17 Ocak 2023 Salı

Prisoners

 


Tutsak, ABD 2013.

Başrollerinde Hugh Jackman, Jake Gyllenhall, Viola Davis’in yer aldığı film; 1 Oscar adaylığı, 10 ödül ve 35 adaylık almayı hak kazanmış bir film.

Şükran gününü kutlamak için bir araya gelen Dovers ve Birches aileleri birbirine çok yakın oturan komşulardır. Yetişkinler, çocuklarıyla birlikte bir araya gelip bu özel günü hep birlikte kutlamayı planlamışlardır. 

Günün ilerleyen saatlerinde akşam yemeği için hazırlıkların devam ettiği esnada her iki ailenin küçük kızlarının sessizliği ebeveynleri endişeye sokar. Küçük kızları aramaya koyulan aileler, evlerinin olduğu sokağın ve çevresinin her yerine bakarlar fakat onlara dair tek bir iz bulamazlar.

Kayıp kızların babalarından biri olan Keller Dover, küçük kızların kuvvetli ihtimalle kaçırıldığını düşünür ve bunu dile getirir. Bu kayıp vakası için görevlendirilen genç Dedektif Loki, ailelerle görüşerek kayıp kızlar hakkında bilgi edinir. Aldığı her görevi başarıyla sonuçlandırmış olan Loki, küçük kızların başına ne geldiği konusunu adım adım ilerleyerek davayı yürütür ve olayın içerisinde olan her kişiye şüpheli gözüyle yaklaşır. 

Kaçırılma vakalarında ilk bir haftanın kritik olduğunu öne süren baba Keller Dover, Dedektif Loki’nin çabalarını yetersiz bulur. Kendisi sessizce şüphelendiği insanları takip ederek bilgi toplamaya başlar. Keller, topladığı bilgiler sonucunda korkutucu ipuçlarıyla birlikte suçluyla masum insanların birbirine karıştığı akılalmaz bir olayın içinde kendisini bulur.

Etkileyici ve izleyiciyi merak ettirerek izleten bir gerilim filmi.


7 yorum:

  1. izledim, bu filmin yönetmeninin diğer filmlerini de kaçırma, örneğin the arrival :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Yönetmenin filmlerine baktım. Filmlerden The Arrival’i izlemek için listeme de aldım. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. jake abimiz zaten oyunculuk olarak kendini aşmış birisi, nightcrawler filminde bunu kanıtlamıştı
    https://omerfaa.blogspot.com/2023/01/sikiciligin-nedeni-cumartesi-sabahi-yalnizligi-deneme-yazisi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ömer faruk,
      Evet, Jake Gyllenhall’in oyunculuğu çok başarılı. Daha önceden izlediğim birkaç filmi de olmuştu. Nightcrawler filmiyle karşılaşmamıştım. Öneriniz üzerine izleme listeme ekliyorum. Teşekkür ediyorum.

      Sil
    2. ömer faruk,
      Filme baktım ve izlediğim bir filmmiş. Adını anımsayamamışım. Gerçekten harika bir filmdi.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Harika bir filmdi. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER