5 Aralık 2022 Pazartesi

Olsaydı veya olursa, evrenin neresine gitmek isterdiniz, istersiniz? | Ağaç Ev Sohbetleri 171

 


Olsaydı veya olursa, evrenin neresine gitmek isterdiniz, istersiniz?

Sevgili Deeptone’nun blogunda rastladığım yine çok mu çok güzel bir Ağaç Ev Sohbetleri konusuna denk geldim. Bu konuyla ilgili onun yazısına ulaşmak için buraya tıklayınız.

Uzayı ve zamanı içeren evren, gözle gördüğümüz ya da göremediğimiz birçok maddeyi de kapsar. Eğer sorulan sorudaki gibi bir şansım olsaydı öncelikle zamanda yolculuk yapmayı isterdim. İlk insan topluluklarını ve yerleşim yerlerini gözlemlemek heyecan verici olurdu. Aynı zamanda o ana şahitlik ettiğimden dolayı günümüzle kıyaslama imkanım da daha objektif olurdu. İlk insanların aralarında kurdukları iletişim, yeme-içme alışkanlıkları, kıyafetleri, hayatta kalma mücadeleleri ilgimi çeken ve görmek istediğim şeylerden birkaçı olurdu. 

Arkeolojiye olan ilgimden dolayı bir kez daha tarihsel bir yolculuk yapmak isterdim sanırım. Bu sefer Mısır Piramitleri’ne olan ilgim, onların nasıl yapıldığı ve kullanıldığı konusunda merakla gözlem yapmama sebep olurdu. 

Sonra yeryüzünden yukarıya, gökyüzüne bakıp geceyi aydınlatan aya bir yolculuk yapmak isterdim. Fakat zorluklarla ve risklerle dolu bu yolculuktan önce büyük bir cesarete ihitiyacım olabilir. Daha sonra uzaya ve dünya dışındaki diğer gezegenlere de ziyarette bulunmak ve bizden başka canlıların var olup olmadığı sorusuna yanıtlar bulup tekrar dünyaya dönerdim. 

Yine hayal gücümüzün sınırlarını zorlayan ve aynı zamanda hayal gücümüzü besleyen harika bir sohbet konusuydu.

7 yorum:

  1. ben deee geleceğe gitmek isterdiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Zamanda yolculuk fazlasıyla merak uyandırıcı. :)

      Sil
  2. Mısır Piramitleri sen yazana kadar aklıma gelmemişti. Kafayı Mars'a takmış durumdayım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Mars’ı ben de merak ediyorum. :)

      Sil
  3. Evrenin neresine gidersek gidelim sonunda kürkçü dükkanımız dünyaya dönüyor muyuz yani :))

    YanıtlaSil
  4. İlkay,
    Evet, yazması keyifli konulardan biriydi. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER