17 Ocak 2021 Pazar

KIZIL VEBA

 




'' Uygarlık çöküyor ve artık herkes kendisi için yaşıyordu. ''


'' Çok, çok uzun zaman önce, dünyada çok az insan varken hastalıkların sayısı da çok azmış. İnsanların sayısı artıp büyük şehir ve uygarlıklarda toplu halde yaşamaya başlayınca yeni hastalıklar çıkmaya, insanların vücutlarına yeni tür mikroplar girmeye başlamış. ''

'' Gayet iyi biliyorum. İnsanoğlu uygarlık yolundaki kanlı ilerleyişine başlamadan önce, ilkelliğin karanlığına giderek daha çok batmaya mahkumdur. Sayımız artınca ve herkese yer olmadığını hissettiğimizde birbirimizi öldürmeye başlayacağız. ''


Kızıl Veba, Jack London.
Yazar kitabını 1912 yılında kaleme alıyor. Kitabın konusu ise okuru yüz yıl sonrasına yani 2010'lu yıllara alıp götürüyor.
Yıl 2013. Beklenmedik bir anda tüm dünyada hızla yayılan bir salgın baş gösterir. Bu salgına yakalananı ise kısa sürede ölüme sürükler.
Granser adındaki ihtiyar 2060'lı yıllardan 2013 yılında henüz gençken yaşadığı bu salgını ve ardında yaşananları torunlarına anlatıyor.

Kızıl Veba salgını ilk başlarda çok masumane bir şekilde başlıyor. Küçük bir salgın gözüyle bakılır ve sonucunda da birkaç kişi ölür. Bu hastalığa yakalananlarda ise bazı semptomlar kendini belli eder.  İlk işaretlerden biri yüzün ve tüm vücudun kızarması ve hastalığa yakalananların kısacık bir sürede ölmesi.

Yalnızca tek bir ülkede yayılmaya başlayan Kızıl Veba, diğer ülkelerde de kendini göstermeye başlar. Granser bu salgınla birlikte yitirdiği ailesine, kaybolan bir uygarlığa; bilginin, üretimin, dilin yitirilişine tanıklık ediyor. 
Ayrıca salgının hızla yayılmasının en önemli faktörünün de insanların duyarsızlığı ve ihmalkar davranışlarının olmasının altı çiziliyor.

Bu kitap bana günümüzde yaşanan salgını anımsatan ve Jack London'ın ustaca kaleme almış olduğu inanılmaz bir eser.


7 yorum:

  1. Hani kahve falı bakarlar da, onun aslında yorumlanması çok önemlidir ya, iyi şeylerden bahsedin derler. Ben bu düzene inanıyorum. Bir şeyleri kötü yorumlarsanız gerçekten kötüye doğru evriliyor. Bakınız bir dünya klasiği, 7 yıl kadar saptırdı ama yine de aynı dönemde bir salgın hastalıkla karşı karşıyayız.... Çok saçma... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokaktaki Asosyal,
      Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
    2. bu yorum beni hem çok düşündürttü hemde güldürdü

      Sil
  2. aaaa üç beş tane okudum london, martin eden, vahşetin çağrısı, demir ökçe, bir iki tane daha, bunu bilmiyom, ne güzel konu, okuruuum, tenks yuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Jack London'ın diğer eserlerine bakmak istiyorum ben de. :)

      Sil
  3. yaa bu kitabı gözden kaçırmışım Jack london'u ademden önce ile tanımıştım bunu not ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil,
      Ademden Önce'yi de ben kaçırmışım. Not ediyorum. ^-^

      Sil

 

BİRPEMBESEVER