13 Ocak 2021 Çarşamba

Genç Bir Doktorun Anıları

 



'' Köyde büyük tecrübeler kazanılabilir diye düşünüyordum uykuya dalarken, ''fakat okumak, okumak ve daha çok okumak gerek...''


'' Ruhumun derinliklerinde bir yerlerden, insanların acılarına karşı hala taşlaşmamış kısmından güzel, yatıştırıcı sözler çıkardım. ''


'' Akıllı insanlar mutluluğun sağlığa benzediğini çok önceden fark etmiştir: Mutluyken fark etmezsiniz; ama yıllar geçtikçe kalan mutluluğunuza ilişkin anılar, ah, anılar!.. ''


'' Sonra vedalaşıp odama gittim, lapa lapa yağan kar her yeri kaplamıştı. Fener yanıyordu, evim sessiz, huzurlu ve muhteşem görünüyordu. Ve tek isteğim uyumaktı. ''


Genç Bir Doktorun Anıları, Mihail Bulgakov.

Kitaptaki ana karakter Doktor Bomgard, tıp fakültesinden yeni mezun olmuş bir gençtir. Henüz 23 yaşında olan bu gencin yaşadığı dönemin Rusya'sında devrimin gerçekleştiği sıralardır. Ortam karmakarışık, kan gövdeyi götürürken diğer yandan da insanlar zorlu hava şartları ile mücadele etmektedirler.

Doktor Bomgard yaşadığı büyük şehirden ilk görev yerine ,ücra bir kasabaya, gönderilir. Genç doktorun tecrübesizliği, korkuları ve ön yargıları bu küçük kasabada günden güne büyümeye başlar. Zaman geçtikçe çalıştığı hastaneye, küçük evine ve kasabadaki insanlara alışmaya başlar. Fakat kasaba halkının hastalıklarla mücadelesi batıl inançlarla, kadercilikle süregelmiştir. Bu durumu değiştiremeyeceğini anlayan Doktor Bomgard'ın kendi içinde söyledikleri ve dışa vurdukları çelişmeye başlar.

Genç doktor, tecrübesiz olmasından dolayı karşılaştığı yeni hastalara ve hastanenin diğer çalışanlarına bu yanını belli etmek istemez. İnsanların diline düşmek korkusundan çalışma günlerinin dışındaki zamanlarını tıp fakültesinde edindiği kitapları okuyarak geçirir. Köy hayatının zorlu şartlarına alışmaya çalışan doktorun bir taraftan da büyük şehre duyduğu özlem okura yansıtılıyor.




11 yorum:

  1. Bu kitabı pandeminin ilk aylarında okumuştum ve kendimi biraz garip hissetmiştim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berra,
      Evet, biraz üzüntülü hissettiren bir kitaptı. :')

      Sil
  2. İşte sıradaki merak ettiklerimden biri. Teşekkürler emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. bulgakov gözdelerimden yaa, bikaçını okudum, okuyum bunu da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Yazarın kalemi çok güzel. Köpek Kalbi kitabı da sevdiklerimden oldu.

      Sil
  4. aa bu kitabın dizisi de vaar izliyordum ama yarım kalmıştı değişiktii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizgemi,
      Aa öyle mi? Aynı adla mıydı dizisi? Çok severim kar kış dizilerini filmlerini. ^-^

      Sil
    2. eveet dizisi de aynı isimle doktoru da Daniel Radcliffe canlandırıyordu :)

      Sil
    3. sessizgemi,
      Merak ettim ya bakacağım en kısa zamanda, teşekkür ederim söylediğin için. :)

      Sil
  5. İlkay,
    Alıntılar benim de hoşuma gitti, keyifli okumalar olsun şimdiden. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER