10 Ocak 2023 Salı

The Menu

 


The Menu, ABD 2022.

Ünlü bir şef kendine özgü fikirleriyle hazırladığı önemli menüsünü tanıtmak için bir adada yemeklerini seçkin kişilere tattırmak ister. Adadaki yemeğe davetli olan insanların çoğu zengin ya da tanınmış kişilerden oluşur. Ancak iki isim bu kategori dışındadır: Margot ve Tyler.

Tyler, yemeklere ilgisi olan girişimci bir adamdır. Adada yemek ziyafeti düzenleyecek olan Şef Slowik’in yemeklerinin de gizli hayranıdır. Yanına kız arkadaşı Margot’ı da son anda dahil ederek adada verilecek yemeğe katılmaya karar verir.

Misafirler akşamüstü adaya varırlar ve bu adada onlar dışında başka kimse yoktur. Konuklar akşam yemeğine özel olarak ayrılan bu adada aynı zamanda daha önce hiç kimsenin tatmadığı birbirinden ilginç tatlar deneyecek olmanın heyecanını yaşarlar. 

Şef Slowik, özenle hazırladığı menüsündeki yemekleri konuklarına ikram etmeye başlar. Fakat konuklardan Margot, diğerlerinin aksine yemek hakkındaki fikirlerini özgürce dile getirmesiyle şefin dikkatini çeker. İlerleyen saatlerde konuklar arasında gizli olan sırlar ortaya çıkar ve şefin planladığı akşam yemeği profili bozulur. Şef Slowik ise menüsünde yer verdiği özel yemek sunumlarıyla konuklarına hafızalarından silemeyeceği korkutucu bir akşam yemeği sunmanın keyfini sürecektir.

7 yorum:

  1. Ahhh işte, bu istemeden ve mecburiyetten kaçırdığım bir film, oysa kaç hafta gittiğim filmler öncesi ezberler derecede fragmanını izlemiştim:) Pandeminin yan etkisi olarak sinema dışında film izleyememe hastalığı bulaştığı için bana; evde izlemem için biraz daha bekleyecek kendisi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Filmi kaçırdığınıza üzüldüm. Film gerek konusu gerek gerilim dolu müzikleriyle harikaydı. Oyunculuklar da çok başarılıydı. Fırsatım olsaydı bu filmi kesinlikle sinemada izlemek isterdim. :)

      Sil
  2. izlemedim herhalde sanki bakayım buna piku :)

    YanıtlaSil
  3. İlkay,
    Kadın başrolün oyunculuğunu çok seviyorum ben de. Bu filmde de harika bir iş çıkartmış.

    YanıtlaSil
  4. Ay bu filmi merak ediyorum ama izlemedim hala da, belki de çok merak etmiyorımdur da anja Taylor Joy yüzünden merakta kalmışımdır. 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Taylor Joy, sevdiğim oyunculardan. Çok güzel ve yetenekli buluyorum kendisini. :) Bu filmi mükemmel değildi ama yine de güzeldi. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER