9 Ocak 2021 Cumartesi

İÇİMİZDEKİ ŞEYTAN

 



'' Demek hayat böyle iki adım ilerisi bile görülmeyen sisli ve yalpalı bir denizdi. ''


'' Yüksek insan dışına değil, içine kıymet verendir. ''


'' Herkesin bir tek dünyası vardır, o da kendisi... ''


'' İyilik demek kimseye kötülüğü dokunmamak değil, kötülük yapacak cevheri içinde taşımamak demektir. ''


İçimizdeki Şeytan, Sabahattin Ali.
Kitapta Ömer, Macide ve Bedri adındaki insanların yaşamlarına konuk oluyoruz. İçimizdeki Şeytan Ömer, Macide ve Bedri gibi insanların günümüzde hala daha varlığını koruduğunu gösteren bir eser.

Ömer, hayattan ne istediğini tam olarak bilmeyen birtakım hırslı, aç gözlü ve aydın görünümlü sahte insanların elinde savrulan bir kimsedir. Bir gün vapurda yolculuk yaptığı sırada yolu Macide ile kesişir. Macide'yi görür görmez ona aşık olur ve onunla tanışmanın yollarını aramaya başlar.

Macide ise dürüst, açık sözlü ve kendini yetiştirmiş müzikle uğraşmayı seven genç bir kızdır. Ailevi sorunlarından ötürü Balıkesir'de bir akrabasının yanında kalan Macide burada da birtakım baskılara ve ağır sözlere maruz kalır.

Tevafuk olur ki Macide'nin yanında kaldığı akrabaları Ömer'i yakından tanırlar. Ömer bu duruma içten içe çok sevinse de diğer taraftan Macide'nin kendi hislerine karşılık verip vermeyeceğinden endişe duyar.

Bu iki insan hayatlarındaki bazı zorluklardan kaçmak adına birbirleriyle yakınlaşıp evlilik kurarlar. İlk zamanları güzel geçen bu evliliğin belli bir zaman sonra sarsılması kaçınılmaz bir son olmaya başlar.

İçimizdeki Şeytan kitabında insanların iç konuşmalarına, düşünüp dışa vuramadığı cümlelere ve duygulara yer vermekte.






15 yorum:

  1. fotoğrafa daldım ne kadar da özledim deniz kenarında olmayı kitap okumak için de hoş bir yer ve arkadaki minikler de ne şirin yaa :) bu kitabı okumadım ama merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizgemi,
      Evet, o günleri ben de çok özledim. İnşallah yakındır. Kitap çok güzeldi. Zaten Sabahattin Ali'nin eserleri başlı başına çok güzel, akıcı.

      Sil
  2. En sonda verdiğiniz alıntı o kadar doğru ki. Icinde kötülük taşımamak. Bir durup dusundum. Hic bu açıdan degerlendirmemistim daha önce. Dogru, icinde kötülük yoksa kötülük yapman da nasil mümkün olabilir ki. Butunuyle okudum yazinizi, emeginize saglik. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bigudili Anne Blogger,
      Ben de o alıntıyı çok beğendim. Hatta en çok beğendiğim diyebilirim. Düşünceleriniz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Mrs Soda,
      Okuduğum güzel kitaplar arasında yerini aldı. ^-^

      Sil
  4. fotoğraf ne hoş.öyle hasret kaldım ki böyle yerler. sabahattin alinin kitapları kütüphanemede bekliyor öylece.bir el atmam gerek. İyilik demek kimseye kötülüğü dokunmamak değil, kötülük yapacak cevheri içinde taşımamak demektir. '' İyilik demek kimseye kötülüğü dokunmamak değil, kötülük yapacak cevheri içinde taşımamak demektir. '' bu alıntı benimde kuvvetle düşündüğüm bir fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil,
      Ben de eski günlerin özlemini yaşıyorum. Dilerim bu zor süreç bir an evvel biter. :') Keyifli okumalar dilerim şimdiden. Kitap çok güzeldi. Farklı hayatlar. Bu hayatların buluşması ve yaşananlar. Güzel dersler çıkartılacak bir konuya sahip.

      Sil
  5. yeni okudum ben de. ali nin sonu olmuş bu kitap yaa, öldürmüşler yani bu roman yüzünden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Senin blogunda da yorumunu okumuştum. Kitabın ardında saklı kalan bu acı durum üzücü.

      Sil
  6. Sabahattin Aliden iki eser oxumuşam. Ve qelemini beyenirem doğrusu. Ümid edirem ki, bu il bu yazıçıdan daha çox oxumaq nesib olar. Size xoş mütalieler.⚘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umman Aslan,
      Benim de okuduğum ikinci eseri oluyor. Yazarın kitapları gerçekten güzel. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  7. İlkay,
    İyi okumalar dilerim şimdiden. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER