13 Ocak 2023 Cuma

Üsküdar’da Bir Gün: Tiyatro, Lübnan mutfağı, antikacılar çarşısı ve sahaf

Günün bitmesine az kalmışken ben, bu yazıyı paylaşmak istiyorum. Bir hafta öncesinden bugün gitmek istediğimiz tiyatro için iki gün öncesinden rezervasyonumuzu yaptırdık. Tiyatro çok rağbet görmüş olacak ki verilen kontenjan yarım saat içerisinde tükenmişti.

Bugünkü tiyatro için kız kardeşimle birlikte yakın bir arkadaşımla bir araya geldik. Tiyatro vaktine daha çok varken Üsküdar’da yenilerde açılan sahafları ve antikacılar çarsını gezdik. Anı olarak kalması için fotoğraflar çekinmeyi de unutmadık tabii.

Bugün tam da kar havası vardı dışarıda. Çiseleyen yağmur da günümüze eşlik etmeye devam ederken soğuk havada iyice üşümeden yemek yiyeceğimiz konuma doğru yürümeye başladık. Öneri üzerine bulduğumuz Lübnan yemekleri üzerine bir restorana girdik. Daha önce farklı yerlerde tattığım falafelle birlikte bu sefer yeni yeni lezzetleri de ekledik günümüze.

Yemek ve sohbet eşliğinde geçen vakit akıp giderken tiyatro saatine hâlâ daha vardı.  Soğuk havada sıcak içeceklerin iyi gideceğini düşünerek başka bir mekana geçmeye karar verdik. Yolda yürüdüğümüz sırada podcastlerini ve youtube videolarını ilgiyle takip ettiğim Derûne Hanım karşımıza çıktı. Selamlaşmak için adım attım ve hoş bir tanışma sohbetinin ardından bir hatıra fotoğrafı çekindik.

İçeceklerimizi içeceğimiz mekana vardık. Tiyatro vaktine kadar burada sohbetimize devam ettik. Tiyatroya az bir zaman kala mekana doğru yürümeye başladık. Filistin Hakkında Konuşmalıyız tiyatrosu oynanacaktı. Yalnızca konusuna bakıp gittiğim oyun; tek kişinin sergilemiş olduğu ve bir perdeden oluşan dram ağırlıklı gidişi olan bir tiyatro oyunuydu.

Soğuk ama iç ısıtan sürprizlerle dolu bir cuma günüydü.

1. Ne güzel vakit geçirmişsin, gezmek dolaşmak iyi gelmiştir. :)

1. duygu emanet,
      Güzel insanlarla geçen güzel bir gündü, çok şükür. Gezmek, iyi hissettiren aktivitelerden. :)

2. Senin bu keyif anlarına bayılıyorum ve çokkkk takdir ediyorum... Ancak Lübnan mutfağını da merak ediyor insan, bir fotoğraf ve iki söz arıyor:) daha önce yazmış mıydın diye de düşündüm ama, bir etiket bulamadım bu tür mekânlara yönelik:)

1. buraneros,
      Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum, mutlu oldum. :)
      Aslında yemeklerimizin resmini de çekmiştim. Ekleyip eklememek arasında bir ikilemde kaldım. Sonra bu şekilde paylaşmış oldum yazıyı.
      Falafel denemediyseniz, bunu denemenizi tavsiye ederim. Onun dışında Fatteh ve zahterli ekmek denemiştik. Bu ikisini falafel kadar sevemedim. Ancak ilk denemem olduğu için ikinci defa daha şans verebilirim ikisine.
      Değişik lezzetleri denemeyi seviyorum. Kore, Japon, Çin, Arap mutfaklarını denemişliğim oldu. Bakalım neler eklenecek başka. :)
      #tuğçedenkaralamalar etiketiyle gün içinde gezdiğim bir yerse araya ekliyorum bu yemek yerlerini de.

2. Falafel'le Hatay'da rastlaşmıştım, Suriye'den gelenlerin açtıkları mekanlarda... Zahterli ekmek de yine Hatay coğrafyasında var. Diğer mutfakları denediğini biliyorum, adres almıştım senden:)

3. buraneros,
      Hatay lezzetleri de eminim çok güzeldir. :)
      Evet, hatırladım.

4. Çok lezzetli ve ayrıca başta Antakya olmak üzere, İskenderun ve özellikle Vakıflı köyü, oradan Akdeniz manzarası muhteşem. O tarafa bir gezi yapmanı öneririm sana:) Gideceğin zaman benim yöreye dönük yazılarıma bir göz at. Vakıflı'da tanıştığım çok tatlı iki arkadaş var ki muhteşem insanlardı, umarım hâlâ yaşıyorlardır.

5. buraneros,
      Bir gün gitmek nasip olur inşallah. Öyle anlatmışsınız ki uçak bileti alıp hemen ziyaret edesim geldi o yöreyi. :) Yöreyle ilgili paylaşımlarınızı da ziyaret edeceğim öyleyse. Teşekkür ederim.

3. Bende bu akşam bir tiyatro keyfi yapacağım. Yabancı mutfak deneyimim yok ama denemek isterdim...

1. Yüreğimin İklimi,
      Öyle mi, güzel vakit geçirmenizi dilerim. :)
      Değişik lezzetleri arada da olsa denemek farklı bir deneyim kazandırıyor insana.

4. lübnan resto nerde çarşıda mı:) falafel çok severiim :)

1. deeptone,
      Üsküdar’da Rossman var, bu balıkçıların o taraflarda kalıyor. Oradaki meydana çok yakın bir yer. Yeni açılmış o yüzden adını yazınca çıkmıyor. Açık adres yazıyorum.
      Felafelci
      Mimar Sinan, Katlı, Otopark Arkası Sk. No:6C, 34674
      Üsküdar/İstanbul

5. Güzel ve keyifli bir gün olmuş, size tekrarını bana da en kısa zamanda böyle bir günü diliyorum amin. :D

1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Teşekkür ediyorum yorumunuz için, en kısa zamanda daha güzelini yaşamanız dileğiyle. :)

6. İlkay,
    Olumlu etki bırakmasına sevindim. :)