28 Mayıs 2018 Pazartesi

UNDER THE SUN | BELGESEL





Under the Sun, Güneşin Altında.
Sosyal ve kültürel bir belgesel. Bizleri Kuzey Kore'ye orada yaşayan küçük kız Lee Zin Mi'nin evine götürüyor. Zin'in ailesiyle olan ilişkileri, okul hayatı, sosyal yaşamı, anne ve babasının iş hayatını göreceksin bu belgeselde.

Kuzey Kore'de yaşam bana çok soğuk ve acıklı geldi. Belgeseli hazırlayan kişinin yanında görevli bir Kuzey Koreli adam var. Bu adam Zin'i ve ailesinin diyecekleri cümleleri ve davranışlarını yönlendirmeler vererek onlardan yapmasını istiyor. Yani belgeseli izleyenlerin Kuzey Kore'yi bu şekilde bilmelerini istediklerini anladım.

Çok anlamlı bir belgesel. Ama çok doğal olduğunu söyleyemem. Çünkü Zin'in ve ailesinin kendi cümleleri yok, kendi seçimleri yok, kendi kararları hatta kendi davranışları yok. Zaten Kuzey Kore gibi bir ülkeden bahsediyorsak bunların olmaması da oldukça normal gibi.

Zin ve diğer çocukların yaşamlarına üzüldüm en çok. Küçük yaşlardan itibaren propaganda yapılıyor bu çocuklara. Dünyadan habersizler. Gelişmelere kapalılar. Güne Kim Jong İl ile başlayıp, günü Kim Jong İl ile kapatıyorlar. Hayatları bu kişi üzerine kurulu. Sıkı bir eğitim sistemi mevcut. Çocuklar çocuk gibi değil. Küçük yetişkinler gibi konuşturuluyor. Okuldaki derslerde kendi ülkeleri dışındaki diğer ülkelerin hepsi düşman gibi gösteriliyor. 

Çocuk Sendikası diye bir şey var belgeselde. Kuzey Kore'de belli yaşa gelen çocuklar bu sendikaya katılıp yemin ediyorlar. Artık yetişkin olma yolunda adımlarını atmış oluyorlar. Hayatlarında hata payına yer yok. Kim Jong İl ve ülkeleri  için en iyisini yapmaya adıyorlar kendilerini.

Belgeselin sonu çok etkileyiciydi. Küçük Zin'in omuzlarındaki yükü, hissettikleri, ona fazla gelen bu hayatı çok dramatikti. 


8 yorum:

  1. Bende çok merak ettim mutlaka izleyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi bir belgeseldi. Bize Kuzey Kore’nin sosyal yapısını gösteriyor. Beğenirsin sen de inşallah. Yorumlarını bekliyorum.🤗

      Sil
  2. Psikolojimin uygun olduğu bir anda izleyeceğim canım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimm.🌸 Aslında ağır bir belgesel değildi. Sadece Zin’in bu küçük yaşında omuzlarındaki yükün ağırlığı insanı duygusallaştırıyor..

      Sil
  3. böyle belgeselleri izlemeye bayılıyorum..

    YanıtlaSil
  4. ne kadar ilginçmiş diy mi. izlenir ivit :) bak ben de bir kuzeyli güneyli kore filmi izledim, ağ, yönetmen kim ki duk, o da ilginçti, iki ülkenin yaşamlarındaki fark açısından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri filmini merak ettim. Bu akşam kız kardeşimle izlenebilir. Teşekkür ediyorum. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER