19 Ocak 2023 Perşembe

The Glory

 


The Glory, Güney Kore 2022-2023.

Başrollerini Song Hye Kyo ve Lee Do Hyun’un paylaştığı dizi; gerilim, dram, melodram türde ve ilk sezonu 8 bölümden oluşmaktadır. 

Dizi, lise yıllarında bir grup sınıf arkadaşı tarafından zorbalığa uğrayan kadının intikam planı üzerine ilerlemekte.

Moon Dong Eun, gittiği lisede bir grup arkadaşı tarafından hem sözlü hem de fiziksel şiddete maruz kalan bir öğrencidir. Şiddet uygulayan arkadaşlarının ailelerinin zengin olması ve okul yönetiminin de buna sessiz kalması mağdur olan genç kızın daha da çok şiddet görmesine fırsat verir. Moon Dong için hayat zaten zorken okul yaşamında gördüğü şiddet de onu, yaşamına son verme raddesine kadar getirir. Ancak bu kararından vazgeçerek okulundan ayrılmaya ve kendi ayakları üzerinde durup gelecği için yaşam mücadelesi vermeye karar verir. 

Onun artık en büyük hayali; ona zorbalık yapan sınıf arkadaşlarını gelecekte bulup karşılarına güçlü şekilde çıkmak ve her gün adım adım planladığı intikam yeminini ateşe vermek olacaktır. Öyle de olur. Moon Dong, ilkokul öğretmeni olur ve zorbalık gördüğü okulda mesleğine başlar. Hatta ona zorbalık eden bir arkadaşının çocuğunun da öğretmeni olmuştur. Planını titizlikle uygulan Moon Dong, infaz planında ona yardım edecek kişileri de dahil eder ve intikam yeminini uygulamaya başlar.

Dizinin her bölümü akıp gidiyor. Bir oturuşta ilk sezon bitirilebilir. Oyuncuların performansları ve duygu değişimleri izleyiciye çok gerçekçi yansıtılıyor. Dizinin ikinci sezonu mart ayında geliyor.

8 yorum:

  1. İkinci sezon çıkınca izleyeceğim diyordum ama merak etmeden de olmuyor:) teşekkürler paylaşım için....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdandusler,
      Ben ikinci sezonun çıkacağını son bölümlere yakın öğrendim. Şimdi dört gözle diğer sezonu bekliyorum. :)

      Sil
  2. Konusu merak uyandırıcı. Dizilerden çok koptum, fırsat olsa da baksam. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Geri dönüş için iyi bir başlangıç olabilir bu dizi. :)

      Sil
  3. Diziyi görüp merak etmiştim ama üzerine neler yazılacak bakayım demiştim. Güzel oldu bu yazı şimdi, gidip listeme ekleyeyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Son zamanlarda izlediğim en iyi dizilerden biri olabilir, öneririm. :)

      Sil
  4. oooo ne güzel konu tamam big mouth izliyorum, bitince buna geçeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Big Mouth listemde yer verdiğim dizilerden biri. Ben de izleyeceğim inşallah. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER