8 Ocak 2021 Cuma

Painted With Words

 




'' Şikayet etmeden acı çekebilmek... Bu hayatta öğrenilecek en büyük ders budur. ''


    '' İki kardeş arasındaki sevgi bağı hayattaki en büyük dayanak olduğu... ''


'' Ne demiş: 'Sanata, bir kişi kalbini ve ruhunu vermelidir. ' ''


'' En iyi yaşamın aslında kapıların doğaya açıldığı ve temas edebildiğimiz bir yaşam olduğunu düşünüyorum. ''


Painted With Words, İngiltere 2010.

1800'lü yılları yansıtan belgesel filmde Vincent Van Gogh'un hayatına ve eserlerinin var oluş hikayelerine tanıklık ediyoruz. Röportajlar eşliğinde ilerleyen belgesel filmde Van Gogh'un çocukluğundan ressamlık hikayesine, yaşadığı zorluklara, iç konuşmalarına kadar dinliyoruz.

Babası kiliside bir din görevlisi olan Van Gogh'un çocukluğu katı kurallara maruz kalmasıyla geçmiştir. Zaman geçtikçe büyüyen Van Gogh, yetişkinliğe adım attığı sıralarda var oluşunu sorgular ve bir yandan da kendine uygun mesleklerin arayışına girer. Kısa süreliğine babası gibi kiliside çalışmaya başlar fakat aradığı yolculuğun burada olmadığını fark eder. 

Erkek kardeşi ile zaman zaman resimler yapan Van Gogh, onunla yaptıkları resimler üzerine de konuşmayı çok sever. Onun bu arayışlarından şikayetçi olan ailesi ise Van Gogh'u kendi hayatını kurması konusunda baskı yapar. Bu baskılar sonucunda Vincent Van Gogh kendisini resimlerle döşeyeceği uzun bir yolculukta bulacaktır.

Belgesel film, gerçeklerden esinlenerek seyirciye sunuluyor. Vincent Van Gogh ve erkek kardeşi ile yazışmış olduğu mektuplar da izleyene aktarılıyor. 






15 yorum:

  1. Van Gogh'un acı hikayesi. Hayattayken değeri bilinmemiş kişilerden olması üzücüydü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuray Çiçek,
      Kesinlikle öyle. Üzücü bir hayat hikayesi varmış. Ama belki de diyorum eğer böyle bir hayata sahip olmasaydı ardından hala daha konuşulacak bu eserleri bırakamazdı.

      Sil
  2. Listeme aldım👍🏻bende çok merak ettim🤔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok Bulutlu,
      Güzel bir belgesel filmdi. İyi seyirler olsun şimdiden. ^-^

      Sil
  3. Kaleminize sağlık 😊 not aldım izlemek isterim...

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir filmdi gerçekten :)) bu arada sayfamda güzel bir proje var katılmak istersen beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beauty&Life Türkiye,
      Ben de beğenmiştim. Davetiniz için teşekkür ederim, ziyarette bulunacağım inşallah. :)

      Sil
  5. oleeey izleriim :) peu bilgeye yorum dapamıyom yinee. bukalemun yazısına dapamadım. yayınla kısmı gözükmüyoo, son yazısına da bayağı bi uğraştım yaa, oldu mu artık bilemiyoring :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Neden öyle oluyor ki acaba. Blog teması ile ilgili mi? Söylemiştim ona da baktık blogunu kurcaladık bir sorun da bulamadık. :')

      Sil
  6. aa bunu izlemek istiyordum ama unutmuştum hatırlamış olduum izleriim :)

    YanıtlaSil
  7. İlkay,
    Başrol oyuncusu filmin hakkını vermiş. Ben de Sherlock'da beğenerek izlemiştim.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER