31 Ocak 2023 Salı

Soğuk bir hava, sıcak çikolata ve canım kitabım

 


Geçtiğimiz gün yaşadığım şehre akşamüstü ilk kar yağdı. Tabii şehrin yüksek kesimlerinde kar kısa süreliğine de olsa tuttu. Şehrin beyaza bürünmüş halini henüz göremedim.

Hava çok soğuk. Artık eldivensiz ve atkısız dışarıya çıkılmıyor. Birkaç gündür kitap okumakta zorluk çekiyorum. Oysa bir süredir okumakta olduğum kitap hem iyi bir olay örgüsüne sahip hem de çok akıcı ilerliyor. 

Gün sonuna doğru kız kardeşimle buluşmaya karar verdik. Havanın soğukluğundan dolayı bir alışveriş merkezinde buluşmamız üzerine karara vardık. Neyse ki soğuk havadan dolayı çok az bir kalabalık vardı. Uzun zamandır burayı böyle görmemiştim.   Her zaman kalabalık olan mekanlarda bile rahatlıkla yer bulunabiliyordu. Sonunda rahat oturacağımız bir mekana girdik. 

Sıcak çikolata ve kahve eşliğinde bireysel işlerimizi hallettik. Sonrasında kitapçıya uğradık. Alışveriş merkezlerini çok sevmesem de burayı az kalabalıkla gezebiliyor olmanın keyifli olduğu düşüncesi zihnimden geçiverdi. Kitapçıdan yakın bir arkadaşım için hediye kitap aldım. Uzun bir süredir aklımda onun için bir kitap almak düşüncesi vardı. Kitap, güzel bir hediye paketinin içerisinde yerini aldı ve ardından oradan ayrıldık.

Durakta yaşlı bir teyze ile karşılaştık. Bineceği otobüs üzerine bir soru sordu, biz de ona yardımcı olduk. Toplu taşıma aracını bekleme süresi boyunca bizimle sohbet etti. Domuz gribi salgını varmış şimdi de. Virüslerden bir türlü kurtulamadığımızı ve maskeleri tekrar takmamız gerektiğini söyledi. 

Mekan değişikliği ve sıcak içecek, soğuk geçen bir güne çok iyi geldi.



8 yorum:

  1. Keyifli bir gün olmuş. Bir başkasına hediye vermenize de ayrıca sevindim, hediye vereni severim. Komşumun bir sözü aklıma geldi:
    Veren el alan elden üstündür, ne verirsen elinle o da gelir seninle.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Çok anlamlı ve derin bir söz.
      Hediyeleşmeyi ben de severim. Bir de sevdiğim insanlara hediye vermek bunu daha da mutlu edici hale getiriyor.

      Sil
  2. Yazının sıcaklığı da okura çok iyi geldi:)

    YanıtlaSil
  3. sıcak çikolata ve kitap bayılırım :) ıslak bugünlerde hava :) ben de son yazımda bunu yazdıydım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Bu ikili çok güzel gidiyor, özellikle soğuk kış günlerinde. :)
      Bakacağım senin paylaşımına da. :)

      Sil
  4. Böyle keyfine varılarak geçen günlere hasret kaldım. Benim hep bir koşuşturma içinde geçiyor günlerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Hayatımızın içindeki koşuşturmalar, telaşeler yorucu olmuştur.
      Dilerim, daha güzel bir günü tez zamanda siz de geçirebilin. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER