7 Şubat 2024 Çarşamba

Bahar gelmişçesine mavi gökyüzünde parlayan güneş

 


Sevgili okur,

Fotoğraftaki pembe sümbül. Hani, geçtiğimiz aylarda Eminönü çiçekçisinden almıştım bu sümbül soğanını. Nihayet pembe yapraklarını göstermeye başladı. Öyle de güzel kokuyor ki. Her gün günlük dozumu almayı ve onu selamlamayı ihmal etmiyorum.

İki gündür havalar pek güneşli. Sanki bahar gelmiş gibi hissediyor insan. Masmavi gökyüzü ve içi ısıtan sımsıcak güneş. Bugün için günün belli bir kısmında Sultanahmet civarındaydım. 

İlk olarak Nuruosmaniye Camii’sini ziyaret ettim. Bu camiiyi ilk kez ziyaret edişimdi. İstanbul’da 1748-1755 yılları arasında inşa edilen ilk barok özellikli camii. 

Buradan ayrıldıktan sonra yoluma çıkan bir martıyı hem fotoğrafladım hem de kısa bir videoya çektim. Hava öylesine parlak öylesine canlıydı ki… Martılar, güvercinler, kargalar… Kediler, köpekler. Hayvanlar da güzel havayı fırsat bilip sokaklara dökülen insanlar gibi gökyüzünü selamlıyordu.


                 İlk defa kuyruğundaki tüyleri benekli olan bir martıyla karşılaştım. 

Ardından Sultanahmet Meydanı’nda bulunan Türk İslam Eserleri Müzesi’ni ziyaret ettim. İçerideki devasa büyüklükteki halılar çok etkileyiciydi. Son zamanlarda el emeği ile yapılan yün ya da ipek dokuma halılara karşı artan bir ilgim var. 


Hem Sultanahmet civarında hem de kapalı çarşıda el emeği ile yapılan halı dükkanlarını bol bol gezip görmeniz mümkün. Ben de bugün için birkaç mağazayı gezmeyi de ihmal etmedim tabii.

Müzeden sonra daha önce bulunmadığım sokaklarda kayboldum. Güneş yavaş yavaş batmaya hazırlanıyor gibiydi. En parlak halini de o zaman gösterdi. Sokak aralarında fotoğraflar çektim. Arnavut kaldırımı taşlarda aynı anda hem yürümek hem de fotoğraf çekmek zor olsa da epey keyifliydi.

İşte! Bugünüme eşlik eden o muhteşem güneş.


Adını bilmediğim arnavut kaldırımlı yokuşlu ara sokaklar. İnmesi iyiydi de geriye dönüş yolunda çıkması biraz zorlayıcıydı. 


Pek sevimli ve bir o kadar da ciddi duran kırmızı kapılı ev.

Günümün sonlarına doğru turkuaz renge sahip gözleri olan bir kediyle karşılaştım. İlk defa bu göz rengine sahip bir kedi görüyorum. Hem şaşırdım hem mutlu oldum. 


Eve dönüş yolumda bana okuma kitabım eşlik etti. Toplu taşıma araçları ekstra kalabalıktı. Belki de kimi insanlar havanın güzelliğini benim gibi değerlendirmek istemişlerdi. 

8 yorum:

  1. ay evet yaa soğuklardan bıkmıştııık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Mart çoktan geldi. Bu yıl kar görebilecek miyiz acaba? :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Evet, çok şükür keyifli bir gündü. :)

      Sil
  3. Yazılarında paylaştığın fotoğrafları çok seviyorum, içimi açıyorlar <3
    Evet bu sıralar hava bahar gibi. Baharı çok özlemiştim, mutluyum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Bunu duyduğuma çok sevindim Sevgili İlkay. :)
      Bahar havası burada hâlâ devam ediyor. Tabii, akşam soğuğunu saymazsak. :)

      Sil
  4. Çiçek bakabilen insanlara özeniyorum, çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn,
      Teşekkür ediyorum. :)
      Aslında bazı bitkilerin bakımı çok kolay oluyor. Başlangıç için yapraklı ev bitkilerini önerebilirim. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER