyılın başında söz edildiğini biliyor muydun? Ve tabii ilkbaharın habercisi olduğunu da. Gerçi şimdi birbirine karışan mevsimlerden bitkiler de nasiplenmiş olacak ki artık kasım ayında boy gösteren bir papatya görmek bile mümkün oluyor.

Sevgili dost,

Chaucer, bir şiirinde papatyaları dizelerine şöyle aktarmış:

"Çayırdaki tüm çiçekler arasında, en çok bunları severim

Sabahın erken saatlerinde boynunu uzattığında, 

o keyifli görüntü tüm üzüntülerimi hafifletir."

Sevgili dost,

Peki senin için kıymetli bir bitki var mı?


9 yorum:

  1. hımmmm bilemedim hangi bitki ama senin sayende sukulentim var bir iki tane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Bunu duyduğuma mutlu oldum. :) Sukulentler, en şirin bitkilerden.

      Sil
  2. Mum çiçeğini seviyorum, bulursam bakacağım da bulamadım bir türlü. Çiçekleri dökülmezmiş. :) Çiçekler çok iyi hissettiriyor insanlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Mum çiçeğine baktım da ne kadar güzelmiş o öyle. :) Çiçeklerini dökmediğini de bilmiyordum.

      Sil
  3. Bende kauçuk ağacını çok severim. Görüntüsü, farklı alanlarda kullanılması hoşuma gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil,
      Kauçuk da güzel bir bitki. :) Bir ara çok karşıma çıkıyordu. Alıp almamak konusunda kararsız kalmıştım.

      Sil
  4. Ben en çok karanfil ve gerbera severim. 🤗🤗🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Gerbera da buketlere yakışan çiçeklerden. :)

      Sil
  5. İlkay,
    Evet, çok güzeller gerçekten. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER