14 Şubat 2024 Çarşamba

Maleficent

 


Malefiz, ABD 2014.

1959 yılının “Uyuyan Güzel” yapımında akılda kalan karakteri Malefiz’in anlatılmamış hikayesini bu filmde görüyoruz.

İnsan krallığını çevreleyen büyülü bir orman Moors’ta yaşayan Malefiz, özel güçleri ve devasa kanatları olan bir peridir. Çocukluğu bu büyülü ormanda geçen Malefiz’in İnsan krallığında yaşayan normal insanlara karşı içten içe duymuş olduğu bir merakı vardır. 

Genç bir kız olduğunda krallıkta yaşayan Stefan adında genç bir oğlanla tanışır. Stefan’a kendi büyülü diyarını ve özel güçlerini içtenlikle gösteren Malefiz, genç oğlana karşı güzel hisler beslediğini fark eder. Şanslıdır çünkü Malefiz’in duyduğu hisler karşılıklıdır. Ormanın her iki diyarında insanlar ve periler, barış içinde yaşam sürerler. Ta ki, Stefan’ın yetişkin bir erkek olduğunda krallıkta iyi bir statü elde etmek uğruna Moors’ta yaşayan perilere karşı büyük bir savaş ilan edene kadar.

Moors, sessiz bir karanlığa bürünür. Malefiz’in sahip olduğu kanatları, bir zamanlar sevdiği adam tarafından elinden alınır. Aradan yıllar geçer. Stefan artık kraliyette istediği en yüksek statüye sahiptir. O, insanların kralı olmuştur. Kraliçe yakın zamanda kız bir bebek dünyaya getirir. İntikam alacağı günü bekleyen Malefiz, bu haberi duyar ve küçük bebek Aurora’ya 16 yaşından sonra tesirini gösterecek lanetli bir büyü yapar. Küçük kız büyüdükçe Malefiz, Aurora’ya yaptığı lanetli büyüyü Stefan’a olan öfkesinden dolayı yaptığını fark eder ve bunu geri almak ister. Ne yazık ki geçmişte yapılan birtakım hatalar gelecekte gerçekleşeceği günü bekler.

Film; macera, fantastik türdedir. Filmin ikinci serisi de bulunmaktadır.


10 yorum:

  1. Bu filmi izlemiştim, fena bulmadım diye hatırlıyorum. İkincisinden haberim yoktu, bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn,
      Film benim de hoşuma gitmişti.
      Evet, ikinci filmi de varmış. :)

      Sil
  2. İzlemiştim, güzel bir filmdi. Malefiz karakteri dikkat çekiciydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan,
      Beğenmene sevindim.
      Evet, akılda kalan karakterlerden biri. Özellikle kostümünü harika bulmuştum. :)

      Sil
  3. Bu film görüntüleriyle ilgimi çekiyor ve popüler de ama konusunu bile bilmiyordum. Bir ara izleyeyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Görüntüsü filme karanlık, gizemli bir hava katıyor. İyi de oluyor.
      Umarım beğenirsin. :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. deeptone,
      Cruella’yı izlemedim sanırım. Sen deyince hemen bir baktım, izlememişim. O da güzel bir filme benziyor. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER