7 Temmuz 2017 Cuma

MISIR TARLASI



Bugün ayçiçek ve mısır tarlalarının önünden geçtik. Sabahın erken saatlerinde tarlada çalışanlar ilişti gözüme. Sade gözüken çalışma hayatlarına imrendim birazcık. Tarlada bir şeyler ekip biçmek ve hasat sonunda ektiğinin karşılığını almak hem eğlenceli hem de güzel bir his olsa gerek. 

Çocukluk zamanlarımı hatırlattı bu tarlalar bana. Anneannemlerin küçük,mütevazi bir bahçeleri vardı Bursa'da. Bahçe olunca meyve ağaçları,sebzeler olmazsa olmazları haline geliyor. Ekilmiş ayçiçeği olmasa da mısırları vardı dedemin bahçesinde. Anneannem nasıl kopardığını gösterirdi ilk. Mısırı gövdesinden ayırırdı. Sonra ben de denerdim. En sonunda topladığımız mısırları yapraklarından ayırır ve ucundaki püskülleri koparırdım. Sonra bahçede buz gibi akan tulumbada yıkardık onları. Tencereye koyulurdu haşlanmaları için. Sabredip beklerdik. Ara ara yoklardık pişti mi diye :) 




11 yorum:

  1. Çocukluğumdan hatırlarım bende mısır tarlalarını... Hatta komik bir anım vardır; Trabzon'dayken kardeşim çantamı balkondan aşağı tam mısır tarlasına fırlatmıştı. 😁 Tarlada yokuş, toprağı yumuşak, üzerinde durabilmek ne mümkün. Güç bela arayıp bulmuştum. 😂 Büyük Teyzemde (annemin teyzesi) anlatır; çocukken bez bebeklerine renkli mısır püskülünden saçlar yaparlarmış.. 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrar,küçük kardeşler ablalarına yapıyor böyle haylazlıklar. Bende de 2 tane kardeş var. Şimdi anlatsamm bitmez :D Mısır püskülleri bana da ilginç gelirdi. Hatta teyzenin yaptığı gibi biz de kız kardeşimle barbie bebeklerimize saç yapardık. Anılar anılaar :)

      Sil
  2. Ne lezzetli olurdu o mısırlar, çocuklukta. :)

    YanıtlaSil
  3. bizlere hobi olarak çok hoş geliyor bahçe ile ile ilgilenmek ama dönümlerce tarlalarda çalışmak zorunda kalan kişiler ne düşünür bilemem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehir hayatında yaşayan bizlere bir kaçamak gibi geliyor onların yaşadığı yerler,ortamlar. Belki onlar da şehir hayatını merak ediyorlardır işte..

      Sil
  4. Misir ve Aycicek tarlalari bana da cok cekici geliyor. Ve haslanmis misirlar ne de guzel olur!
    Bir de Koza Han onerisi icin cok tesekkur ediyorum canim, inanilmaz begendim ben orayi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet Nerminn,yaşasın haşlanmış mısırlarr!! :)

      Gerçekten mi yaa,çok sevindim kii! Rica ederimm Nerminciğim :) Ama Bursa anılarını anlat bizlere de tamam mıı *-*

      Sil
  5. Bizim teyzemlerde de var öyle küçük bir bahçe.Arada gidince hoş oluyor,çok sade,güzel,huzurlu bir iş yaa :)
    Sürekli mısır yiyorum.Yaşasıın mısııır ~~~~

    YanıtlaSil
  6. ay hep annatsanaaa böyle anılarınııı :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER